همراه اول
12. ارديبهشت 1396 - 10:56   |   کد مطلب: 31127
یک سال از شهادت مرد همیشه خندان ورزش همدان گذشت
یکسال از شهادت دلیر مردی از خطه الوند گذشت، شهیدی که به جوانمردی و رشادت ، اخلاق پهلوانی و خوش رویی در بین ورزشکاران شهرت داشت، آری سال 95 در چنین روزهایی علیرضا شمسی پور در عراق به دنبال آرامش مادران شهدا، زمین های پنجوین را در نوردید و پس از سالها مجاهدت به آرزویش که شهات بود نائل آمد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،یکسال از شهادت دلیر مردی از خطه الوند گذشت که به جوانمردی و رشادت ، به اخلاق پهلوانی و خوش رویی در بین ورزشکاران شهرت داشت و پارسال در چنین روزهایی در عراق به دنبال آرامش مادران شهدا زمین های پنجوین را در می نوردید می گذرد.

شــهید شمســی پور بی تردید درخت تنومندی بود که سایه اش را بی منت بر ســر مردم و جوانان همدانی گسترانیده بود اما ارزش و اهمیت حضور و وجودش تا اعلام خبر شــهادت وی برای برخی از افــراد قابل درک نبود و حالا ما ماندیم و جای خالی او که هیچ کس را یارای پر کردنش نیست.

شهید شمسی پور دلباخته ای بود که همچون شقایق های بی پلاک شوق پرواز داشت. بی شک شهادت او راهی را آغاز کرد که پایانش دست ماست.

علی آقا از جانب خدای خود مأمور بود تا این جرقه را بزند و دوستانش را برای جهادی بالاتر و مهم تر یعنی یاری رساندن به ولی امر خود و امام حاضر آماده کند.

ورزشکاری را در همدان و خطه الوند نمی شناسید که برخوردی با این شهید بزرگوار نداشته باشد و از بذله گویی ها و رشادت های ایشان سخن به میان نیاورده باشد .

مردی که در زمان حیات اش روز تولد و شهادت نمی شناخت و تمام زندگی اش صرف در مناطق عملیاتی راهیان بود و به بازسازی و روایت گری در مناطق حضور داشت و یا اینکه در شهر خود به ترویج راه و سبک زندگی شهدا مشغول بود .

فعالیت های ورزشی وی در تمام زمینه ها زبانزد بود و چه ورزشکارانی که با وی با شهدا آشنا شدند و تغییر راه و سبک زندگی دادند .

دوستانی که همسفر راهیان های این شهید بزرگوار بودند نوروز امسال را سخت گذارندند چون سال تحویلی را به یاد نمی آوردند که با وی در یادمان های شهدا نبوده باشند .

در طول این یکسال هر وقت بر مزار این شهید بزرگوار حضور داشتی با بسیاری از جوانان بر سر مزار آشنا می شدی و یا جوانی را غریبانه می دیدی که دعایی را زمزمه می کند و اشک می ریزد.

دوستان و ورزشکارانی که از خاطرات خوبی که با وی داشتند و بریا یکدیگر تعریف می کردند و افسوس می خوردند و چه سخت گذشت.

مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان و یکی از دوستان این شهید در این خصوص می گوید: شهیدعلیرضا شمسی پور از لحاظ تیپ شخصیتی فردی بسیار مهربان، خوش قلب، متین، با اخلاص، با اخلاق و دوست داشتنی بود به شکلی که جاذبه بسیار زیادی داشت و باعث شده بود از تمام قشر های جامعه خصوصاً جوانان دوستان خیلی زیادی داشته باشه از ورزشکار و هنرمند گرفته تا کاسب و کارمند و معلم و استاد همگی او را دوست داشته باشند و این موضوع را در زمان تشییع این شهید بزرگوار به خوبی نشان دادند.

نجم الدین ربانی یکی از دوستان این شهید و مدیر حراست اداره ورزش و جوانان استان نیز می گوید: علی آقا در همه زمینه‌های ورزشی تبحر داشت و در بعضی از آنها چون فوتبال و شنا و شیرجه و تیراندازی و دوچرخه سواری و غواصى حرفه ای و صاحب رتبه بود.

وی تصریح می کند: ایشان به واقع مرد اخلاق بود یادم هست دراربعین حسینی سال 93 که همراه تعدادی از دوستان با علی آقا راهی کربلا شدیم ایشان برای خدمت به زوار امام حسین علیه السلام سر از پا نمی شناخت و ما در این سفر مسائل بسیاری را از این شهید بزرگوار یاد گرفتیم.

ربانی تصریح می کند: به نظر من علی آقا یک فرشته بود؛ فرشته ای که خداوند شهادت او را برای چنین روزهایی به تأخیر انداخته بود تا با گذشت سال ها از دوران مجاهدت جوانان این مرزوبوم در جبهه های حق علیه باطل، برخی بی خبران نگویند ایثارگری و ازخودگذشتگی شــهیدان، جانبازان و رزمندگان ما در آن دوران افسانه و داستان بوده اســت.

هادی بلوری کاپیتان تیم فوتبال شهرداری همدان که سالها شاگرد شهید شمسی پور بوده می گوید: شهید شمسی پور، قهرمان واقعی و به حق پاسدار نمونه ای بود که در همه زمینه ها تخصص داشت و یا به دنبال کسب تجربه و ارتقای توانایی های خود در پاسداری از اسلام و انقلاب بود.

وی ادامه می دهد: شهيد شمسى پور اسوه اخلاق ، محبوب ، محجوب ، با گذشت و متواضع و اخلاق مدار بود و چهره اى هميشه خندان داشت و در ولايتمدارى زبانزد همه مردم بود.

کاپیتان تیم فوتبال شهرداری همدان تصریح می کند: شهيد شمسى پور نه تنها مربى ورزش ، بلكه معلم اخلاق بود ، و تمام ورزشكاران استان به نوعى مديون حاج على آقا هستند و من به شخصه تمام فوتبالم رو مديون شهيد شمسى پور هستم و افتخاره ١٠ سال شاگردى شهيد بزرگوار رو دارم.

احمد علی بابایی رئیس هیات شطرنج همدان نیز می گوید: شهید شمسی پور یک فرد اجتماعی و کاملا بی ریا بودو شخصیت کاملا با وقاری داشت و هر جا هیات های ورزشی دچار مشکل می شدند ایشان بدون هیچ چشم داشتی به کمک آنها می رفت.

وی ادامه می دهد: این شهید بزرگوار بسیار به فکر اوقات فراغت جوانان بود تا آنها را به ورزش جذب کند و زمانی که رئیس هیات دوچرخه سواری سعی می کرد تا به افرادی فاقد امکانات بودند دوچرخه هدیه بدهد.

معاون ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان نیز که سالها دوست دیرینه شهید شمسی پور بوده می گوید: این شهید بزرگوار در هـــر جایگاهی چون فرمانده ، مربی ، رییس هیات، مسئول و ورزشکــار بود بارها و بارها دل خانواده های مفقودین 8 سال دفاع مقدس را شاد کرد و هر بار که برای ماموریت می رفت جان خود را عاشقانه بر طبق اخلاص می گذاشت تا با تفحص ، پیکیر مطهر شهیدی را به آغوش پدر و مادرش بازگرداند و با این کار دل پر ازاضطراب آنان را پس از سال ها آرام کند و آسایش را برچشمان منتظر پدران و مادران این سرزمین هدیه کند.

وی ادامه می دهد: علی آقا یک ورزشکار و مربی و یک مسئول دلسوز و با اخلاق و خنده رو استثنایی بود که سال ها خادم ورزش استان و کشور بود و در هر جایگاه که قرار می گرفت هدفش خدمت و رضای خدا بود و به واقع او افتخار جامعه ورزش استان و کشور بود و حالا ورزش کشور باید برخود ببالد که ورزشکاری چون شهید شمسی پور را داشته است.

دکتر شعبانی بهار تصریح می کند: افتخار یافتم بار دیگر علی را ببینم ، او می خندید اما از پشت قاب عکس شیشه ای و من با چشمانی گریان او را می نگریستم، حمد و سوره را زمزمه می کردم و با او تجدید پیمان می کردم که راهش را مرامش را و هدفش را همواره نصب العین خود کنم و از او خواستم سلام این حقیر را به تامی همرزمان و دوستان قدیمی برساند .

سید عادل برقعی داور بین المللی تنیس نیز می گوید: این شهید بزرگوار حق بسیار زیادی به گردن ورزش استان دارند و سالیان سال برای موفقیت رشته های ورزشی استان تلاش نمود و در عرصه فرهنگی نیز یکی از تاثیرگذارترین و فعال ترین افراد ورزشی استان بود.

وی ادامه می دهد: خدا بعد از جنگ علی آقا را نگاه داشت تا نســل اول انقلاب را به نسل سوم پیوند دهد؛ وظیفه ای که به خوبی از پــس آن برآمــد.

اما پایان این گزارش را با دل نوشته هادی گل محمدی سرمربی با اخلاق تیم فوتبال شهرداری به پایان می برم که می نویسد :

سلام هنوز باور ندارم رفتنت را ، هنوز هم شوخی هایت ، کمکهایت و نگاه خندانت در ذهنم هست..
خاموش‌کردن آتش خطرى که هرلحظه بیشتر به‌سوی سرزمینم زبانه می‌کشد، بهایش جان شیرین مردان مرد ایران من است.

شما شهدا بوی آسمان دارید پس به حرمت خدای آسمانها شفاعتمان کنید.بال و پر پرواز گرفته اید اما گاه گاهی نیز خبر از زمینیان غبارآلود بگیرید و پاکمان کنید.

یادی کنیم از علی آقا قافله سالار شهدای ورزشی مدافع حرم و بزرگ مرد و مایه ی افتخار ورزش استان با ذکر صلوات ....

گزارش از علیرضا صفی زاده

دیدگاه شما

آخرین اخبار