همراه اول
1. تير 1396 - 10:20   |   کد مطلب: 31678
وجود 15 هزار زندانی جرائم غیر عمد در سطح کشور/ تخصیص اعتبار 740 میلیارد تومانی به ستاد دیه کشور
معاون ادارای مالی ستاددیه کشور بااشاره به وجود 15 هزار زندانی جرائم غیر عمد در سطح کشور افزود: امسال 740 میلیارد تومان اعتبار جهت رهاسازی این زندانیان به ستاددیه تعلق گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به نقل از  صبح الوند، یازدهمین جشن گلریزان ستاددیه همدان با حضور خیرین و سخنرانی معاون ادارای مالی ستاد دیه کشور، امام جمعه و مدیر ستاددیه همدان برگزار شد.

 

 در ابتدای مراسم معاون اداری مالی ستاد دیه کشوربا اشاره به تشکیل نهاد مردمی ستاددیه به دست شهید اسدالله لاجوردی  گفت: ستاددیه به دست این شهید و به دست خیرین در سرتاسر کشور برای ازادی زندانیان جرایم غیر عمد تشکیل شده است.

 

*مدیر ستاد دیه همدان:وجود 297 زندانی جرائم غیر عمد در همدان

درادامه مدیر ستاددیه استان همدان با اشاره به وجود 297 زندانی جرائم غیر عمد در همدان افزود: امسال 54 نفر ازادی داشتیم که که مبلغ بدهی انها 5 میلیارد و 200 میلیون تومان بود.

یدالله روحانی منش  بخش عظیمی از کمک ها به ستادیه را مربوط به رضایت شکاک دانست و افزود: 2 میلیارد و 800 میلیون تومان گذشت از شکاک بوده است.

 

وی اظهار کرد: بیشترین بدهی مربو ط به یک زندانی به علت تصادف با 11 کشته و 1 میلیارد و 200 میلیون تومان بدهی است.

 

مدیر ستاد دیه همدان در پایان اشاره کرد: در سال گذشته 268 زندانی در استان همدان آزاد شدند که میزان بدهی این افراد 20 میلیارد و 500 میلیون تومان بود.

 

در ادامه مراسم با روشن  کردن چراغ هایی که سرشار از هدیه های مالی توسط خیرین بود به پایان رسید.

 

انتهای پیام/

 

 

علی مهربان با بیان اینکه ممکن است هر کسی  گرفتار اتفاقات و جرائم غیر عمد شود افزود:  ممکن است در حادثه ای کارگر ساختمان برایش مشکلی پیش بیاید و اگردرماه حرام باشد پرداخت دیه این کارگر بسیار سخت است و اینها حوادثی ناخواسته است.

 

وی با اشاره به تشکیل 300 مراسم جشن گلریزان در سطح کشور از ابتدای سال تاکنون افزود: امیدواریم دراین مراسم  هم شاهد ازادی تعداد کثیری از زندانیان باشیم .

معاون اداری مالی ستاد دیه کشور اظهار کرد:  15 هزار زندانی جرائم غیر عمد در کشورداریم که از این تعداد 13 هزار جرائم مالی، 2 هزار و 400 نفر دیه و دو هزار و هشتصد نفر به علت مهریه درزندانها هستند.

 

وی با اشاره به آزادسازی 9 هزار و 341 زندانی در طول سال گذشته افزود: کل بدهی این زندانی ها 740 میلیارد تومان بوده است.

مهربان اظهار کرد:  40 درصد فرایند آزاد سازی زندانی ها مربوط به رضایت شکاک بوده است.

 

وی در پایان اشاره کرد: امسال مبلغی بالغ بر 740 میلیارد تومان به ستاد دیه تعلق گرفته است و امیدواریم شاهد آزادی 9 هزار و 500 زندانی باشیم.

 

*امام جمعه همدان: زندان قبر زنده ها است

در ادامه امام جمعه همدان ضمن اشاره به بدی ها زندان افزود: یکی از بدی های زندان این است که انس با همسر فرزند و خانواده را از فرد  می گیرد و صدمه های روحی، جسمی و اخلاقی که بر زندانی وارد میشود هنوز ارزیابی نشده است.

آیت‌الله غیاث الدین طه محمدی زندان را قبر زنده ها دانست و گفت: زنده ها را که زندانی میکنند انگار قبرشان کردند.

 

وی افزود: حال شما خیرین و مردم با فضیلت ببینید که اگر یک نفررا از قبر بیرون بیاورید چقدر می ارزد.

 

امام جمعه همدان اظهار کرد: شما زندانیان را نمی شناسید و در این امر با خدا معامله می کنید که کارارزنده ای است.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار