همراه اول
23. خرداد 1396 - 8:26   |   کد مطلب: 31583
معاون فرهنگی و امور جوانان ؛
برگزاری جشنواره اوقات‌ فراغت در همدان
برگزاری جشنواره اوقات‌ فراغت در همدان
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: همدان بیشترین درخواست تأسیس سمن را در سامانه ثبت مجوز سازمان های مردم نهاد داشته است

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،اسدالله ربانی‌مهر در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان، اظهار کرد: طبق نظرسنجی‌ها 58 درصد جوانان و نوجوانان دولت، 20 درصد خانواده‌ها و 10 درصد نهادهای غیردولتی را مسئول غنی‌سازی اوقات‌فراغت می‌دانند.

وی با بیان اینکه نقدهایی به غنی‌سازی اوقات‌فراغت وارد است، عنوان کرد: گران بودن کلاس‌های آموزشی، تکراری و عدم جذابیت آنها و مشخص نبودن ردیف اعتباری مشخصی برای دستگاه‌ها از ضعف‌های غنی‌سازی اوقات‌فراغت بوده است.

ربانی‌مهر از برگزاری جشنواره اوقات‌فراغت با مشارکت دستگاه‌ها خبر داد و گفت: قرار است در این جشنواره از برنامه‌های ابتکاری اوقات‌فراغت و کارشناسان فعال تقدیر شود.

وی با بیان اینکه تا کنون 9 دستگاه‌ گزارش خود را در زمینه غنی‌سازی اوقات‌فراغت جوانان ارائه داده‌اند، به نقش سمن‌ها در استان اشاره کرد و گفت: همدان بیشترین درخواست تأسیس NGO ها را داشته البته در برخی شهرستان‌ها تقاضا بسیار پایین بوده که انتظار داریم فرمانداران در راه‌اندازی سمن‌ها فعالیت ویژه‌ای داشته باشند.

ربانی‌مهر از راه‌اندازی دبیرخانه تخصصی سمن‌ها در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: پس از آن هم راه‌اندازی خانه جوانان در همدان و مدتی بعد در فامنین را داشتیم که در آن کارگاه‌های آموزشی، دوره توانمندسازی و 14 برنامه ویژه برگزار شده است.

وی تصریح کرد: اگر دشمنان هدف گذاری می کنند هدف اول آن ها جوانان است بنابراین اگر جوانان به مهارت های اجتماعی مجهز شوند می توانند مسئولیت پذیری داشته باشند پس باید نقش جوانان را جدی بگیریم.

وی افزود: در سال گذشته شاهد افزایش چهار برابری وام ازدواج بودیم همچنین 168 برنامه برای جوانان ایجاد شد و در بهمن ماه سال گذشته راه شاهد راه اندازی خانه جوانان و جشن گلیزان که 250 میلیون تومان از جشن ها جمع آوری شده و به زوج های جوان اختصاص داده شد.

ربانی‌مهر از برگزاری جشنواره نشاط و امید جوانان در سال جاری خبر داد و گفت: برنامه‌های زیادی برای جوانان تدوین شده است.

وی ادامه داد: در بحث اوقات‌فراغت نخستین جلسه را تشکیل داده‌ایم و هدفمان این است که همه دستگاه‌ها از ظرفیت خود استفاده کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار