همراه اول
4. ارديبهشت 1396 - 12:48   |   کد مطلب: 31029
اجرای برنامه های متنوع ورزشی، فرهنگی و هنری ویژه هفته جوان در همدان
معاون فرهنگی و امور جوانان همدان از برگزاری برنامه های فرهنگی،هنری و ورزشی در حوزه جوانان خبر داد و گفت: هفته جوان فرصتی برای بیان مشکلات جوان و توجه به راهکارهای حل این مشکلات به صورت جدی است.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،اسدالله ربانی در ستاد اجرایی روز هفته جوان اظهار کرد: نام گذاری روز جوان ظرفیت بالقوه‌ای در راستای فرهنگ سازی دینی در کشور جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه باید به جوانان به عنوان یک فرصت با پتانسیل بسیار بالا نگاه شود، افزود: بیشترین خدمات و افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران توسط جوانان رقم خورده است.

معاونت فرهنگی و امور جوانان همدان با اشاره به اینکه 32درصد جمعیت استان را جوانان تشکیل داده‌اند، گفت: دوران جوانی دورانی طلایی است و باید برای تعادل بخشی بین نیاز و ناز جوان در این دوران تلاش کرد.

وی جوانی را فصل شکفتن و میلادی دوباره برای انسان دانست و بیان کرد: به مناسبت هفته نکوداشت جوان برنامه‌های فرهنگی وورزشی متنوعی در سطح استان برگزار خواهد شد.

ربانی مهر با اشاره به اینکه هر مقام مسئول در استان باید برای جوانان برنامه‌ای ویژه تدوین کند، بیان داشت: این هفته فرصتی مناسبی برای بیان مشکلات جوانان و بر طرف کردن مشکلات و معضلات این قشر می باشد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه اولین برنامه هفته جوان تجدید بیعت جوانان با آرمان های شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: اداره ورزش و جوانان استان همدان از وجود شهید مدافع حرم بهره مند است و سردار علی شمسی پور افتخار این مجموعه است.

ربانی مهر در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و ورزشی هفته جوان با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در استان برگزار می‌شود، افزود: ورزش فعالیت اجتماعی در اختیار جوانان است و باید در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت، مسائل هویتی، اعتیاد و ازدواج جوانان گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی در ادامه برگزاری جشنواره جوان برتر و تقدیر از جوانان نخبه را از جمله برنامه های این هفته دانست و افزود: با تهیه آمار جوانان نمونه و نخبه از 15 دستگاه اجرایی از جوانانی که در حوزه های کشاورزی، علمی، پژوهشی، قرآنی، ورزشی، و.. نخبه هستند تقدیر می شود.

ربانی مهر گفت: در روز جمعه 15 اردیبهشت ماه نمایشگاهی با موضوع جوانان در محل نماز جمعه همدان و شهرستان ها برپا می شود و با هماهنگی ستاد نماز جمعه استان مقرر شد در این روز سخنرانان پیش از خطبه نماز جمعه شهرهای استان از جوانان نمونه و برتر شهرستان ها باشند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره نشاط اجتماعی تحت عنوان نشاط جوانی با حضور هنرمندان در سالن فردوسی همدان برگزار خواهد شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواه که 20 اردیبهشت ماه برگزار می شود نهادینه کردن موجی از شادی در بین جوانان است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان تشکیل ستاد امور ساماندهی جوانان را مورد اشاره قرار داد و گفت :تا آغاز هفته جوان ستادهای ساماندهی امور جوانان در شهرستان ها و مرکز استان برگزار می شود.

وی از راه اندازی خانه جوان در دو شهرستان استان در هفته جوان خبر داد و افزود: در هفته جوان خانه جوان شهرستانهای بهار و فامنین راه اندازی می شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان همدان با بیان اینکه برگزاری همایش‌کوهنوردی در سطح استان از دیگر برنامه‌های هفته نکوداشت جوان است، افزود: برگزاری مسابقات ورزشی، چاپ نشریه طنز با موضوع مشکلات جوانان، برگزاری مسابقات قرآنی ویژه جوانان، پاکسازی محیط زیست، دیدار جوانان با مقامات استانی، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده‌های شهید شمسی پور از اهم برنامه‌ها طی این هفته است.

وی با اشاره بر بر ایجاد یک فضای با نشاط و پویا دربرنامه های هفته جوان گفت: سعی شده یک نشست دورهمی بین سازمان های مردم نهاد استان و خبرنگاران برگزار شود تا رسانه ها انعکس دهنده برنامه و مشکلات جوانان باشند.

ربانی مهربا اشاره به برگزاری جشن های مذهبی به مناسبت هفته جوان در استان همدان، گفت: این برنامه ها با همکاری سمن‌ها در شهرک مدنی، و کوی خضر همدان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جوان کارت گفت: نحوه صدور جوان کارت با سال های گذشته متفاوت است و جوانان 14 الی 29 سال می توانند با ارائه کارت ملی از تخفیفات برخی مراکز از جمله سینما، غارعلیصدر و باغ موزه دفاع مقدس بهره مند شوند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار