همراه اول
30. خرداد 1396 - 10:05   |   کد مطلب: 31655
مردم در پای صندوق های رای قبل از آنکه به رئیس جمهور رای دهند  به جمهوری اسلامی و رهبری عزیز رای دادند
مثل استفاده آقای روحانی از کلام امیرمومنان (ع) مثل سوء استفاده خوارج از قرآن است که حرف حقی را برای منظور باطلی استخدام کردند. آنها انحصار ولایت در خدا را به معنای نبودن حکمران در جامعه ی دانستند و آقای روحانی حواله مردم به فرد منتخبشان را دلیل بر ولایت خود می دانند. در حالی که حکمرانی با ولایت الهی عموم و خصوص من وجه است. یعنی چه بسا حکمرانی که ولایت الهی ندارد و چه بسا ولی الهی که حکمران نیست و چه بسا که حکمرانی و ولایت در کسی جمع شود. آقای رییس جمهور با آراء بیشتر در محدوده ریاست جمهوری حکمران اند اما ولی نیستند. ولی تنها کسی است که خداوند اورا نصب کرده باشد.

 

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،رئیس جمهور اخیرا در جمع اساتید دانشگاه گفته است:« مبنای ولایت و حکومت از دیدگاه علی (ع) نیز انتخاب و نظر مردم بود.» بر مبنای گفته وی و تاریخ صدر اسلام و سیره امام علی(ع) چند مسأله متناقض و تحریف گونه به نظر می رسد در همین زمینه با مربی ولایتمدار همدانی به گفت و گو پرداختیم .

 

محمد فیضی مربی توانمند همدانی در رشته کاراته به خبرنگار ما گفت: آقای روحانی ! در اعتقاد شیعه ، ولایت و امامت علی (ع) ادامه نبوت و حکومت پیامبر اکرم (ص) بوده و این مقام را حضرت محمد(ص) به ایشان تفویض فرموده بودند و در اجرای آن بعلت اشتباه مردم بمدت حدود 20 و چند سال وقفه ایجاد شده بود.

 

وی ادامه داد: وقتی مردم از اشتباه خود پشیمان شدندو به حضرت علی (ع) پناه آوردند در این صورت حق به حق دار برگشت و همچنین اینکه مگر پیامبر اکرم (ص) را مردم انتخاب کرده بودند؟؟؟!!!

 

 

مسئله ولایت و امامت از اصولی است که در تفکر شیعه اظهر‌من‌الشمس است

 

 

مربی همدانی افزود: بارها در قرآن خداوند به پیامبر فرموده شما فقط رسالت پیام را دارید ،پس نگران پذیرش دین خدا نباشید که خدا حافظ دین خود هست؟ و دیگر اینکه اگر حضرت محمد (ص)که درود خدا بر او باد ،مقبولیت جامعه نداشت تشکیل حکومت را نمی داد ،همان گونه که در بدو رسالت ،مردم مکه نپذیرفتند،

 

 

فیضی بیان داشت: خداوند لایزال و همه پیامبران را برای سعادت بشر بر گزیده اند ،رسالت به امر پروردگار برای ابلاغ پیام خدا به انسانها ،مگر غیر این چیز دیگری می شود برداشت نمود ،ولایت امیرالمومنین ،ولایت حکومتی نیست بلکه ولایت ارشادی است ،مگر علی (ع) با خلفای قبل از خود ،ستیزه کرد؟

 

 

ورزشکار همدانی اظهارداشت : مگر وقتی در جنگ صفین ،معاویه خدعه کرد امیرالمومنین ،به جنگ ادامه داد؟ پس در جامعه نفاق پراکنی نفرمایید ،اگر امری را واقف نیستید ،از بیان آن خود داری کنید ،این همه کشت ‌وکشتار ،نتیجهٔ برداشت غلط است .

 

 

همانگونه که رییس جمهور حقی بر مردم دارد ،مردم هم حقی بر او دارند

 

 

وی عنوان کرد: مگر امیر المومنین به مردم نمی گوید که اگر من راه کج رفتم مرا به راه راست بیاورید ،واین بیعت شما با من ،دو طرفه است که شما حقی بر من دارید ،ومن هم حقی بر شما ،،،در کجای خطبه های حضرت ،تشر ،و زور گویی نمایان است ،هزاران جملهٔ آموزنده خلاف ،و ولایت در خطبه های آن حضرت نمایان است ،با بغص ،وکینه حرف نزنید ،،،همانگونه که رییس جمهور حقی بر مردم دارد ،مردم هم حقی بر او دارند.

 

 

ورزشکار باتجربه همدانی افزود: ابوموسی اشعری را هم مردم تایید کردند ولی حضرت علی (ع) را عزل و معاویه را بر تخت نشاند ، فکر نکنیم که تاریخها تکرار نمی شود بارها تکرار می شود وما نمی فهمیم.

 

 

فیضی ادامه داد: مثل استفاده آقای روحانی از کلام امیرمومنان (ع) مثل سوء استفاده خوارج از قرآن است که حرف حقی را برای منظور باطلی استخدام کردند. آنها انحصار ولایت در خدا را به معنای نبودن حکمران در جامعه ی دانستند و آقای روحانی حواله مردم به فرد منتخبشان را دلیل بر ولایت خود می دانند.

 

 

وی گفت: در حالی که حکمرانی با ولایت الهی عموم و خصوص من وجه است. یعنی چه بسا حکمرانی که ولایت الهی ندارد و چه بسا ولی الهی که حکمران نیست و چه بسا که حکمرانی و ولایت در کسی جمع شود. آقای رییس جمهور با آراء بیشتر در محدوده ریاست جمهوری حکمران اند اما ولی نیستند. ولی تنها کسی است که خداوند اورا نصب کرده باشد. امید است آقای روحانی از گذشتگان عبرت بگیرد.

 

 

وی در پایان بیان داشت: امیدوارم رئیس جمهور این مسایل را  برای خوراک رسانه ای دو الی سه  ماهه آینده نگفته باشند چرا که فعلا کشور نیاز به تلاش و منسجم بودن دارد و ایجاد تفرقه در کشور و نتیجه اش را ما در کشورهایی چون سوریه ، عراق و ........دیدیم .

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار