همراه اول
13. شهريور 1396 - 11:10   |   کد مطلب: 31505
توصیه هایی به ورزشکاران روزه دار/ از ورزش سنگین پرهیز کنید

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،غلامرضا نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید بر اینکه ایام ماه رمضان فرصتی مناسب برای استراحت دادن به بسیاری از ارکان های بدن است، گفت: با روزه داری به نوعی بدن سم زدایی می شود و این به حفظ سلامت افراد کمک زیادی خواهد کرد.

وی در عین حال تأکید کرد: البته طولانی بودن زمان روزه داری و از طرفی گرمای هوا که به مرور بیشتر هم خواهد شد محدودیت هایی را برای افراد و به ویژه ورزشکاران در مورد فعالیت های بدنی ایجاد می کند. به هر حال طبیعی است که به هنگام روزه داری، منابع غنی بدن از گلیکوژن تخلیه می شود و به همین منظور بهتر است باید و نبایدهای زیادی را به ویژه برای ورزش لحاظ کرد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در این رابطه با تأکید بر اینکه افراد و ورزشکاران از انجام ورزشهای سنگین در ساعات روزه داری پرهیز کنند تصریح کرد: در ایام روزه داری باید زمانی را به ورزش اختصاص داد که بلافاصله بعد از آن بتوان ذخایر گلیکوژن و انرژی از دست رفته را جایگزین کرد، بنابراین یک ساعت و نیم پیش از افطار بهترین زمان برای ورزش است.

نوروزی یادآور شد: بعد از افطار هم قاعدتاً تا دو ساعت نباید فعالیت بدنی سنگینی انجام شود اما انجام این فعالیت ها از این زمان (دو ساعت بعد از افطار) تا هنگام سحر بلامانع است.

وی خاطرنشان کرد: منابع قندی و در کل انرژی بدن در عضلات و کبد ذخیره می شود. به هنگام روزه این منابع از عضلات و کبد تغذیه می شود تا سوخت و ساز بدن انجام شود. بر این اساس اگر برای انجام فعالیت های ورزشی و در کل روزه داری به این گونه موارد توجه لازم نشود، به مرور آسیب های جدی و جبران ناپذیری به بدن وارد خواهد شد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی تأکید کرد: نوشیدن مایعات فراوان به حفظ سلامت بدن در ایام ماه رمضان کمک بیشتری خواهد کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار