همراه اول
23. خرداد 1396 - 8:23   |   کد مطلب: 31582
جوانان نخبه امروز مدیران آینده این نظام هستند / سال گذشته به 24 هزار نفر در قالب 12 هزار زوج تسهیلات پرداخت شد
الهی تبار خواستار تهیه و تدوین سند غنی سازی اوقات فراغت در استان شد و افزود: شناسایی ظرفیت های موجود و ناشناخته، آشنایی با نقاط ضعف و قوت، تقویت ظرفیت های شناخته شده و موجود، نظم بخشی به برنامه ها و قانونمندی و نظارت دقیق بر فعالیت های تابستانه دستگاه های مجری برنامه ها باید از جمله اهداف تهیه این آیین نامه باشد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،معاون سیاسی و امنتیتی استاندار همدان در نشست هماهنگی برنامه های اوقات فراغت فصل تابستان جوانان و نوجوانان استان که با حضور مدیران و مسئولان دستگاه های مربوطه در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت گفت: در انتخابات ، مردم حضور پرشکوه و با معنايي داشتند و تا کنون چنين حضوري را در هيچکدام از انتخابات هاي جمهوري اسلامي تجربه نکرده بوديم و بيش از 41 ميليون نفر راي دادند.
وي افزود: جوانان در این نقش آفرینی نقش مهمی داشتند و کشوری در آینده موفق و سربلند خواهد بود که دارای جوانان سرزنده و با نشاز باشد چراکه جوانان نخبه امروز مدیران آینده این نظام هستند
الهی تبار در ادامه با محکوم کردن حمله تروریستی به مجلس و حرم امام راحل(ره) گفت: مردم کشور با این حملات تروریستی غریبه نیستندو در ابتدای انقلاب نیز منافقین بارها سعی کردند با حملات تروریستی و ترورهای خود مردم ایران از هدف خود باز دارند ولی هیچ تروری در تاریخ کشور ایران نتوانسته این ملت را از مسیر خود باز دارد.
وی شکل‌گیری داعش و جریان تکفیری را از ابتدا به منظور مقابله با ایران و انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: از ابتدای شکل‌گیری داعش، با توانمندی ایران و تجربیاتی در بحث مقابله با جریانات تروریستی،‌گروهک‌ها و گروه‌های مسلح توانستیم جلوی فعالیت‌های آنها را بگیریم.
وی افزود: اقدام وحشیانه و ناجوانمردانه گروهک‌های تروریستی در حمله به مرقد امام خمینی (ره) و همچنین مجلس شورای اسلامی ذره‌ای ترس به دل ملت ایران راه نداده است و حتی انسجام ملی مردم ایران را دو چندان کرده است.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان اظهار کرد: در بیرون از مرزها و داخل اشخاصی هستند که امنیت ما را رقم می‌زنند و قابل احترام و تقدیر هستند؛ حادثه تروریستی اخیر هشداری بود که قدر امنیت را بدانیم.
وی در ادامه جداسازی ورزش از حوزه جوانان را امری مهم ارزیابی کرد و افزود: بحث جداسازی وزارت ورزش و جوانان موضوع مهمی است که امیدواریم با تصویب مجلس شورای اسلامی این موضوع به زودی صورت گیرد چرا که با ادغام این سازمان حوزه جوانان تحت شعاع ورزش قرار گرفت.
وی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی دقیق و جامع برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان استان خاطرنشان ساخت: برنامه های پیش بینی شده در سال جاری که بخشی از آن ها آغاز شده است باید نسیبت به سال های گذشته از نظر کیفیت و کمیت رشد عملکرد بهتری داشته باشد.
الهی تبار توجه به علایق و مشکلات جامعه جوان رو مهم دانست و تصریح کرد: این امر جوانان و نوجوانان را تشویق می نماید تا با ذوق و شوق بیشترو سلیقه های گوناگون خود در برنامه ها شرکت کرده که این فرایند، مبارک و تاثیر گذار است.
وی نقش خانواده در افزایش کیفیت برنامه های اوقات فراغت را نقشی مهم و تاثیر گذار برشمرد و خاطرنشان ساخت: سالم ترین برنامه ریزی و اجرای دقیق و جامع برنامه های پیش بینی شده در اوقات فراغت با همکاری و حمایت خانواده ها صورت می پذیرد که استفاده از ظرفیت های موجود و بهره مندی از تجربه فعالیت های گذشته در زمینه اوقات فراغت می تواند افزایش کیفیت، کمیت و تنوع این برنامه ها را به همراه داشته باشد.
وی خواستار تهیه و تدوین سند غنی سازی اوقات فراغت در استان شد و افزود: شناسایی ظرفیت های موجود و ناشناخته، آشنایی با نقاط ضعف و قوت، تقویت ظرفیت های شناخته شده و موجود، نظم بخشی به برنامه ها و قانونمندی و نظارت دقیق بر فعالیت های تابستانه دستگاه های مجری برنامه ها باید از جمله اهداف تهیه این آیین نامه باشد.
معاون سیاسی و امنتیتی استاندار همدان اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی که در زمینه اوقات فراغت فعالیت دارند باید برنامه‌های خود را تا 30 خرداد به دبیرخانه ارسال کنند زیرا برنامه‌های اوقات فراغت جوانان از اول تیرماه در استان آغاز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در پیشبرد اهداف سازمان‌ها سمن‌ها نقش بسزایی دارند گفت: دستگاه‌های اجرایی باید نیازها را شناسایی کرده و در راستای برطرف شدن آن می‌توانند از توانمندی‌های سمن‌ها بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: در این راستا استانداری همدان حمایت‌ بسیار خوبی از سمن‌ها داشته و استان همدان از استان های برتر کشور در زمینه فعالیت سازمان های مردم نهاد می باشد.
الهی تبار اضافه کرد: سمن ها یک ظرفیت برای ورود موفق و اثرگذار در مسایل مختلف هستند که با دقت عمل و کمترین هزینه کارهای اثرگذار انجام می دهند.
وی تاکید کرد: توجه به سازمانهای مردم نهاد و مشارکت دادن آنها در شکل و قالب تشکل در برنامه ها و تصمیم سازیها باید به یک فرهنگ و باور تبدیل شود.الهی‌تبار در ادامه ازدواج را یکی از کارها در حوزه جوانان برشمرد و بیان کرد: تأمین منابع مالی نیز به منظور افزایش آمار ازدواج از دیگر اقدامات است که این موارد باید امسال هدفگذاری شود.
وی با بیان اینکه باید کف ارائه تسهیلات ازدواج را در سال جاری باید 15 هزار زوج قرار دهیم، افزود: تسهیلات از 3 میلیون تومان به 10 میلیون تومان افزایش یافته و در استان همدان نیز از نظر تعداد ارائه تسهیلات 20 درصد رشد را شاهد بودیم.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان تصریح کرد: سال گذشته به 24 هزار نفر در قالب 12 هزار زوج تسهیلات پرداخت شد که باید کف این میزان را در سال جاری به 15 هزار زوج برسانیم.
وی متوسط سقف انتظار در یافت تسهیلات ازدواج را چهار ماه دانست و ادامه داد: ارائه تسهیلات در این بازه زمانی خوب است و روند خوبی را شاهد هستیم.
الهی‌تبار با تأکید بر اینکه باید یکسری از موسسات بانکی تابع قاعده پولی و مالی کشور باشند و در ارائه تسهیلات ازدواج کمک کنند،‌ خاطرنشان کرد: بانک‌های دارای عملکرد خوب در ارائه تسهیلات ازدواج باید تقدیر شوند و سایر بانک‌ها را نیز در این خصوص وظیفه‌مند کنیم.
در این نشست اعضا به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداخته و در پایان تصمیمات لازم اتخاذ شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار