همراه اول
24. تير 1396 - 12:02   |   کد مطلب: 31860
رييس كميسيون اقتصاد ، سرمايه گذاري و گردشگري شوراي اسلامي شهر همدان:
نقش موثر تبلیغات در معرفی ظرفیت های همدان
نقش موثر تبلیغات در معرفی ظرفیت های همدان
رييس كميسيون اقتصاد ، سرمايه گذاري و گردشگري شوراي اسلامي شهر همدان با بیان اینکه فلسفه فعالیت شهرداری ارائه خدمات است نه درآمد،گفت: وظیفه ذاتی و بنیادی مدیریت شهری ارائه خدمات است که این امر نیز هزینه بر است.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،محمد تبريزي در جلسه كميسيون اقتصاد، سرمايه‌گذاري و گردشگري اين هفته شورا كه با حضور سرمايه‌گذار  بخش خصوصی برگزار شد، افزود: شهرداری باید یک عملکرد واحد در شهر داشته که نتیجه آن جلب رضایت شهروندان باشد.

تبریزی اضافه کرد: امروزه اگر خدماتی در شهر توسط شهرداری ارائه می شود در صورتی که رضایتمندی شهروندان را به دنبال نداشته باشد این خدمات هدرفت هزینه و زمان خواهد بود.

به گفته تبریزی انجام و ارائه خدمات سلسله وار به هم متصل بوده که نتیجه واحدی از آن حاصل می شود، یادآور شد: لازم است شهرداری برای تسهیل و تسریع در کارها با سایر واحدها و ارگانها تعامل و همکاری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هدف شورا و شهرداری تصدیگری نیست، افزود: بسیاری از پیشرفت های دنیا در تمامی موارد با وجود رقابت و جنگ سرد محقق شده است لذا لازمه پیشرفت و توسعه داشتن رقابت است.

تبریزی به نقش موثر تبلیغات در پیشبرد اهداف و معرفی ظرفیت های همدان  اشاره کرد و یادآور شد: یکی از عناصر تعیین کنند توسعه برای شهر همدان صنعت توریسم است که در این راستا تبلیغات و اطلاع رسانی نقش مهمی را ایفا م می کند.

وی اضافه کرد: چنانچه صنعت توریسم و مشاغل وابسته به آن به یک اتفاق نظر رسیده و اقدامات تبلیغاتی را انجام دهند قطعا درآمدزایی از طریق بیلبردهای سطح شهر برای شهرداری هم افزایش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه کارهای تبلیغاتی باید بر اساس برنامه ریزی مناسبی صورت پذیرد، اظهار کرد: با توجه به اینکه افزایش تعداد سازه های تبلیغاتی از لحاظ سیما و منظر شهری نازیبایی را ایجاد می کند اما می توان از همین طرفیت به صورت چند منظوره از جمله استفاده از نور بیلبردها در افزایش روشنایی سطح شهرهم بهر گرفت و این امر مستلزم بهره گیری از دانش و تکنولوژی نوین است.

تبریزی به نقش نماهای ساختمانی در سیما منظر شهری اشاره کرد و یادآور شد: نماهای ساختمانها تنها متعلق به مالکین نیست چرا که تمامی افراد شهر و مدیریت شهری هم نسبت به این نماها دارای حقوقی هستند بر این اساس باید در راستای زیبا سازی نماها گام برداشت.

وی با بیان اینکه در سطح شهر ساختمان هایی با نماهای شاخصی وجود دارد که زیبایی به سیما ومنظر شهری بخشیده است، افزود: می طلبد در ساخت نماهای ساختمان ها به گونه ای عمل کرد که علاوه بر رضایتمندی مالک، بر زیبایی شهر هم تاثیر گذار باشد.

تبریزی با انتقاد از روشنایی نامناسب سطح شهر در ساعات شبانه، گفت: همدان از لحاظ تعداد چراغ های روشنایی و روشن بودن در وضعیت خوبی است اما متاسفانه لوکس چراغ ها بسیار پایین بوده و شهر از روشنایی کمی برخوردار است و این سطح روشنایی از لحاظ امنیتی و رفع خطر نیاز شهر و شهروندان را برطرف نمی کند .

وی در این خصوص اضافه کرد: می طلبد اداره برق همدان که در فعالیت خود عملکرد خوبی داشته در این زمینه اقدامات لا زم را انجام دهد چرا که این اداره نقش اساسی را در شادابی شهر ایفا می کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل ونقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه با بیان اینکه در زیباسازی شهر باید کوشید، گفت: زیباسازی سطح شهر یکی از وظایف شهرداری است که روشنایی از جمله این امور بوده که نقش اداره برق در این راستا بسیار حائز اهمیت است.

کامران گردان به نقش تبلیغات در معرفی همدان در سطح ملی و بین المللی اشاره کرد و یادآور شد: در این زمینه از شعار زدگی باید پرهیز کرد و با تفکر و ایده های نو در راستای توسعه شهر همدان گام برداشت.

وی تاکید کرد: با استفاده از ایده های نو می توان از ظرفیت های سطح شهرضمن اشتغالزایی در معرفی همدان و عرضه تولیدات این شهربهره گرفت.

رئیس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با اشار ه به اینکه تبلیغات در دنیا در تجارت حرف بسیار حائز اهمیت است، گفت: این در حالی است که در کشور ما از جمله همدان از این ظرفیت به خوبی بهره گرفته نشده است.

حمید رضا طبی مسررو اضافه کرد: لازم است راهکارهای مناسبی برای استفاده از طرفیت تبلیغات در شهراتخاذ شود تا بتوان از رهگذر آن درآمدپایداری برای شهر ایجاد کرد.

طبی مسررو اضافه کرد: در استفاده از بیلبردهای تبلیغاتی می توان در زمان تبلیغات انتخاباتی از ناهنجارریهای تبلیغاتی سطح شهرجلوگیری کرد.

عضو شورای اسلامی شهرهمدان نیز در این جلسه به ظرفیت های همدان در حوزه های مختلف بویژه گردشگری اشاره کرد و گفت: همدان در مقایسه با شهرهای مشابه خود در بخش گردشگری عقب است و باید اقدامات کاربردی انجام نیست.

محمد علی پرزاد با اشاره به ظرفیت تبلیغات در همدان اظهار کرد: باید با استفاده از ظرفیت بیلبردهای در شهر شادابی ایجاد کرد چرا که این امر در جذب گردشگر هم تاثیر گذاراست.

مدیرعامل سازمان زیباسازی و فضای سبز از افزایش 15 برابری فضای تبلیغاتی سطح شهر خبر داد و گفت: سازه های تبلیغاتی باید دارای استانداردهای لازم باشد که در حال حاضر حدود 400 سازه تبلیغاتی در سطح شهر وجود دارد .

وحید علی ضمیر با اشاره به اینکه فضاهای تبلیغاتی بر اساس قانون از طریق مزایده به کانونهای تبلیغاتی دارای صلاحیت واگذار می شود، افزود:با توجه به روند بودجه ریزی صورت گرفته پیش بینی درآمد حاصل از بیلبردهای سطح شهر 24 میلیارد ریال در سال 96 است.

علی ضمیر با بیان اینکه می توان از سازه های تبلیغاتی در امر مبلمان و زیباسازی شهر استفاده کرد اضافه کرد: وجود داربست ها برای تبلیغات محیطی ادارات و سازمان ها در سطح شهر یکی از معضلاتی است که علاوه بر نازیبایی چهره شهری، اعتراض شهروندان را نیز به دنبال داشته است.

وی به نقش روشنایی معابر و پارکهای شهر در ساعات شبانمه اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از مسایلی که مورد اعتراض شهروندان بوده پایین بودن لوکس چراغ های سطح شهر است که این موضوع در دست شهردری نیست و اداره برق در این زمینه باید اقدام کند.

مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری همدان هم در این جلسه از تدوین سه بسته تشویقی برای رونق ساخت و ساز در همدان خبر داد و گفت: این بسته با کسب اطلاعات و تجربیات کلان شهرهای موفق کشور تهیه شده است.

پیام رفتاری لازم است در هر حوزه ای که سرمایه گذاری صورت می پذیرد سازمان ها و مناطق شهرداری هم هماهنگی و همکاری لازم را با سازمان سرمایه گذاری بریا تسهیل در روند این امر داشته باشند .

دیدگاه شما

آخرین اخبار