همراه اول
13. تير 1396 - 12:32   |   کد مطلب: 31755
اسپوکس؛ ورزشی نوپا که ریشه‌ی ایرانی دارد
ورزش اسپوکس ورزشی نوپا برای همه سنین درکشور است که ریشه در ایران باستان دارد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهاره آبستان نایب رییس انجمن اسپوکس بانوان کشور در گفت‌وگو با زنان خبر گفت: ورزش اسپوکس ورزشی نوپا و از تحرک بالایی برخوردار است که این ورزش برای اولین بار از سوی محمدرضا هاشم پور قهرمان جهان، مربی و داور بین المللی هنرهای رزمی  در سال 1390 پایه گذاری و از سال 1395 فعالیت ورزش اسپوکس در کشور تایید شد.

وی خاطر نشان کرد: اسپوکس مخفف چهارکلمه‌ی انگلیسی به معنای ورزش، سریع‌ترین، قوی‌ترین و باهوش‌ترین است که ریشه‌ی ایرانی دارد و این ورزش دارای انواع سلاح‌های ایران باستانی است که با روکش اسفنج استفاده می‌شود و کاملا ایمن و بدون محدودیت سنی است.

وی افزود: افزایش قدرت عضلانی، ارتقای آمادگی جسمانی، کم هزینه بودن، بهبود اعتماد به نفس، پرورش ذهنی سالم و هوشیار، امکان فعالیت در رقابت‌های ورزشی اسپوکس برای معلولین و ناتوانان جسمی و افزایش انعطاف پذیری از ویژگی‌های این ورزش نوپا است.

وی با اشاره به لزوم ضرورت تقویت ورزش در بین همه گروه های سنی در جامعه بیان کرد: با توجه به زندگی ماشینی جامعه کنونی باید به ورزش و حفظ سلامت بدن توجه ویژه‌ای شود، متاسفانه شاهد هستیم که فعالیت ورزشی و تحرک در بین افراد کاهش یافته و ضروری است که افراد به ورزش‌هایی بپردازند که برای بهبود سلامتی و ارتقای سطح سلامت آنها مفید باشد.

نایب رییس انجمن اسپوکس بانوان کشور اذعان داشت: با توجه به طراحی ساده این رشته ورزشی محدودیت سنی و جنسی نداشته و قابل استفاده برای همه می‌باشد و به حفظ سلامت و تعامل اجتماعی کمک خواهد کرد.

به گزارش زنان خبر؛ طی حکمی از سوی محمدرضا هاشم‌پور پاشاکی رییس انجمن اسپوکس، بهاره آبستان به عنوان نایب رییس انجمن اسپوکس بانوان کشورمنصوب شده است، همچنین وی مسئول روابط عمومی فدراسیون نابینایان و کم بینایان، عضو اصلی کارگروه نظارت بر روابط عمومی فدراسیون‌های ورزشی و کارشناس ورزش می باشد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار