همراه اول
9. تير 1396 - 13:18   |   کد مطلب: 31722
کوهنوردی همدان در اوج اقتدار؛
کوهنوردان همدانی در صدد کسب نشان پلنگ برفی
کوهنوردی همدان در اوج اقتدار
علیرضا گوهری از میزبانی اردوهای تیم ملی انتخابی مسابقات آسیایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان با بیان اینکه استان همدان از زمان های گذشته تاکنون پرچمدار ورزش کوهنوردی و سنگنوردی در کشور بوده و قهرمانان زیادی از استان همدان در این راه گام برداشته اند گفت: استان همدان همچنان توانسته است در راه اعتلای این ورزش و پرچمداری در کشور پیشتاز باشد که گواه این ادعا اتفاقات خوب در هیات کوهنوردی استان می باشد.

وی با اشاه به اینکه سالن سنگنوردی مرحوم فرهاد میرزاجانی دارای امکانات به روز در میان دیگر سالن های سنگنوردی کشور می باشد و در دوره های گذشته هیات کوهنوردی استان توانست میزبان شایسته ای جهت مسابقات آسیایی و مسابقات جام فجر باشد افزود: این بار هیات کوهنوردی استان همدان از 13لغایت 16 تیر ماه میزبانی اردوهای تیم ملی انتخابی مسابقات آسیایی را بر عهده خواهد داشت.

گوهری ضمن بیان اینکه دو تن از قهرمانان استان همدان (اکبر ثابت کار و زهرا بهرامیان) مربیگری اردوهای تیم ملی سنگنوردی جمهوری اسلامی ایران را بر عهده خواهند داشت گفت: اکبر ثابت کار طی روزهای آینده به مسابقات جهانی فرانسه و سوئیس اعزام خواهد شد.

وی تصریح کرد: مرتضی نعمتی پور نیز از اعضای تیم ملی جوانان هیمالیانوردی جمهوری اسلامی ایران جهت صعود و فتح قله 7143 متری لنین به کمپ آسیایی قرقیزستان اعزام خواهد شد.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان ادامه داد: سید مهدی طباطبایی نیز از هیمالیانوردان استان با اقدام جهت صعود به قله لنین به تلاشی جهت کسب نشان پلنگ برفی دست خواهد زد.

وی اظهار کرد: نشان پلنگ برفی یک عنوان بین المللی کوهنوردی می باشد که به کوهنوردان بسیار با تجربه داده می شود و برای دریافت این نشان باید تمام قلل بالای 7000متر منطقه شوروی سابق را صعود کرد که تاکنون 5نفر از هیمالیانوردان کشورمان موفق به کسب این نشان بیت المللی شده اند.

گوهری گفت: راحیل رمضانی نیز که از اعضای تیم ملی سنگنوردی جمهوری اسلامی ایران می باشد روز شنبه 10تیر ماه جهت شرکت در مسابقات قهرمانی جوانان و نوجوانان آسیا به سنگاپور اعزام خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه کوهنوردی یک ورزش کاملا حرفه ای بوده و بدون آموزش و تمرین نمی توان به موفقیت دست یافت گفت: از گروه های کوچک که بدون آموزش اقدام به برنامه های گلگشتی و کوهروی می کنند قهرمان ساخته نخواهد شد و همچنین به دلیل عدم تسلط به محیط کوهستان مشکلات و حوادث متعددی پدید خواهد آمد که در ماه های اخیر بسیار شاهد چنین حوادثی در کوهستان هستیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار