همراه اول
3. خرداد 1396 - 8:15   |   کد مطلب: 31384
برگزاری مسابقات ورزشی - فرهنگی یادوراه شهدا در سطح دانشگاهها
منصور غلامی با بیان اینکه در دانشگاهه های سطح کشور و اعم از آزاد ، پیام نور و دولتی برنامه های مختلف ورزشی تحت عنوان یادواره شهدا برگزار شده گفت: امسال نیز دومین کنگره شهدای دانشجو در مسجد بزرگ دانشگاه بوعلی همدان برگزار می شود .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،منصور غلامی در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری کنگره شهدا دانشجو استان همدان در دانشگاه بوعلی سینا همدان و از سال 1393 اقدام به برگزاری این کنگره شد  .

وی ادامه داد: کنگره اول در بهمن ماه 1393 با حضور مسئولان کشوری و میزبانی 3000 نفر از میهمانان که اکثر آن را دانشجویان تشکیل می دادند برگزار شد .

غلامی بیان داشت: در حاشیه این مراسم دیدار با خانواده شهدا را در دستور کار داتشیم که از حدود 50 خانواده شهید که اکثر خانواده های شهدای دانشجو بودند بازدید به عمل آمد .

رئیس دانشگاه بوعلی همدان افزود : دومین کنگره شهدا هم زمان با آزاد سازی خرمشهر و در مسجد بزرگ دانشگاه بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می گردد.

وی تصریح کرد: برنامه های فرهنگی تحت عنوان یادواره شهدا تدارک دیده شده است که دانشگاه آزاد اسلامی همایش بزرگ کوهنوردی و دانشگاه بوعلی مسابقات تنیس فوتسال و شنا را برگزار کرد .

 غلامی برگزاری مسابقه کتابخوانی تحت عنوان ملاقات در شب آفتابی و مسابقه دومینو و جشنواره عکس دانشجویی را با موضوعات زائرین کربلا و مدافعان حرم از دیگر برنامه های فرهنگی دانشگاهها دانست .

وی با اشاره به اینکه سعی بر این است که کنگره هر دو سال یکبار برگزار شود گفت: دانشجویان دانشگاهها مدام در حال تعویض و جابجایی هستند و برخی از آن ها اصلا آشنایی با دفاع مقدس ندارند و هدف این برنامه ها آشنایی قشر جوان با آموزه های دفاع مقدس است .

 

رئیس دانشگاه بوعلی همدان در پایان تعداد شهدای دانشجو استان را 152 نفر دانست و افزود: امیدواریم استقبال خوبی از دانشجویان در برنامه باشد و سخنران برنامه نیز امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده پدافند خاتم الانبیا است .

دیدگاه شما

آخرین اخبار