همراه اول
20. تير 1396 - 8:36   |   کد مطلب: 31810
ورزش بانوان با شرایط مطلوب نظام اسلامی فاصله زیادی دارد/طرح خانه های ورزشی در روستاهای کشور اجرا می شود
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه بعد از انقلاب اقدامات خوبی در حوزه ورزش بانوان در کشور صورت گرفته است بیان کرد: با این حال ورزش بانوان با شرایط مطلوب نظام اسلامی فاصله زیادی دارد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش، به نقل از  اراک امروز؛ مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در جلسه شورای اداری استان مرکزی گفت: رهبر معظم انقلاب در سال ۹۲ با تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، نسخه شفابخش را برای حل مشکلات اقتصادی کشور ترسیم کردند.

وی افزود: دولت یازدهم به منظور تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی را در سطح کشور به ریاست معاون اول تشکیل داد و انجام اقدامات لازم برای تحقق اقتصادمقاومتی در دستور کار مسئولان و مدیران دولتی قرار گرفت.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در کشور ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های مختلف وجود دارد تاکید کرد: دولت به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در کشور اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار داد و اقدامات خوبی را در این زمینه تاکنون انجام داده است.

سلطانی‌فر به تحریم‌ها هم اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی با اعمال تحریم‌ها مشکلات فراوانی را برای حوزه تولید و اقتصاد کشور به وجود آورده است و متاسفانه امروز هم شاهد اثرات تحریم بر تعدادی از واحدهای تولیدی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه برجام سایه جنگ را از سر ملت ایران برداشت، افزود: در سال ۹۴ و بعد از اجرایی شدن برجام، در جلسه‌ای که با هیات دولت در کشور فرانسه داشتیم رئیس جمهور وقت این کشور اعلام کرد که کشورهای ۵+۱ همگی بر حمله نظامی بر ایران اتفاق نظر داشته و تنها اختلاف بر سر زمان آن است ولی دیدیم که برجام باعث شد سایه جنگ از کشور برداشته شود.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: در نهایت موفق شدیم بعد از ۳۰ ماه مذاکره ضمن اینکه حقوق هسته‌ای ایران را حفظ کردیم، تحریم های ناجوانمردانه علیه ایران را برداریم.

سلطانی فر اظهار کرد: انشالله در دو سال آینده در سایه وحدت و همدلی شاهد تحولات خوبی در بخش های مختلف کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه رقابت بین کشورهای مختلف در حوزه  ورزشی در جهان وجود دارد بیان کرد: کشورهایی که در مسابقات ورزشی پیروز می شوند توانمندی کشورشان را به رخ دیگران می کشند.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: بر این اساس کشورهای مختلف برای اینکه توانمندی خودشان را به رخ جهانیان بکشند در بحث ورزش سرمایه گذاری های خوبی را انجام داده اند تا بتوانند در رقابت های بین المللی نتایج خوبی کسب کنند.

گسترش ورزش همگانی در دستور کار وزارت ورزش

وی با اشاره به اینکه در کشور به دنبال گسترش ورزش همگانی هستیم اضافه کرد: نقش ورزش بر سلامت جامعه بر همگان روشن است و گسترش ورزش همگانی در کاهش هزینه های درمانی و افسردگی موثر خواهد بود.

ساز و کار مناسبی برای ورزش روستایی کشور نداریم

سلطانی فر با بیان اینکه در روستاها و مناطق محروم استعداد های ورزشی خوبی وجود دارد بیان کرد: متاسفانه به دلیل اینکه ساز و کار مناسبی در ورزش روستایی کشور نداریم اکثر این استعدادها کشف نمی شوند.

وی ادامه داد: تدوین برنامه هایی در حوزه روستاها کمک می کند تا زمینه بروز این استعدادها در روستا ها شناسایی شود.

طرح خانه های ورزشی در روستای کشور اجرا می شود

 وزیر ورزش و جوانان از اجرای طرح خانه های ورزشی در روستای کشور خبر داد و گفت: این طرح به منظور جذب جوانان به ورزش و کشف استعدادهای ورزشی انجام می شود.

وی ادامه داد:طرح خانه های ورزش در روستا ها با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت ورزش و جوانان اجرا می شود.

سلطانی فر افزود: در قالب این طرح، خانه های ورزشی در روستاهای پرجمعیت کشور توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر ایجاد و توسط وزارت ورزش و جوانان تجهیز می شود.

وی احداث زمین چمن های مصنوعی مینی فوتبال، در مناطق روستایی و محروم را از دیگر طرح های اجرایی در مناطق محروم عنوان کرد و افزود: این طرح هم اکنون در برخی از استان های کشور اجرا شده و نتایج خوبی را هم در بر داشته است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه اجرای این طرح نیاز به اعتبارات زیادی ندارد افزود: امیدواریم با اجرای این طرح ها در مناطق روستایی و محروم بتوانیم در کوتاه مدت در سالم سازی جامعه و کشف استعدادهای ورزشی موفق باشیم.

ورزش بانوان با شرایط مطلوب نظام اسلامی فاصله زیادی دارد

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه بعد از انقلاب اقدامات خوبی در حوزه ورزش بانوان در کشور صورت گرفته است بیان کرد: با این حال  ورزش بانوان با شرایط مطلوب نظام اسلامی فاصله زیادی دارد.

وی ادامه داد: باید شرایط به گونه ای فراهم شود تا بانوان بیشتری بتوانند در عرصه ورزش فعالیت داشته باشند.

سلطانی فر خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیتی که هم اکنون بانوان ورزشکار کشور دارند در مسابقات المپیک ریو شانس فراوانی برای کسب مدال پیش روی آنهاست.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار