همراه اول
12. ارديبهشت 1396 - 11:27   |   کد مطلب: 31128
یک روز شاد و پرنشاط همراه با ورزش کارگری
هیات ورزش های کارگری همدان با مدیریت ناصر سیفی نقطه عطفی در ورزش و صنعت استان همدان رقم زده است و با همت این پیشکسوت عرصه ورزش و مربیان زحمت کش توانسته عرصه ورزش و صنعت را با یکدیگر گره بزند و هر روز ورزشکاران و کارگران و صنعتگران در فضایی با نشاط و آکنده از صفا و صمیمیت ورزشکاران در باشگاه کارگران به ورزش می پردازنند.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،یکی از این ورزش ها آمادگی جسمانی است که با مربیگری مهدی منوچهری و با حضور 70 نفر روزهای زوج در جوی بسیار شاداب و دوستانه برگزار می شود و کارگران و صنعتگران با هدایت مربی با دانش خود هر روز به ورزش می پرداختند.
15 سال است که صدای زنگ آمادگی جسمانی در یک فضای شاد و با نشاط و صمیمی در باشگاه کارگران همدان به صدا در می آید و ورزش، نشاط و تندرستی را با کمترین هزینه به کارگران و صنعتگران همدانی هدیه می دهد.
مهدی منوچهری مربی آمادگی جسمانی هیات کارگران که خود از مدیران صنعتی استان نیز محسوب می شود در این خصوص می گوید: بدون شک نیروی انسانی ماهر و سالم سرمایه ای بزرگ در مسیر تحقق اهداف اقتصادی کشوراست و یقینا ورزش در هموار سازی این مسیر نقش مهمی را ایفا می کند.
افزایش راندمان کاری با ورزش
مربی ارزنده آمادگی جسمانی استان ورزش را عامل بسیار مهمی در راستای ایجاد سلامت،شادابی و نشاط درجامعه کارگری می داند و می گوید: شادابی و سلامت جسم و روان کارگران افزایش راندمان در بخش های مختلف تولیدی و خدماتی را به دنبال خواهد داشت و بسیاری از افرادی در این باشگاه حضور دارند داری جسم و روح با نشاط و سالمی هستند.
وی می افزاید: وقتی یک شهروند یا یک کارگر دارای جسم و روحی سالم از طریق ورزش باشد اثرات سلامت او به کار و تولید و خانواده و جامعه به طور مستقیم سرایت می‌کند.
وی ادامه می دهد: خوشبختانه تمامی رده های سنی در این باشگاه حضور دارند و خوشحالم از اینکه افرادی در باشگاه حضور دارند که 15 سال است مداوم در تمرینات شرکت می کنند.
منوچهری می افزاید: ظرفیت سالن ما کوچک و محدود می باشد و علارغم اینکه بسیاری علاقمند به حضور در این باشگاه هستند متاسفانه دیگر ثبت نام جدیدی نداریم.
وی با با اشاره به قدمت 15 ساله این کلاس تصریح می کند: بیش از 15 سال است که صنعتگران، کارگران و شهروندان همدانی به ورزش می پردازند و ما سعی کرده ایم با بهره گیری ازعلم روز دنیا بتوانیم بهترین تمرینات هوازی؛ آمادگی جسمانی، بیلاتس و یوگا را برای ورزشکاران ارائه دهیم و به جرات می توانم بگویم چنین باشگاهی در کشور وجود ندارد.
رئیس هیات ورزش های کارگری نیز با تأکید بر ضرورت توجه به ورزش کارگری خاطرنشان می کند: سعی داریم علاوه بر ورزش همگانی مسابقات مختلف ورزشی را نیز برای کارکنان و کارگران برگزار کنیم تا این عزیزان با نشاط و شادابی دوچندان وارد عرصه تولید شوند.
ناصر سیفی می گوید: توجه به ورزش های کارگری در هر جامعه ای می تواند نقش موثر و مفیدی در سلامت کارگران و در پی آن افزایش بهره وری و تولیدات اقتصادی داشته باشد.
وی از اهمیت و فراگیری ورزش کارگری در راستای بهبود وضعیت تولید، کار و سلامتی کارگران می گوید و تصریح می کند: با تعامل و همکاری بیشتر می توان خدمات ارزنده ای به قشر زحمتکش کارگران داشت و در همین راستا هیات ورزش های کارگری آمادگی برگزاری برنامه ها و مسابقات ورزشی را دارد.
ناصر سیفی خاطرنشان می کند: هیات ورزش های کارگری علاوه بر حمایت از ورزش همگانی به دنبال بسط و گسترش رشته های چون کشتی کاراته، والیبال، فوتسال و تکواندو است و با کمترین هزینه در سال و با بهره گیری از بهترین مربیان توانسته ایم بیش از 2000 بیمه ورزشی را در این عرصه ثبت کنیم و گامی مهم در توسعه ورزش برای کارگران و فرزندان آنان داشته باشیم.
برای ادامه گزارش به سراغ اعضا باشگاه می روم، احمد صادقی یکی از افراد با اخلاق و محبوب باشگاه است که در خصوص تأثیر حضور در این باشگاه می گوید: همین که در برنامه های ورزشی به صورت دسته جمعی شرکت می کنیم هم نشاط بیشتری به دست می آوریم و هم با ایجاد فرصت های ناب با هم بودن می توانیم خصوصیات خوب و بد خود را به طور غیر مستقیم شناسایی کرده و اصلاح کنیم.
وی ادامه می دهد: روی آوردن به ورزش باعث شده در کنار داشتن روحیه پرنشاط دوستان خوبی را نیز در کنار خود داشته باشم.
ورزش یک کار فرهنگی است
فریدون موفق یکی دیگر از مربی های قدیمی کشتی همدان نیز که در این باشگاه تمرین می کند می گوید: با توجه به روند صنعتی شدن جامعه و تغییرات اجتناب ناپذیری که بر روی شیوه زندگی شهروندان ایجاد کرده لزوم گسترش ورزش بیش از پیش در جامعه امروزی احساس می شود. تراکم جمعیتی ، یکجا نشینی ، تغییرات ذائقه در ترکیبات غذایی ،کم تحرکی و مسائلی از این قبیل موضوع اشاعه فرهنگ ورزش را در جامعه ضروری کرده است.
حمید مرادی یکی از دیگر از اعضای باشگاه نیز می‌گوید: در محیط کارهم مدام باید پشت‌میز هستم و امور مربوط به حوزه کاری‌ام را انجام می دهم و وقتی حساب می‌کنم اگر مدام بخواهم این روند کار را یکنواخت انجام دهم خیلی زود دچار مشکلات‌جسمانی و پوکی استخوان می‌شوم بنابراین ورزش را همراه با کار انجام می‌دهم و همواره خودم را آماده و سرحال می‌بینم.
کشاورز از نیروهای نظامی است که بسیار و شاداب در باشگاه به تمرین می پردازد نیز در این زمینه می گوید: ورزش یک کار فرهنگی بزرگ است و در کنار کار ورزشی و تفریحی می توان ده‌ها و صدها کار فرهنگی ترتیب داد. بنابراین برای کار فرهنگی در کنار کار ورزشی نیز پتانسیل های بسیار بالا و خوبی وجود دارد که باید نسبت به آن اهتمام بیشتری داشته باشند.
مبارزه با بیماری با ورزش
رضایی یکی دیگر از اعضای باشگاه انجام فعالیت‌های ورزشی و تحرک کافی باعث حفظ سلامتی و افزایش امید به زندگی را مهم می داند و تصریح می کند: به نظر من بهتر است افراد جامعه و سالمندان به جای قرص فشار خون به ورزش رو بیاورید قند و بسیاری از بیماری ها تنها با ورزش کنترل می شود وقتی با ورزش میزان سوخت و ساز بدن تنظیم می گردد بسیاری از بیماری ها نیز تحت کنترل درخواهد آمد.
عمید مددی نیز می گوید: ورزش گروهی شادی و نشاط خاصی به ما می دهد و من از همه افراد جامعه بخصوص آنهایی که شاغل هستند تقاضا دارم ورزش را کنار شغل خود مهم ببینند و از آن غافل نشوند چراکه ضامن سلامتی آنها است.
مرتضی بابایی نیز تصریح می کند: ما همیشه آرزو داریم تندرست بمانیم و عمری طولانی داشته باشیم و قطعا با ورزش کردن می توان در کنار فظ سلامتی عمر طولانی نیز داشت و خوشحالم اینکه ورزش را در برنامه کاری خود قرار داده ام.
علی اصغر مصطفیان یکی از دیگر از ورزشکاران این باشگاه نیز می افزاید: من قبل از اینکه وارد کلاس آقای منوچهری شوم دچار اضافه وزن شده بودم که خوشبختانه با تمرینات این مربی در حال کاهش وزن هستم که جا دارد از زحمات ایشان تشکر کنم.
دکتر پیرودین از اقتصادانان و از ورزشکاران حاضر در این باشگاه نیز می گوید: ورزش باعث سلامت روح و جسم و شادابی شما خواهد شد و من وقتی این همه شادابی و سرزندگی را به هنگام برگزاری تمرینات در مجموعه کارگران می بینم بسیار لذت می برم.
وی تصریح می کند: ورزش باعث میشود که یک سازمان و یک شرکت از رخوت و سستی و گوشه گیری فاصله بگیرد وبهره وری بیشتری به همراه بیاورد.
در پایان امید آنکه با تشویق دولت و ترغیب کارفرمایان برای تخصیص زمان و بودجه ای برای ورزش و تندرستی کارگران شاهد این باشیم که در کنار پیشرفت فضای کار و اشتغال، سلامت جامعه نیز تضمین شود.3
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار