همراه اول
24. خرداد 1396 - 10:50   |   کد مطلب: 31596
خانواده ای با چهار قهرمان
با فر را رسیدن ماه مبارک رمضان و شرایط خاص ورزشکاران در این ماه مبارک به خواهران تکواندو کار همانی به گفت و گو پرداختیم .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،رشته تکواندو در همدان رشد قابل ملاحظه ای داشته است و جوانان و نوجوانان زیادی در این رشته مشغول به فعالیت هستند.

 

رشته رزمی تکواندو علاوه بر استعدادهای نهفته ای که در استان دارد مربیان با تلاش و سخت کوشی را آموزش داده است که برای شاگردان خود سنگ تمام می گذارند .

 

هیات فعال این رشته ورزشی باعث شناخته شدن بیشتر ورزشکاران و ترویج این رشته در تمام سطوح  شهرستانها و استان پرداخته است .

 

در این بین با مربی تکواندو کار همدانی فاطمه علیزاده و خواهر وی که فعال و مقام آور این رشته ورزشی است به گفتو گو پرداختیم .

 

فاطمه علیزاده به خبرنگار ما گفت: ورزش تکواندو یک  ورزش رزمی است که با پا ضربه زده  وبا دست اصولا دفاع میشود .

 

کره مهد تکواندو دنیا

 

وی ادامه داد: کشور کره بنیان گذار این رشته است ومهد تکواندودنیا به حساب می آید.کشور ما خوشبختانه جایگاه خوبی رو در دنیا دارد  و در المپیک همیشه جز رشته های مدال آور بوده است . 

 

ورزشکار همدانی با اشاره به رویداد بزرگ جهانی المپیک گفت: اولین بانوی مدال آور ما در قسمت بانوان خانم کیمیا علیزاده هستند که توانستند در این رقابتها برای ایران افتخار آفرینی کنند .

 

علیزاده در خصوص تعریف تکواندو اظهار داشت :تکواندو از سه کلمه مجزا تشکیل شده است:"ت" به معنی پریدن ضربه زدن و خرد کردن به وسیله پا"کوان"به معنی دفاع کردن ضربه زدن و تخریب کردن با دست"دو" یعنی راه و روش است.

 

وی درباره علاقه خود به تکواندو گفت: من و خواهرم اتفاقی با رشته تکواندو آشنا شدیم اما دلیل ادامه دادن این رشته به خاطر المپیکی بودن تکوانودو  هست و اینکه بانوان میتوانند  با حجاب در میادین ملی و  بین المللی حاضر شوند .

 

مربی توانمند همدانی بیان داشت : رشته های رزمی موجب تقویت اعتماد به نفس به خصوص در بانوان می شوند و علاوه بر آن  می توان همزمان با قوی کردن جسم،فکر را هم تقویت کرد.

بانوی ورزشکار همدانی مهمترین ویژگی یک ورزشکار و مربی ورزشی را   خویشتن داری و اخلاق نیکو دانست .

 

خانواده ای با 4 ورزشکار مقام آور

 

وی درباره ی خانواده ورزشی خود عنوان کرد :ما دوتا خواهر هستیم که هر دو در رشته تکواندو فعالیت می کنیم و مقام های زیادی در سطح کشور داریم و ماه آینده اگر خدا بخواهد برای مسابقات جهانی به کشور کره جنوبی اعزام می شویم. 

 

و همچنین دو  برادر که آن ها نیز   در رشته سوارکاری فعالیت دارند و برادر کوچکم از قهرمانان سوارکاری استان هستند .

 

وی ادامه داد: پدرم نیز در جوانی ورزش باستانی و بدنسازی انجام می دادند  و مادرم هم به شدت حامی ما هستند ، در حدی که اگر یک روز ما تمرین نکنیم به اصرار مادرحتما باید آن روز  بلندشو یم و تمرین کنیم .

 

خانواده بهترین حامی ورزشکار است

 

مربی با تجربه همدانی با اشاره به تاثیر خانواده ها در حمایت از ورزشکاران افزود: خدارا شکر می کنیم که  در یک خانواده ورزشی هستیم چون همه جوره چه به لحاظ مادی و چه معنوی داخل خانواده حمایت می شویم و این باعث بهتر پیشرفت کردن ما است.

 

وی تصریح کرد: رقیب ورزشی در خانواده میتواند عامل پیشرفت زیادی شود چرا که رقابت همیشه موثر است  و چه بهتر است  زمانی که رقیبت از خانواده خودت باشه چون میدانی که رقابتی سالم شکل گرفته است .

 

فاطمه علیزاده ادامه داد:من و خواهرم  در  خانه خیلی با هم صمیمی هستیم و همه جا باهم ، طوری که زمانی بر حسب اتفاق باهم نباشیم دیگران تعجب میکنند اما توی باشگاه و در حین تمرین کاملا جدی هستیم و ایرادات و اشکالات رو به هم گوشزد می کنیم .

 

وی بیان داشت: تفاوت خانواده ورزشکار باسایر خانواده ها در ماه مبارک به نظرم نحوه برنامه ریزی هست،هم برنامه ریزی روی استراحت هم روی تغذیه وهم روی تقسیم انرژی که چطور تمرین کنیم که تا افطار بتونیم تحمل کنیم.

 

مربی رزمی کار همدانی در پایان گفت: پیشنهادم به ورزشکاران در ماه مبارک این است که حواسشان به تغذیه  باشه و حتما سحری بخورند و در وعده افطار از تغذیه مناسب استفاده کنند چرا که بعد از ماه رمضان دچار ضعف بدنی و افت در تمرین نشوند.

 

شبهای احیا شبهای معنوی خیلی خوبیه و به نظر من فرصت خوبیه برای خودسازی و پیشنهاد میکنم حتما این شبهای عزیز رو قدر بدانیم  و استفاده کنیم .

 

 

تصاویر تکمیلی: 
خانواده ای با چهار قهرمان
خانواده ای با چهار قهرمان

دیدگاه شما

آخرین اخبار