همراه اول
8. خرداد 1396 - 13:16   |   کد مطلب: 31445
کاهش آسیب های اجتماعی و توجه به فضای مجازی باید هدف اصلی برنامه های اوقات فراغت باشد
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان گفت: کاهش آسیب های اجتماعی و توجه به فضای مجازی باید هدف اصلی برنامه های اوقات فراغت باشد و مدنظر دستگاههای اجرایی قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،اسدالله ربانی در جلسه برنامه ریزی اوقات فراغت همدان که با حضور دستگاههای اجرایی در سالن اجتماعات معاونت فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان برگزار شد، گفت: اجراي برنامه هاي اوقات فراغت جوانان نيازمند همکاري و تعامل دستگاه هاي اجرايي است.

وی اظهار کرد: استان همدان سال گذشته در طرح اوقات فراغت مقام سوم را در سطح کشور بدست آورد اما باید سال به سال با توجه به آسیب های اجتماعی برنامه های بیشتری را برای اوقات فراغت جوانان در نظر بگیریم.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان ادامه داد: برگزاری کارگاه های آموزشی در خانه جوان و برگزاری کارگاه تخصصی با موضوع آسیب های اجتماعی وسواد رسانه ای از مهمترین برنامه های معاونت فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان در حوزه اوقات فراغت خواهد بود.

وی با بيان اينکه بحث اوقات فراغت مختص رده سني جوانان 14 تا 29 سال است، بيان کرد: 212هزار از جمعیت استان را افراد 29-14 سال تشکیل داده‌اند و نباید اوقات فراغت تنها برای عده ای محدود باشد.

وی بیان کرد: سال گذشته طرح آسیب‌شناسی برنامه اوقات فراغت جوانان استان اجرا شد و نقاط ضعف و قوت آن مورد بررسی قرار گرفت.

ربانی‌مهر نقاط ضعف این برنامه‌ها را نیز عدم به‌روز بودن، اطلاع‌رسانی ضعیف و عدم توجه به سلایق جوانان اعلام کرد و گفت: برنامه هاي اوقات فراغت نبايد مختص تابستان باشد و بايد در تمام فصول سال به آن رسيدگي شود.

وی افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر توجه به مسئله فرهنگ و آسیب های اجتماعی وظایف مدیران و دستگاه های فرهنگی در حوزه اوقات فراغت سنگین تر از سال های قبل کرده و باید نوجوانان و جوانان که قشر اصلی حوزه اوقات فراغت هستند بیشتر مورد توجه قرار گیرند تا با فرهنگ ایرانی اسلامی و هویت دینی بیشتر آشنا شوند و در برابر تهاجم فرهنگی دشمن مصون بمانند.

ربانی مهر اظهار داشت: استفاده از سازمان هاي مردم نهاد با توجه به تخصص و حضور نيروهاي ماهر در این نهادها بازوي توانمندي در اجراي برنامه هاي اوقات فراغت است.

وی گفت: برگزاری این برنامه‌ها باید با هدف استعدادیابی و آینده‌نگری در امر آموزش انجام گیرد و فقط برای پر کردن اوقات فراغت نونهالان و نوجوانان نباشد.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان يادآور شد: تنوع و جذابيت برنامه هاي ارائه شده با توجه به سلايق جوانان بايد از اولويت هاي کاري دستگاه هاي اجرايي باشد.

ربانی مهر با اشاره به نظارت بر نحوه اجرای برنامه‌های فراغت ادارات و دستگاه‌های دولتی اظهار داشت: پایان تابستان برنامه‌های اوقات فراغت دستگاه‌ها ارزیابی خواهد شد و از دستگاه‌های برتر در اجرای مطلوب طرح‌های اوقات فراغت تجلیل به عمل خواهد آمد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در پایان اظهار داشت: یکی از وظایف ستاد ساماندهی امور جوانان غنی سازی اوقات فراغت جوانان است که هفته آینده این مساله با حضور استاندار همدان و اعضای ستاد مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

دیدگاه شما

آخرین اخبار