همراه اول
12. ارديبهشت 1396 - 23:07   |   کد مطلب: 31135
مزایای باور نکردنی پوست تخم مرغ!
تخم مرغ یکی خوراکی‌های مفید برای سلامت بدن است، اما علاوه بر زرده و سفیده، پوست تخم مرغ نیز کاربردهای مختلف آرایشی بهداشتی دارد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،ارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند مصرف پوست تخم مرغ می‌تواند برای زیبایی پوست صورت مفید باشد.

 

می‌توانید پوست تخم مرغ را خرد کرده به قطعات ریز تقسیم کنید و به همراه یک سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و از آن به عنوان یک ماسک لایه بردار و جوان کننده پوست استفاده کنید.

 

 

پوست تخم مرغ به دلیل دارا بودن مواد مغذی از جمله کلسیم می‌تواند باعث ترمیم سلول‌های پوستی، درمان آکنه و کمک به کلاژن سازی صورت شود.

 

 

از پوست تخم مرغ همچنین می‌توانید به عنوان یک پودر کمکی برای کاهش اثر اسیدی نوشیدن قهوه به ویژه به همراه صبحانه استفاده کنید.

 

 

مقداری پوست تخم مرغ شسته و خشک شده را پودر کنید و به همراه شکر و شیر به نوشیدنی قهوه خود اضافه کنید تا از طعم جالب و استثنایی این نوشیدنی خوشمزه لذت ببرید.

 

 

اگر پوست کناره ناخن‌های دست شما دچار خراش و آسیب شده یا دچار التهاب و تورم است، می‌توانید از پوست تخم مرغ برای برطرف کردن این مشکل استفاده کنید.

 

 

برای این کار قسمتی از پوست تخم مرغ را با سفیده تخم مرغ مخلوط و موضع آسیب دیده را به آن آغشته کنید، با انجام این کار پس از دو الی سه روز پوست اطراف ناخن نرم و لطیف شده، لایه‌های شاخی التهابی اطراف آن به آسانی با ابزار مانیکور جدا می‌شود.

 

 

از مخلوط پوست تخم مرغ و سرکه سیب همچنین می‌توانید به عنوان یک پماد ضدالتهابی برای درمان اسپاسم عضلات خود استفاده کنید.

 

 

برای این کار مقدار دو یا سه عدد پوست تخم مرغ کامل را خرد کرده به همراه مقداری سرکه سیب در یک شیشه قرار دهید، منتظر بمانید تا تخم مرغ به طور کامل در سرکه حل شود که حدود 2 روز طول می‌کشد، سپس از این پماد خانگی بر روی موضع آسیب دیده استفاده کنید.

 

 

با آغشته کردن عضله آسیب دیده به این پماد و ماساژ با حرکات دورانی التهاب به سرعت از بین می‌رود.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار