همراه اول
21. خرداد 1396 - 8:45   |   کد مطلب: 31568
ایران - ازبکستان؛ جشن صعود و نمایش اقتدار و امنیت در ورزشگاه آزادی
تیم ملی فوتبال ایران روز دوشنبه در هشتمین دیدارش در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف ازبکستان می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،تیم ملی فوتبال ایران در هشتمین مسابقه‌اش در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه دوشنبه ساعت 21 و 15 دقیقه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ازبکستان می‌رود.

ملی‌پوشان ایرانی با 17 امتیاز صدرنشین گروه هستند و آمار فوق‌العاده‌ای هم دارند.  شاگردان کی‌روش نه تنها در این مرحله باختی نداشتند که گلی‌ هم دریافت نکرده‌اند تا خط دفاع آهنین و مستحکم تیم ملی زبانزد خاص و عام در آسیا شود.

تیم ملی در صورت پیروزی در این مسابقه خانگی 20 امتیازی می‌شود و صعود زودهنگامش را به جام جهانی جشن می‌گیرد تا دو بازی آخر مقدماتی جام جهانی برای تیم ملی تشریفاتی شود.

ازبکستان هم برای باختن به ایران نمی‌آید این تیم می‌خواهد با خلق شگفتی در ورزشگاه آزادی امیدهایش را برای صعود به جام جهانی زنده نگه‌دارد بنابراین دستکم گرفتن این حریف می‌تواند خطرناک باشد.

تیم ملی از تاریخ 24 آبان 1391 تاکنون شکستی نداشته و ازبکستان می‌داند پیروز شدن مقابل تیم مستحکم و شکست ناپذیر ایران امری بسیار بسیار دشوار است.

در دیدار رفت دو تیم، ملی پوشان ایران اگرچه فقط 45 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند اما تیم برتر میدان بودند و 7 موقعیت مسلم گلزنی را روی دروازه حریف خلق کردند هرچند در نهایت یک بر صفر با گل سیدجلال حسینی به پیروزی رسیدند. 

کی‌روش نشان داده که به ترکیب ثابتی در تیمش پایبند نیست و تغییراتی در ترکیب 11 نفره تیمش ایجاد می‌کند. 

تیم ملی در این بازی برای کسب سه امتیاز و جشن صعود به میدان خواهد رفت ولی مساوی هم نتیجه‌ خیلی بدی برای ایران محسوب نمی‌شود.

فیفا هم بعد از حملات تروریستی داعش در تهران از فدراسیون فوتبال تضمین امنیت خواسته! این در حالی است که خود فیفا می‌داند ایران امن‌ترین کشور منطقه است و به همین دلیل هم میزبانی بازی‌های عراق در مقدماتی جام جهانی را به کشورمان داده و روز سه‌شنبه هم بازی عراق و ژاپن در تهران برگزار می‌شود! 

به هر حال دیدار ایران و ازبکستان باردیگر می‌تواند هم نمایش فوتبال ناب ایرانی باشد و هم به رخ کشیدن اقتدار و امنیت کشور در آسیا و جهان.

اسامی داوران عمانی بازی دو تیم ایران و ازبکستان را قضاوت می‌کنند که اسامی آنها به شرح زیر است:

داور وسط: احمد ابوبکر
کمک داور اول: حامد سلیمان
کمک داور دوم: ابوبکر سلیم
داور چهارم: یعقوب عمر مبارک
ناظر داوری: محمد سوبخیدین از مالزی
ناظر مسابقه: کایدتوم هیرو از مالزی

سایر دیدارهای این گروه روز سه‌شنبه برگزار می‌شود برنامه این مسابقات به شرح زیر است:

دوشنبه 22 خرداد

ایران - ازبکستان ساعت 21:15

سه شنبه 23 خرداد

قطر - کره جنوبی ساعت 23:30

سوریه - چین ساعت 18:15

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار