همراه اول
31. خرداد 1396 - 10:39   |   کد مطلب: 31665
«شنا» و «پیاده‌روی» بهترین ورزش های ماه مبارک رمضان
ماه مبارک رمضان با شرایط خاصی که دارد برای ورزشکاران از اهمیت خاصی برخوردار است و افراد عادی نیز می توانند با ورزش های سبک به فعالیت های روزانه خود بیافزایند .

 

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،ورزش نه تنها با روزه منافاتى ندارد بلکه اگر به صورت صحیح و اصولى انجام شود، موجب آرامش و کاهش استرس ورزشکاران مى‎شود و استقامت فکرى و صبر آنها را تقویت مى‌کند، روزه‌داری با شرط رعایت نکات تغذیه‌ای و جلوگیری از پایین آمدن فشار و قند خون، نه‌تنها منافاتی با ورزش کردن ندارد، بلکه به انجام هر چه بهتر فعالیت‌های ورزشکاران نیز کمک می‌کند.

 

از آنجا که امسال نیز ماه مبارک رمضان با تابستان همزمان شده است، روزه‌داران باید قدری بیشتر مراقب حفظ سلامت خود باشند. چراکه ممکن است علاوه بر روزه‌داری، گرمای هوا نیز انجام فعالیت‌های جسمی روزانه از جمله ورزش را با مشکل مواجه ‌کند. اما اگر شما هم به ورزشی منظم و مرتب عادت داشته‌اید ، شاید نخواهید که یکباره تمام فعالیت‌های خود را متوقف کنید.

 

ورزش در ماه رمضان، از تجمع چربی در بدن جلوگیری و عمل سوخت و ساز را تسهیل می‌کند. همچنین ورزش علاوه بر تاثیر مثبت بر توانایی‌های جسمانی، سهم زیادی در افزایش قدرت یادگیری و توانایی‌های ذهنی انسان دارد.

 

هادی سبزو اری رئیس هیات ورزش های همگانی استان همدان در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش گفت: در ماه مبارک رمضان ورزش پیاده وری از بهترین و مناسب ترین فعالیت ها است که هیات همدان سعی کرد با برنامه های مختلف عصرگاهی از فعالیت های همگانی این استان کاسته نشود .

 

وی ادامه داد: بعد از افطار برنامه پیاده روی خانواده ها را داریم که افراد معمولی 3 کیلومتر و کسانی که توانایی داشته باشند حدود 6 کیلومتر را می توانند پیاده روی کنند .

 

سبزه واری با اشاره به فعالیت های روزانه ادامه داد: در طول روز با انجام ورزش های سبک و آماتور آمادگی جسمانی می توان بدن را از خستگی مفرط نجات داد و کارمندان ادارات با انجام حرکات کششی پشت صندلی های خود نیز می توانند از رخوت و سستی جلوگیری کنند .

 

"شنا " در رمضان عضلات را نرم می کند

 

محرم روزبه دبیر هیات شنا استان به خبرنگار ما گفت: ورزش شنا در ماه مبارک رمضان نیز خود دارای فضیلت هایی است چرا که علاوه بر تحرک و فعالیت باعث می شود روزه دار آب بدنش تامین شود .

 

وی ادامه داد: شنا به عنوان ورزش روحی می توان از آن یاد کرد و حتما در ماه مبارک بهتر است بعد از افطار انجام شود چرا که قرار گرفتن داخل آب اسپاسم های عضلانی و کوفتگی عضلات را بر طرف می کند .

 

روزبه با اشاره به تاثیر این ورزش روی پوست و مو تصریح کرد: بهتر است از محیط هایی استفاده شود که تاثیر منفی روی پوست و موی ورزشکار نداشته باشد .

 

ورزش‌های تفریحی، ملایم و با نشاط (به ویژه تمرینات هوازی) موجب تسریع گردش خون می‌شوند. بدین ترتیب خون و در نتیجه اکسیژن بیشتری به مغز می‌رسد و شادابی و نشاط را در ورزشکاران روزه‌دار به دنبال دارد و ذهن را برای یادگیری و تمرین، خلاق تر می‌کند.

 

این امر تنها منحصر به نوجوانان و جوانان نمی‌شود، بلکه در بزرگسالان نیز صادق است.

 

به انواع ورزش‌هایی که به طور مستمر و طولانی مدت (بیش از 2 دقیقه) طول می‌کشند و ضربان قلب در هنگام تمرین، کمتر از 70 درصد حداکثر ضربان قلب است تمرینات هوازی گفته می‌شود.

 

 پیاده روی، دوی نرم، دوی استقامت، شنا و دوچرخه سواری، استفاده از تردمیل و دوچرخه ثابت جزء ورزش های هوازی هستند.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار