همراه اول
27. ارديبهشت 1396 - 8:47   |   کد مطلب: 31320
شیطنت بزرگ همسایه شمالی در معرفی کشورهای شرکت کننده در بازی‌های همبستگی اسلامی
در سایت رسمی برگزاری مسابقات همبستگی اسلامی که در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان در حال برگزاری است تنها ایران با تفکیک قومیتی معرفی شده است.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به نقل از آناج، دور چهارم بازی‌های همبستگی اسلامی از 12 ماه می در حالی در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز شد که از ماه‌ها قبل دولت این کشور به زمینه سازی برای هرچه پربارتر نشان دادن این بازی‌ها تلاش کرده و بستر لازم برای مشروعیت بخشی به خود را به عنوان کشوری مسلمان و بخشی از جهان اسلام فراهم می نماید.

با تمامی فعل و انفعلاتی که طی چند ماه گذشته و همزمان با مهیا نمودن شرایط برگزاری بازی‌ها از طرف دستگاه قضایی کشور همسایه صورت گرفته و فشارهایی که بر فعالین اسلام گرا روا داشته شده در دومین روز برگزاری بازی‌ها منجر به دادن مجموعا 12 سال حبس برای دو فعال اسلام گرا گردیده است. فی الواقع نمی توان به صداقت دستگاه اجرایی علی اف باور داشت زیرا در حالی کشور را بخشی از جهان اسلام معرفی می‌کند، دست به تخریب مساجدی می‌زند که یادگار همان تمدن اسلامی است.

کاش می شد به تحرکات و تلاش‌های مسئولین دولتی جمهوری آذربایجان که در تکاپو برای اثبات خود به عنوان بخشی از پیکره جهان اسلام هستند اندکی دلگرم شد. اما این انتظار با وجود دستگاه فاسدی که در راس حکومت است حداقل در آینده‌ی نزدیک محقق نخواهد شد.

بی صداقتی  مسئولین جمهوری آذربایجان به قدری پیش می‌رود که حتی برگزاری این مسابقات نیز به عنوان سناریویی از پیش طراحی شده از طرف اربابان قدرت منطقه در ذهن تداعی می شود تا با حضور پررنگ خود در این مسابقات به نحوی خود را حامی و شریک جمهوری آذربایجان در مسائل منطقه‌ای نشان دهند.

در این میان، خوابِ غفلت دستگاه دیپلماسی کشورمان بسی غم انگیزتر است. با وجود اقدامات متمادی که آزار اسلام گرایان و شیعیان جمهوری آذربایجان و نیز تخریب مساجد گرفته امروز شیطنتی در لفافه اما زیرکانه در سایت رسمی برگزاری مسابقات و در بخش معرفی کشورها انجام شده است. زبان های رایج در ایران: فارسی (51 درصد)،(ترکی 24 درصد)،(کردی، عربی،بلوچی،گیلکی،مازنی و ترکمنی 25 درصد)

سایت رسمی برگزاری مسابقات در بخش معرفی کشورها هم در بخش انگلیسی و هم بخش آذربایجانی خود فقط در معرفی ایران از گروه های قومی نامبرده است در حالی که بقیه کشورها بدون قید گروه‌های قومی ساکن معرفی شده‌اند. اگر این شیوه معرفی برای تمامی کشورهای شرکت کننده در این مسابقات که اکثرا ترکیب جمعیتی نامتناجسی دارند عینا رعایت می‌شد جای شبهه‌ای برای مخاطب باقی نمی‌گذاشت. اما استفاده از این شیوه و نوشتن تمامی گروه‌های قومی در معرفی ایران حداقل شیطنت موجود در پس پرده این اقدام را عیان می کند.

دولت جمهوری آذربایجان حتی فضای ورزشی بازی‌های اسلامی را هم به سیاسی کاری‌های خود علیه ایران تبدیل کرده و علنا سعی در بزرگ کردن برخی گروه‌های قومی دارد و به اصطلاح به برخی از گروه‌ها ضریب داده است. صورت دیگر مساله اینکه متاسفانه دستگاه های دیپلماسی و امنیتی ما در خواب ایام انتخاباتی فرو رفته و از شیطنت‌های همسایه ی شمالی غافل شده اند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار