همراه اول
19. فروردين 1396 - 10:45   |   کد مطلب: 30817
جشن میلاد فرزند کعبه علی (ع) ؛ یگانه پدر عالم هستی
جشن میلاد یگانه پدر عالم هستی حضرت علی (ع) تنها فرزندی که در کعبه دیده به جهان گشود در پایتخت تاریخ و تمدن برگزار می شود .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،علی بن ابی‌طالب، امیرالمؤمنین (ع)، امام اول شیعیان در سیزدهم ماه رجب سال سی‌ عام الفیل (ده سال پیش از بعثت)، در مکه و در خانه خدا (کعبه)، متولّد شد. پدر آن جناب، حضرت ابو طالب عموی پیامبر اسلام (ص) فرزند عبدالمطلب، فرزند هاشم بن عبدمناف، و مادر ایشان، حضرت فاطمه بنت اسد، فرزند هاشم بن عبدمناف بود؛ بنابراین، پدر و مادر حضرت علی (ع) هر دو هاشمی‌اند.

 

آن حضرت در شش سالگی در اثر قحطی که در مکه اتفاق افتاد، بنا به درخواست پیامبر اکرم (ص) از خانه پدر به خانه پیامبر (ص) منتقل گردید و تحت سرپرستی و پرورش مستقیم آن حضرت درآمد.

 

امام علی (ع) نخستین کسی بود که به پیامبر (ص) ایمان آورد و همیشه ملازم آن حضرت بود و در هیچ امری مخالفت پیامبر (ص) را نکرد.  آن حضرت در همه جنگ‌ها که پیامبر اکرم (ص) شرکت داشت، حاضر بود، جز جنگ تبوک که به دستور آن حضرت در مدینه ماند. پیامبر (ص)، یگانه دختر محبوب خود فاطمه (س) را به وی تزویج نمود و در موقعی که میان اصحاب خود عقد اخوت می بست، او را برادر خود قرار داد.

 

موسسه فرهنگی آل طه هر ساله و به مناسبت های مختلف جشن های زیادی را در سطح شهر برگزار می کند .

 

در این جشن ها که در مکان های عمومی و با حضور خداکثری جوانان و مردم رگزار می شود برنامه های مختلف فرهنگی و آموزشی اجرا می شود .

 

جوایزی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته می شود .

جشن میلاد فرزند کعبه علی (ع) ؛ یگانه پدر عالم هستی

دیدگاه شما

آخرین اخبار