همراه اول
9. خرداد 1396 - 9:29   |   کد مطلب: 31435
مروری بر مدال آوران اردیبهشت مادستانی
فصل بهار در دیار الوند برای ورزش دوستان و ورزشکاران خالی از لطف نبود و در اردیبهشت ماه استان همدان مدال های رنگارنگی را برگردن قهرمانانش دید و عناوین گوناگونی کسب کردند .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین که قهرمانان و پهلوانان زیادی را به جهان معرفی کرده است و در سال گذشته ورزشکارانی در رشته های مختلف  در المپیک و پارالمپیک از این خطه حضور داشتند .

 

 

این استان کوهستانی که به علت هوای بهاری و کوهستانی بودنش در غرب کشور طبیعتی شگرف را در دل خود جای داده است و اکثر مردمانش در اردیبهشت ماه و فصل بهار به ورزش های دسته جمعی و همگانی از قبیل کوهنوردی و پیاده رو ی روی می آورند در ورش قهرمانی نیز حرفی برای گفتن دارد و حضور بانوان محجبه اش در میادین جهانی زبانزد است .

 

 

هر چند نمی توان ورزش استان همدان را خالی از مشکلات دانست چرا که ورزشکاران و استعدادهای نهفته ای دارد که به علت عدم امکانات و نبود پشتوانه مالی تمام این سرمایه ها سوخت می شوند چرا که این استان مانند هر استانی دیگری از بلای این روزهای زندگی جوانان ایران که بیکاری است رنج می برند و مجبور هستند ورزش و سکوهای قهرمانی را رها کنند و به جرگه کارگران کارهای فصلی و موقتی بپیوندند .

 

 

در این بین بانوان و ورزشکارانی هستند که عرصه را خالی نکرده اند و همچنان به فعالیت های خود در ورزش ادامه می دهند هر چند وقتی پای صحبت همه آن ها می نشینی از مشکلاتشان و گلایه های آن بی بهره نمی مانی که با چه مشقت و سختی راه را ادامه می دهند .

 

با تمام این مشکلات در نیمه سال 96 نیز استان همدان از  حضور ورزشکاران در میادین ملی و بین المللی بی بهره نبوده و مدال های رنگارنگی به ویترین ورزش استان اضافه شد .

 

سیدامیر زمان پور (مدال برنز دوومیدانی نوجوانان آسیا)

 

سید امیر زمانپور در رشته دو و میدانی توانست مدال برنز در مسابقات آسیایی را به ویترین مدال آوران خود در سال 96 اضافه کند .

 

رقابت های دوومیدانی قهرمانی نوجوانان آسیا روزهای 31 اردیبهشت ماه تا 3 خرداد در ورزشگاه ملی «سوپاچالاسای» بانکوک در کشور تایلند برگزار شد که تیم ملی دوومیدانی نوجوانان ایران با 21 ورزشکار دختر و پسر در این مسابقات شرکت کرده است.

 

سید امیر زمانپور نیز در ماده 3000 متر این رقابت ها با زمان 8 دقیقه و 49 ثانیه و 34 صدم ثانیه نخستین مدال برنز ایران را کسب کرد.

 

 

فرود ظفری (مدال طلای ووشو کشورهای اسلامی)

 

فرود ظفری ووشوکار با تجربه نهاوندی که به گفته مربیانش تلاش های زیادی را سال گذشته انجام داد و تمرینات مستمر وی باعث درخشش در مسابقات کشورهای اسلامی شد توانست مدال طلای این مسابقات را کسب کند و مدال طلای مسابقات کشورهای اسلامی را در ویترین مدال آوران جای دهد .

 

مه لقا جام بزرگ (مدال برنز تیراندازی کشورهای اسلامی)

 

مه لقا جام بزرگ بانوی تیرانداز و محجبه همدانی که به عنوان بانوی حجاب ایران در میادین ملی و بین المللی درخشید امسال نیز به عنوان پرچمدار پرچمدار کاروان ایران در کشورهای اسلامی انتخاب شد و با حجاب خود نماد یک بانوی ایرانی را در این رقابت ها به نمایش گذاشت .

 

در این رقابت تیراندازان به ترتیب در وضعیت نشسته، درازکش و ایستاده تیرهای خود را شلیک کردند که طی آن و در مجموع امتیازهای به دست آمده در هر وضعیت، نجمه خدمتی با ۴۵۴.۷ امتیاز در صدر قرار گرفت و صاحب مدال طلا شد.

ملی‌پوش همدانی نیز که پرچمدار کاروان ایران در این بازی‌ها بود توانست با ۴۴۱.۲ امتیاز بر عنوان سومی برسد تا بار دیگر شایستگی‌های مه‌لقا جام‌بزرگ در تیراندازی اثبات شودو مدال برنز خود را به ویترین ورزش استان افزود .

 

 

سعید جواهری توانا (مدال طلای والیبال زیر 23 سال آسیا)

 

تیم ملی امید ایران در فینال دومین دوره رقابت های قهرمانی زیر 23 سال آسیا مقابل ژاپن به برتری رسید و به مقام قهرمانی رسید.

اسماعیل مسافر، رحمان تقی زاده، سهند الله وردیان، امین اسماعیل‌نژاد، سعید جواهری توانا، جواد کریمی و محمد جواد دلیری ترکیب ایران را در شروع این مسابقه تشکیل داده بودند و حمید حمودی، جابر اسماعیل‌پور و بهنام ابراهیمی هم در ادامه برای ایران به میدان رفتند که در نهایت با برتری مقابل ژاپن بر بام آسیا قرار گرفتند و سعید جواهری توانا ولیبالیست با تجربه همدانی نیز در این تیم خودنمایی کرد .

 

 

مهدی خوش قدم (مدال برنز هندبال ساحلی آسیا)

 

مهدی خوش قدم هندبالیست استان که همراه تیم ملی بر سکوی سوم آسیا ایستاد .

 

تیم ملی هندبال کشورمان در ششمین دوره مسابقات ساحلی آسیا توانست ضمن کسب مقام سوم بعد از 9 سال به مسابقات جهانی 2018 روسیه نیز صعود کند.

در این رقابتها مهدی خوش قدم هندبالیست خوب استان نیز در ترکیب تیم ملی کشورمان در این رقابتها حضور داشت و خوش درخشید.

 

 

 امیرمسعود مرادی (مدال برنز شطرنج جوانان آسیا)

 

امیرمسعود مرادی شطرنج باز همدانی با کسب ۷ امتیاز از ۹ بازی به مدال برنز بخش برق آسای مسابقات جوانان آسیا ۲۰۱۷ دست یافت.

اين مسابقات از ١٢ ارديبهشت به ميزباني شيراز آغاز شد و با كسب عنوان قهرماني نمايندگان جوان شايسته كشورمان به پايان رسيد.

در این رقابتها تیم ملی ایران با کسب ۲ مدال طلا ، ۳ نقره و ۳ برنز قهرمان مسابقات شطرنج جوانان آسیا در مجموع سه بخش استاندارد ، سریع و برق آسا شد.

در بخش برق آسا این رقابتها امیر مسعود مرادی شطرنج باز خوب استان به مدال برنز این رقابت ها دست یافت
بدین ترتیب تیم ایران با کسب ۲ مدال طلا ، ۳ نقره و ۳ برنز در مجموع قهرمان این رقابت ها شد.

"هند " و "ویتنام" در رده های بعدی قرار گرفتند.

 

 

 

 احمد غفاری کسب سهمیه مسابقات دومیدانی آسیا

 

احمد غفاری دونده ملایری از ۲۱ اردیبهشت ماه به مسابقات جهانی عازم تایلند شد .

 

احمد غفاری دونده تیم ملی ایران در مسابقات جهانی که از تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۶ و ماده مختلف دوومیدانی در تایلند برگزار می‌شود در دوهای ۸۰۰ و۱۵۰۰متر شرکت کرد  و درحال حاضر تمرینات حرفه ای خود در اردو زیر نظر مربی تیم ملی منصور روشن قیاس و سرپرست تیم ملی بهمن رضایی انجام می دهد.

 

به گفته مسعود بنوان رئیس هیات دو و میدانی استان همدان غفاری یکی از شانس ها بزرگ دو و میدانی در کشور است .

 

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار