همراه اول
23. خرداد 1396 - 8:27   |   کد مطلب: 31584
فعالیت بیش از 28۰ پایگاه فرهنگی ورزشی در طرح اوقات فراغت همدان
مدیركل ورزش و جوانان استان گفت: برای تشکیل کلاس های آموزشی اوقات فراغت ورزشکاران در تابستان امسال280 پایگاه در 150 فضای ورزشی مهیا شده و 400 مربی نیز مسئولیت آموزش ورزشکاران را برعهده خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،رسول منعم در ستاد ساماندهی امور جوانان گفت: اوقات فراغت تعريف خاص خودش را دارد و اداره كل از طريق اماكن موجود و هيئت هاي ورزشي برنامه هاي خود را برگزار خواهد كرد، اما در بخش جوانان اين امر را جدي بايد گرفت كه بايد بدنبال تعامل و هماهنگی با 21 دستگاه ديگر باشيم.
وي با اشاره به هم پوشاني همه دستگاه ها در اجراي برنامه هاي اوقات فراغت تصریح کرد: برنامه هاي خوبي را براي بعد از ماه مبارك رمضان تدارك ديده ایم كه در آن با استفاده از ظرفيت هاي هيئت ها و اماكن ورزشي و تعامل با ارگان ها، سازمان ها و نهادهاي ديگر شاهد غني سازي اوقات فراغت در سطح گسترده اي توسط حوزه ها و ادارات در كنار جوانان عزيز استان خواهيم بود.
مدير كل ورزش و جوانان استان نقش ستاد ساماندهي امور جوانان در استانداري و دبيري اداره كل در اين ستاد را مهم و ضروري دانست و گفت: قطعاً بدون اجراي برنامه هاي فرا دستگاهي توسط ساير نهادها در استان همدان نمي توان برنامه هاي جوانان را اجرا كرد و لازمه اين مهم، برنامه ريزي است كه به عنوان يك وظيفه سازماني، جمع آوري آمار از اين نهادها و يكسان سازي و اجراي آن با استفاده از شاخص ها مي تواند اثربخش فراواني داشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به اجرای برنامه های اوقات فراغت افزود: سال گذشته در طرح اوقات فراغت ورزش و جوانان استان همدان دو هزار کلاس دایر شد که 47 هزار ورزشکار در قالب هیات های ورزشی فعالیت کردند.
منعم اضافه کرد: برای تشکیل کلاس های آموزشی اوقات فراغت ورزشکاران در تابستان امسال280 پایگاه در 150 فضای ورزشی مهیا شده 400 مربی نیز مسئولیت آموزش ورزشکاران را برعهده خواهند داشت.
مدیر کل اداره ورزش و جوانان با بیان اینکه دستورالعمل غنی سازی، اوایل اردیبهشت به هیئت های ورزشی اعلام شده، افزود: 47 هیئت متولی آموزش و اجرای مسابقات ورزشی هستند.
وی خواستار اختصاص یک درصد بودجه دستگاه های بر اساس ماده 53 به ورزش و اوقات فراغت جوانان شد و ادامه داد: تصمیم اختصاص یک درصد از بودجۀ اداره‌های دولتی به ورزش استان در مرحله اجرا قرار داد و اداره کل ورزش و جوانان استان از استان های برتر کشور در اجرای این ماده می باشد.
منعم افزود: تحقق بودجه یک درصد اداره ها به ورزش با پشتوانه همت جمعی محقق می شود و اختصاص بودجه در این زمینه نشان از توجه ویژه مسئولان و مدیران و اهمیت بالای ورزش و اوقات فراغت برای جامعه است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار