همراه اول
20. فروردين 1396 - 12:27   |   کد مطلب: 30841
تولید دانش بومی اولین گام برای تحقق اقتصاد مقاومتی در ورزش است
رئیس سازمان ورزش بسیج گفت: اگر بتوانیم در ورزش در مسئله دانش بومی کار کنیم، مطمئناً گام بزرگی برای رسیدن به اهدافمان در تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته ایم.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار کاظم یزدانی، رئیس سازمان ورزش بسیج با توجه به نامگذاری سال 96 به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت:در رابطه با مسئله اقتصاد مقاومتی با توجه به اهداف و سیاست های کلانی که مقام معظم رهبری برای سران سه قوه تعیین فرموده و شاخص ها و مصداق های آن را در 24 بند بصورت تفکیک و شفاف طرح کرده اند، به نظر می رسد هم مسئولین محترم سه قوه، هم معاونین و مدیران کل ستادی آنان، مسئولین ارشد و ارگان ها و طبیعتاً تا پایین ترین سطوح مدیریتی کشور باید به معنای واقعی به این مسئله ورود پیدا کنند.

سردار یزدانی اظهار داشت: آنچه که به عنوان راهبرد در این رابطه لازم بوده است را مقام معظم رهبری مطرح نموده اند و مدیران سطوح مختلف کشوری باید در بخش اجرا، با برنامه ریزی های دقیقی که طبیعتاً نیاز به تحقیق و بررسی و مطالعات کافی دارد و هم با توجه به ظرفیّت هایی که رهبری چه در نقش ذخائر و منابع غنّی و زیرساخت های متنوع کشور و چه در بخش نیروی انسانی متخصص ،متعهد و کار آمدی که در فرمایشاتشان به آنها اشاره کردن وجود دارد، می شود برنامه ریزی خوبی را برای کشور داشت تا در یک فرآیند زمانی منطقی وابستگی خود را نسبت به بیرون از کشور به حداقل برسانیم.

وی در ادامه با اشاره به توان داخلی افزود: با اتکا به درون می توان کارهای بزرگی را برای تحقق مطالبه اقتصادی حضرت آقا انجام دهیم، در یک فرآیند زمانی منطقی و مطلوب در جهت تحقق خلق این حماسه همه مسئولین کمک کنند و دست به دست هم بدهند و کار را جلو ببرند.

رئیس سازمان ورزش بسیج خاطر نشان کرد: در بخش ورزش بر اساس فرمایشات حضرت آقا در این خصوص باید توجه کنیم و برای آن که به آن خودباوری برسیم باید چند کار در ورزش کشور اتفاق بیفتد، که البته بسیج هم بحمدالّله با حمایت های خوب مدیریت بسیج دراین راه گام های مؤثری را جهت تحقق این مسئله برداشته است.

سردار یزدانی با بیان راه های اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در ورزش، گفت: نکته اول بحث تولید دانش بومی است. ما اگر بتوانیم در ورزش در مسئله دانش بومی کار کنیم مطمئناً گام بزرگی برای رسیدن به اهدافمان برداشته ایم.

وی اظهار داشت: بزرگان باید در ورزش به این خودباوری برسند که ما می توانیم در بحث دانش بومی روی پای خودمان بایستیم و در این مسیر کار کنیم. اگر این کار صورت بگیرد اولین گام را در تحقق خلق حماسه اقتصادی برداشته ایم. چرا که اگر ما در این مسیر به این خودباوری برسیم و ورود کنیم، در واقع وابستگی ما به دانش غربی به حداقل خواهد رسید.

رئیس سازمان ورزش بسیج افزود: نکته دوم تقویت و توسعه زیرساخت های ورزش کشور است. چرا که این موضوع به عنوان ابزار اساسی در تولید ثروت ملی بسیار اثر گذار می باشد، و طبیعتاً با این ابزار می توانیم در کمک به اشتغال و بازار کار برای جوانان گام های مؤثری برداریم. در این زمینه بسیج با ساخت 3 هزار سالن ورزشی در طی 5 سال، گام بلندی برداشته است.

وی ادامه داد: نکته سوم تربیت نیروی متخصص بعنوان سرمایه ملی تأثیر گذار بسزایی در کمک به اقتصاد مقاومتی خواهد داشت.نکته چهارم ورود به تولید اقلام ورزشی، با کیفیت ورزشی است که با کمک بخش های دیگر مانند صنعت می توانیم به اتکا به درون جلوی خروج قابل توجه، از صنایع ارزی را گرفت.

سردار یزدانی تاکید کرد: باید باور این را داشته باشیم که می توانیم اقلامی با کیفیت بالا تولید کنیم، همان طور که در صنعت هوا فضا، نانو، هسته ای و .... توانستیم کارهای بزرگی انجام دهیم و دنیا را متعجب کنیم.پس در تولیدات اقلام ورزشی هم می توانیم ورود کنیم و روی پای خودمان بایستیم و با دنیا رقابت کنیم و این همان نکته ای است که حضرت آقا اشاره فرمودند ما باید روی پای خودمان بایستیم.

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در باب ورزش، اظهار داشت: همان طور که شنیده ایم حضرت آقا در اکثر فرمایشاتشان خصوصا در سخنرانی اول سالشان بر ضرورت برنامه ریزی برای ایجاد نشاط و شادابی برای سلامتی جامعه اشاره کرده اند و ورزش کمک قابل توجهی می تواند به این مسأله بکند، با توسعه ورزش همگانی بعنوان پیشگیری قبل از درمان، چه می توانیم کمک به صرفجویی در هزینه های دارو و درمان داشته باشیم.وزرات ورزش و جوانان، وزارت علوم، آموزش و پرورش، بسیج، سپاه، ارتش و نیروهای مسلح همه باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم گام در توسعه ورزش همگانی را برای سلامت جامعه برداریم.

سردار یزدانی افزود: در بخش توریسم ورزشی و توسعه ورزش های مفرح و طبیعی یا تقویت ورزش به تشکیل NGO نیاز داریم، بخش خصوصی ورزش می توانیم در زمینه تولید ثروت ملی اقدامات بسیار متنوع و بزرگی انجام دهیم.به هر حال حیطه ورزش حیطه ی گسترده ای است، که اگر از هر جنبه ای به آن نگاه بکنیم می تواند به ما در بحث اقتصاد مقاومتی کمک فراوانی بکند. من برای شما توریسم رو مثال زدم اما اگر شما در همین بخش ورود بکنید چندین آیتم دیگر هم وجود دارد که می تواند چه در بحث اشتغال، چه در بحث تولید ثروت ملی و فعالیت های خوبی را در دستور کار داشته باشیم.

رئیس سازمان ورزش بسیج ادامه داد: همه این مباحث مطرح شده به یک فکر و برنامه ریزی قوی و ایجاد انسجام بین نهادهایی که در فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی مکلف هستند، نیاز دارد. همه باید کار کنیم به همین دلیل نیازمند یک سری قوانین منطقی که باید در مجلس به تصویب برسد و احتیاج به یک راهبری قوی توسط مجلس داریم تا این اهداف تحقق یابد.

سردار یزدانی در پایان گفت: این نکات بخش کوچکی مقوله مهم مسئله ورزش است که اگر روی آن فکر قوی و در نتیجه برنامه ریزی دقیق و اراده آهنین برای پیاده سازی آن وجود داشته باشد، می توان اقدامات اساسی و مهمی در کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی در ورزش انجام داد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار