همراه اول
31. فروردين 1396 - 9:23   |   کد مطلب: 30980
فعالیت سیاسی برای سمن‌ها ممنوع شد
سمن‌ها سازمانی غیرسیاسی، غیرانتفاعی و غیردولتی هستند که نمی‌تواند در حوزه انتخابات ورود کند اما بی‌تفاوت نیز نیست و علاوه بر رصد تمام تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... در بسیاری از امور اظهار نظر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،سیدحسن قشمی کارشناس سازمان مردم نهاد دفتر امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه 65 درصد سازمان‌های مردم نهاد در مرکز استان تمرکز دارند و مابقی در شهرستان‌ها فعال هستند، خاطرنشان کرد: بیش از 17 سمن در شهرستان بهار فعال است اما تعداد سمن‌های شهرستان رزن کم است.

وی با اشاره به موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر بیان کرد: سمن‌ها سازمانی غیرسیاسی، غیرانتفاعی و غیردولتی هستند که نمی‌تواند در حوزه انتخابات ورود کند اما بی‌تفاوت نیز نیست و علاوه بر رصد تمام تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... در بسیاری از امور اظهار نظر می‌کند.

قشمی با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد به دنبال گرفتن سهمی از قدرت نیستند و بیشترین هدف ما تأثیرگذاری روی تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است، گفت:‌ از بعد ملی نگاه دولت به سازمان‌های مردم نهاد بسیار اهمیت دارد و آنچه مهم بوده اینکه دولت‌ها سازمان‌های مردم نهاد را به عنوان رقیب و حریف خود نبینند.

وی با اینکه دولتی می‌تواند فعالیت خوبی داشته باشد که اعتمادسازی در بین مردم را تقویت کند، افزود:‌ تشکیل شورای شهر که تمرکززدایی را هدف قرار داده و استقلال اجرایی و سیاسی داشته باشد، بسیار مهم است.

کارشناس سازمان مردم نهاد دفتر امور اجتماعی استانداری همدان با تأکید بر اهمیت توان مشارکت‌سازی بیشتر مردم در اداره شهر از سوی شوراها، گفت: نگاه مدنی به سازمان‌های مردمی بسیار قابل توجه و تلاش سمن‌ها این است که فضایی را در راستای آگاهی بخشی به مردم فراهم کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار