همراه اول
31. فروردين 1396 - 14:41   |   کد مطلب: 30984
چراغ انجمن پیشکسوتان ورزشی در همدان روشن شد
اولین همایش پیشکسوتان ورزشی استان همدان با حضور مسؤلین استانی و کشوری در سالن کنفرانس شهید چمران دانشگاه بوعلی سینای همدان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،اولین همایش پیشکسوتان ورزشی استان همدان با حضور مسؤلین استانی و کشوری در سالن کنفرانس شهید چمران دانشگاه بوعلی سینای همدان برگزار شد.

 

 

مدیر کل اداره ورزش و جوانان همدان(منعم) در این مراسم پیشکسوتان ورزشی را همچون پل ارتباطی بین نسل های گذشته و آینده دانست و افزود: این قشر نقش مهمی در موفقیت ورزشکاران که ذخایر عظیمی از جامعه ورزش را تشکیل می دهند دارند .

 

وی ادامه داد :جامعه ورزش پهلوانان و قهرمانان خود را سرمایه های ورزشی سرزمین کهن ایران می داند و ما مدیون قهرمانان و پهلوانی هستیم که در میادین جهانی به خوبی درخشیدند.

 

رِئیس انجمن پیشکسوتان استان همدان (نادری فر)در این مراسم گفت :پیشکسوتان سرمایه های معنوی و تجربی ای هستند که در پیشرفت ورزش کشور نقش مهمی را ایفا می کنند و  این جامعه ی ورزشی بدون هیچ چشم داشتی کار های ورزشی را انجام می دهند و کمک خوبی به اداره ی کل ورزش و جوانان می توانند بکنند.

 

وی دامه داد: در همدان 400 پیشکسوت ورزشی شناسایی شده اند و جمعا 800 پیشکسوت در استان وجود دارند که ما در صدد هستیم کمیته هایی در سطح استان و شهرستان ها فعال کنیم تا بهتر بتوانیم به این قشر ورزشی بپردازیم .

 

افشار زاده مسول انجمن پیشکسوتان ورزشی کشور با اشاره به نقش معاون سیاسی امنیتی استانداری  در جامعه ورزش گفت: استان همدان اولین استانی است که یک مقام سیاسی در دنیای ورزش به میدان آمده است و کمک های فراوانی به این قشر می کند.

 

وی ادامه داد این انجمن پشکسوتان ورزشی به طور خود یاری اداره می شود و خوشبختانه تا به حال نیز فعالیت هایش ادامه دارد و ما سعی کردیم مشکلات پیشکسوتان را در این انجمن به هر صورتی که بوده است حل کنیم.

افشار زاده افزود: متاسفانه در فدراسیون ها کمتر از پیشکسوتان ورزشی استفاده میکنیم در صورتی که تمام خانواده ورزشی کشور میتوانند از تجربیات این قشر ورزشی به خوبی استفاده کنند.

 

معاون امور پارلمانی ورزشی (خادم ) در این مراسم گفت :همانطور که همه میدانیم این انجمن ورزشی نیازمند یک برنامه منسجم برای سامان دهی پیشکسوتان کل ورزش است و بیشتر از اینکه پیشکسوتان به مسؤلان نیاز داشته باشند مسؤلان میتوانند از تجربیات این پهلوانان استفاده کنند.

وی ادامه داد: صندوق های حمایت از پیشکسوتان که افتتاح شده است انتظار میرود که خیلی از فعالیت های این انجمن را سامان دهی کند .

خادم با اشاره به فعالیت دولت قبل بیان داشت در دولت قبلی بیش از 4 هزار طرح نیمه تمام در دست بود که خوشبختانه با درایت دولت تدبیروامید توانستیم این سؤ مدیریت را حل کنیم و امیدواریم که با برجام بتوانیم منابع مالی بیشتری را جذب کنیم و کشور را از وابستگی به نفت نجات دهیم .

وی با اشاره به افزایش بودجه در سال 96 در حوزه ورزش تصریح کرد: خوشبختانه بخشی از ارزش افزوده را در سال 96 به جامعه ورزش اختصاص دادند که در جای خود اعتبارات قابل توجهی است و ما میتوانیم تمام طرح های نیمه تمام ورزشی را تا 3 سال آینده جمع کنیم و اماکن ورزشی را در روستاهایی که نیاز دارند به اتمام برسانیم .

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار