همراه اول
21. تير 1396 - 13:48   |   کد مطلب: 31841
تاکید رئیس کمیسیون بودجه حقوقی و اموراداری شورای اسلامی شهر همدان:
ضرورت رسیدن به مدیریت نوین و پایدار شهری
ضرورت رسیدن به مدیریت نوین و پایدار شهری
رئیس کمیسیون بودجه حقوقی و اموراداری شورای اسلامی شهر همدان گفت: رسیدن به مدیریت شهری نوین و پایدار از اهداف امروزی مدیران شهری است .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،حسین قراباغی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: ضروری است در راستای رسیدن به مدیریت پایدار شهری تلاش کرده و از منابع خاص برای ایجاد فرصت ها برای نسل های آتی و از تخریب و اتلاف منابع در سطح خدمات عمومی شهر گام برداشت.

قراباغی با بیان اینکه امروزه هدف اصلی مدیران شهری دستیابی به شهرهای پایدار و مدیریت شهری پایدار است افزود: در مدیریت شهری پایدار تلاش، بر پایداری منابع برای نسل های آتی و جلوگیری از اتلاف و تخریب منابع در کنار دستیابی به سطح قابل قبولی خدمات عمومی و رفاه شهری برای تمامی نسل ها است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری کارآمد و پایدار، تمامی امور محلی سیستم شهر را بایستی برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری، هدایت، ساماندهی، نظارت و هماهنگی کند، اظهار کرد: بر این اساس اموری چون تهیه طرح‌های توسعه شهری، مدیریت زمین و مسکن، امور آموزش و پرورش، حمل‌ونقل، بازیافت، مدیریت اسکان غیررسمی، نواحی کهن و قدیمی شهر، گردشگری، امور فرهنگی، محیط‌زیست و ... جزء وظایف محلی و به عبارتی در حوزه اختیارات شهرداری‌ها و شوراها هستند، در حالیکه مدیریت شهری ما در شرایط کنونی بین ۲۵ نهاد دولتی و شهرداری تقسیم شده که متاسفانه این متولیان گوناگون فاقد هماهنگی و همسو نگری‌اند، نتیجه این چندپارگی در مدیریت شهری باز تولید مسایلی چون ترافیک، اسکان غیررسمی، اشتغال غیررسمی، بورس بازی زمین و مسکن و مسایلی گسترده‌ای از این دست است.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: مدیریت شهری باید خود را ملزم به رعایت اهدافی چون دیدگاه‌های شهر پایدار و انسان‌گرا و در نهایت سیاست‌های حکمرانی مطلوب چون انصاف، شفافیت، پاسخگویی، پاک حسابی، حق‌ اظهارنظر همگانی، مشارکت‌طلبی و ... بداند.

حسین قراباغی یادآور شد: بنابراین مدیریت یکپارچه شهری گام اولیه در پایداری شهری است نه چشم‌انداز و هدف درازمدت مدیریت شهری و مسأله اصلی چگونگی تحکیم پایه‌های نهادهای محلی و مدنی است

دیدگاه شما

آخرین اخبار