همراه اول
19. آذر 1396 - 7:47   |   کد مطلب: 31413
دکتر آز در مورد زیبایی و تناسب اندام می‌گوید

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،آیا به دنبال یافتن راهی برای رسیدن به جسم سالم و با نشاط هستید؟ آیا دوست دارید با گذشت زمان و عبور فصل‌ها، رد پای پیری کمتر روی پوست‌تان پدیدار شود؟ پس در این مطلب با آخرین دانسته‌های دکتر آز همراه شوید.

به پانکراس خود کمی تشویقی دهید

چای سبز و سیر تاثیر فوق‌العاده‌ای در مسدود کردن چربی‌ها و تنظیم فشار خون دارند، اما مهم‌ترین کار آن‌ها تحریک پانکراس برای مصرف انرژی به طور موثر و از بین بردن چربی‌ها به خصوص چربی‌های دور شکم است.

از آنتی‌اکسیدان‌ها غافل نشوید 

اولین گام برای داشتن پوستی سالم و شاداب ایجاد تغییر است. شما باید به سمت یک شروع تازه ولی سالم حرکت کنید و نخستین قدم نیز ایجاد تغیر در محتویات داخل یخچال و فریزرتان است، چرا که اساسی‌ترین گام در این باره مصرف غذا‌هایی است که سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند. اما آنتی‌اکسیدان‌ها کدام مواد و چرا برای جلوگیری و مقابله با پیری موثر هستند ؟ در توضیح و پاسخ این سوال یک سیب سالم را به دو نیم کنید و نصف آن را آبلیمو بزنید ونصف دیگر را نزنید. سیبی که آبلیمو زده‌اید، تازه و ترد می‌ماند و نصف دیگر کم کم قهوه‌ای می‌شود و شکل‌اش تغییر می‌کند؛ یعنی حالتی که به آن تخریب با اکسیژن یا اکسیداسیون می‌گوییم، رخ می‌دهد . این اتفاق به صورت کاملا مشابه برای پوست و حتی قلب و چشم‌های‌مان نیز رخ می‌دهد و تمام بدن ما نیز واقعا به آنتی‌اکسیدان‌ها نیاز دارد. همان‌طور که از نام‌شان پیداست، آنتی‌اکسیدان‌ها برای بدن همان کاری را می‌کنند که آبلیمو انجام می‌دهد.  

غذای پر فیبر و پروتئین‌دار بخورید

اندازه دور شکم خود را با غذاهایی که فیبر و پروتیین بالا دارند، کوچک کنید. پروتئین به حفظ ماهیچه‌ها و عضله‌های بدن کمک می‌کند، کالری‌های بیشتری می‌سوزاند و قند خون را ثابت نگه می‌دارد و فیبر نیز به شما احساس سیری برای مدت طولانی می‌دهد.

ویتامین c بدن را افزایش دهید

تحقیقات نشان می‌دهند بیشتر افراد چاق با کمبود ویتامین c مواجه هستند. کمبود این ویتامین باعث افزایش ذخیره‌سازی چربی‌ها در بدن و برخی اختلال‌ها در مورد سوخت چربی‌ها می‌شود، بنابراین هر روز حدود 75 میلی‌گرم ویتامین c در یافت کنید تا  چربی‌های بدن‌تان بهتر سوزانده شوند و از شر آن‌ها رها شوید.

گلایسمیک غذا را کاهش دهید

میزان گلایسمیک غذای خود را تا 25 درصد یا حتی بیشتر کاهش دهید؛ برای این کار بعد از هر وعده غذایی دو قاشق سوپ‌خوری سرکه سفید بنوشید تا محتویات گلایسمیک غذا‌ها کم و از تجمع چربی‌ها جلوگیری شود. وقتی اراده می‌کنید لاغر شوید، نباید به دنبال راز خاصی باشید ، فقط روش‌هایی را انتخاب کنید که سالم هستند. رژیم غذایی در واقع به معنی دریافت کالری کمتر است. افزایش کالری‌های دریافتی باعث کاهش متابولیسم می‌شوند.

 

منبع : modeonline.ir

دیدگاه شما

آخرین اخبار