همراه اول
10. تير 1396 - 0:47   |   کد مطلب: 31723
کیانوش رضایی از خطرات به وجود آمده توسط موتورسواران و آفرودسواران در کوهستان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،سخنگوی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان با بیان اینکه با شروع فصل بهار و تابستان و هموار شدن مسیرهای تردد کوهنوردان بیش از گذشته شاهد تردد موتورسواران و آفرودسواران در مناطق کوهستانی هستیم گفت: کوهنوردان با هدف پرداختن به یک ورزش سالم و مفرح و به دور از آلودگی های شهری به کوهستان می روند که متاسفانه تردد پر شمار موتورسواران و آفرود سواران آرامش کوهستان را سلب کرده و باعث کشمکش هایی در محیط کوهستان می شود.

وی با اشاره به اینکه متولیان امر در خصوص حضور وسایل نقلیه موتوری در کوهستان سکوت کرده اند افزود: حضور موتورسیکلت و اتوموبیل علاوه در آثار تخریب های زیست محیطی باعث نابودی پوشش های خاص گیاهی منطقه شده و در دراز مدت اثرات نامطلوبی را در دل کوهستان باقی خواهد گذاشت.

رضایی ادامه داد: حضور موتورسواران و آفرودسواران در دل کوهستان و استفاده رایگان و همراه با تخریب از امکانات کوهنوردان همچون پناهگاه ها که در طول سالیان دراز توسط کوهنوردان پدیده آمده موجب اعتراض بخش اعظمی از کوهنوردان گردیده است.

وی با بیان اینکه حضور این افرد علاوه بر خطراتی که برای خود آنان پدید می آرود گفت: کوهنوردانی که در مسیر تردد این وسایل نقلیه موتوری در کوهستان قرار می گیرند از خطر پرتاب سنگ توسط آنان در امان نیستند و این امر می تواند آسیب های جبران ناپذیری پدید آورد.

سخنگوی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان تصریح کرد: کوهستان مکان مقدسی برای کوهنوردان بوده و موتورسواران و آفرودسواران جهت تمرینات خود بهتر است از پیست های ورزشی خود استفاده کنند.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار