همراه اول
28. ارديبهشت 1396 - 9:23   |   کد مطلب: 31348
در رقابت های سنگین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر حضور کاندیدای جامعه معلولان در این رقابت ها نشان از شهامت و شجاعت و نوید بخش شهری پویا و استانداردهای لازم برای این قشر را فرا می دهد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،برگزاری انتخابات در ایران اسلامی، نشان بلوغ سیاسی و تجلی وحدت و همدلی مردم در تقویت توان ملی و قدرت سیاسی کشور در سطح بین‌المللی دارد.
وسایل نوین ارتباطی در سال های اخیر جای تبلیغات انتخاباتی سنتی همانند چسباندن تصاویر نامزدها در خیابان ها و راههای عمومی و انتشار بیلبوردهای تبلیغاتی را گرفته است و بسیاری از هواداران نامزدها برای تبلیغ  نامزد مورد نظر خود به صفحات شبکه های الکترونیکی به جای تبلیغات کاغذی متوسل می شوند و برخی دیگر نیز به روش نقد طنزآمیز در تبلیغات خود استفاده می کنند که بی تاثیر بر تصمیم رای دهنده هم نیست.
امسال هم همانند ادوار گذشته برگزاری یک انتخابات سالم، بی‌طرفانه و پرشور را شاهد خواهیم بود و باید شاهد صیانت از آرای تک تک آحاد مختلف مردم و دوری از هرگونه تخلف را باشیم.
حضور حماسی و پرشور مردم در انتخابات پشتوانه ای بزرگ برای نظام اسلامی به شمار می رود که زمینه ساز توسعه و پیشرفت کشور است.
این روزها با نزدیک شدن به زمان برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تب و تاب ستادهای انتخاباتی نامزدها در همدان بالاگرفته است.
بسیاری از اقشار مختلف نمایندگانی برای انتخابات این دوره از شورای اسلامی انتخاب کردند که می توان گفت بعضی از آنان وابسته به کانون های قدرت و ثروت هستند اما در میان تمام تبلیغات پرهیاهو جامعه معلولان منتخب خود را برای پارلمان محلی آماده کردند که بتوانند در تمام این سال ها حق از دست رفته خود را محقق کنند.
که در این میان به گفتگوی مردمی در خصوص حمایت از کاندیدای جامعه معلولان پرداختیم.
زهرا مرادی ، دانشجوی حقوق گفت: بعضی از اعضای شورای چهارم به دنبال منافع شخصی و تیتر یک خود در صفحه اول روزنامه بودند اما این در حالیست که برخی دیگر خود را واقعا نماینده مردم می دانستند.
وی با بیان اینکه یکسری سیاسی بازی در شورای چهارم عملکرد آنان را مختل کرده است، افزود: به طوری پیگیری های برخی از اعضای شورا به خاطر سیاسی بازی نتیجه نمی دهد.
وی تصریح کرد: در خصوص استاندارسازی و مناسب سازی برای معلولین شورای چهارم نمی توانند عملکرد قابل قبولی ارائه بدهند به طوری که کیوسک های تلفن و عابربانک ها برای افراد معلول و کوتاه قامت مناسب سازی نشده است.
مرادی بیان داشت: زمانی که نامزد انتخاباتی جامعه معلولان پا به عرصه رقابت بگذارد به دلیل اینکه با این مشکلات دست و پنجه نرم کرده است به طور قطع مطالبه گری آنان را به حداکثرمی رساند.
افشین سالاری ، یکی از شهروندان همدانی نیز ابراز کرد: با توجه به اینکه یک سوم جامعه ای ما را قشر معلول تشکیل می دهند اما خدمات شهری ، مناسب سازی و استاندارد سازی برای این اقشار در نظر گرفته نشده است.
وی افزود: قشر معلول هم به عنوان شهروند این شهر محسوب می شوند یا بعضا در ادارات و مراکز خرید جای خالی رمپ براین این افراد ملموس است.
وی با بیان اینکه قشر معلول نیازمند کاندیدای انتخاباتی برای احقاق حقوق خود هستند، تصریح کرد: در حال حاضر کاندیداتوری آقای افشار نشان از شجاعت و شهامت آن دارد که پا به عرصه رقابت گذاشته است.
سالاری خاطرنشان کرد: در دوره های گذشته از شورای اسلامی شهر همدان مشاهده می شود که برخی از اعضای شورا تنها به شعار اکتفا کردند و پای عمل نبودند که امیدواریم با حضور برخی از کاندیدا در این دوره شاهد هم گرایی آنان باشم.
زهرا غلامی ، یکی از کارمندان دستگاه های اجرایی نیز گفت: شورای چهارم عملکرد قابل توجهی از نظر فرهنگی در مناطق محروم نداشته است.
وی افزود: بارها این دوره از شورا اعلام کردند که فرهنگسراهایی در مناطق حاشیه شهر به بهره برداری رسیده است اما از امکانات لازم برخوردار نیستند.
وی تصریح کرد: به نظر بنده اگر شورای شهر اقدام به احداث و افتتاح یک مکان فرهنگی می کنند باید از صفر تا 100 آن آماده خدمت رسانی برای مردم باشد .
غلامی بیان داشت: با نگاهی به پیرامون شهر می توان دید که شورای شهر برای سهولت  و دسترسی معلولان و جانبازان به خدمات شهری اقدامات شایسته ای انجام نداده است.
وی بیان کرد: حضور کاندیدای جامعه معلولان در شورای شهر برای این قشر خاص از می تواند برکات فراوانی همراه داشته باشد.
صغری صیفی ، یکی از مادران و شهروندان این شهر نیز گفت: شورای چهارم شهر از وجود افراد متخصص بهره برد اما با این وجود گاهی دچار روزمرگی شدند وبه همین دلیل نتوانستند کارایی لازم را داشته باشند.

وی افزود: اگر هر قشری از جامعه نماینده ای خود را برای پارلمان محلی برگزینند قطعا از تخصص لازم برخوردار هستند و بنابراین می توانند مطالبه گری حوزه خود را افزایش دهند.
وی تصریح کرد: همانطور که در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر نامزد انتخاباتی از جامعه معلولان برخواسته است خود نوید از شهری پویا و بانشاط و استاندارد های لازم می دهد.
سبحان جعفری، یکی از جوانان همدانی نیز گفت: معلولان هم شهروندان این شهر محسوب می شوند اما مناسب سازی برای آنان از جمله سرویس های بهداشتی وجود ندارد.
وی افزود: مسئولان استانی باید بودجه ای ویژه ای برای این قشر از جامعه اختصاص دهند و امیدوارم کاندیدای جامعه معلولان دغدغه ای اصلی این شهروندان را حل و فصل کنند.
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار