همراه اول
27. تير 1396 - 11:02   |   کد مطلب: 31885
جشنواره سراسری ادبی "حبیب حرم" در همدان برگزار می‌شود
مسئول بسیج هنرمندان همدان گفت: دومین جشنواره سراسری ادبی "حبیب حرم" همزمان با دومین سالگرد شهادت شهید"حاج حسین همدانی" در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،رسول کرمی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه  با اعلام فراخوان حمایت از تولیدات هنری و ادبی هنرمندان بسیجی توسط سازمان بسیح هنرمندان استان همدان،اظهار داشت: افراد متقاضی می‌توانند آثار خود را در بخش‌های تئاتر، فیلم، عکس، موسیقی، خوشنویسی،شعر، ادبیات داستانی و هنرهای تجسمی به این مرکز ارسال کنند.

وی افزود: هنرمندان برای تولید اثر در سال 96 می‌بایست موضوع‌های دارای اولویت مانند، بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی (ولایت و رهبری، عدالت، ظلم ستیزی، مبارزه با استکبار، ایثار، شهادت و غیره)، نمایش جلوه‌های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در عرصه هنر و ادب، پرداختن به شهدای مدافع حرم، شهدای هسته‌ای، و شهدای ترور در انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار دهند.

مسئول بسیج هنرمندان همدان بیان کرد: از دیگر اولویت‌های تولید اثر برای شرکت در این فراخوان می‌توان به مقابله با جنگ نرم و شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌ای استکباری علیه جمهوری اسلامی ایران، جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در سالم سازی جامعه، وحدت اسلامی و مبارزه با اندیشه‌های تکفیری، نقش مردم در مقابله با تروریسم، فتنه، جریانات انحرافی و منافقین، سبک زندگی اسلامی ایرانی، مضامین آئینی و اجتماعی، نقش بسیج در حفظ و توسعه علمی، فرهنگی و سازندگی کشور و همچنین نقش همبستگی و انسجام اسلامی در حمایت از مقاومت و بیداری اسلامی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند طرح‌های خود را به کانون‌های بسیج هنرمندان در شهرستان محل سکونت خود تحویل داده تا پس از بررسی، نسبت به حمایت مالی، ساخت و تولید آثار هنری و ادبی آنها اقدام شود.

کرمی گفت: فراخوان ارسال آثار به جشنواره حمایت از تولیدات هنری و ادبی هنرمندان بسیجی در همدان از اواسط خردادماه امسال آغاز شده و تا پایان مرداد ماه سال 96 نیز ادامه دارد.

دومین جشنواره سراسری ادبی "حبیب حرم" در همدان برگزار می‌شود

وی درباره دومین جشنواره سراسری ادبی "حبیب حرم" نیز عنوان کرد: جشنواره سراسری ادبی "حبیب حرم" به پاس قدردانی از شهدای مدافع حرم به ویژه شهید همدانی در اولین سالگرد شهادت ایشان به صورت سراسری از سوی استان همدان اجرا شده و نتایج خوبی را برای همدان به ارمغان آورد.

مسئول بسیج هنرمندان همدان گفت: در اولین جشنواره سراسری شعر "حبیب حرم " که سال گذشته همزمان با اولین سالگرد شهادت "سردار حسین همدانی" برگزار شد، بیش از 800 شعر از 250 شاعر به دبیرخانه ارسال شد که پس از بررسی و داوری آثار، در اختتامیه این جشنواره از 14 برگزیده تجلیل شد.

وی با اشاره به تجلیل از 4 نفر در بخش عکس اولین جشنواره سراسری شعر "حبیب حرم " اظهار داشت: در بخش فراخوان ارسال عکس از شهدای مدافع حرم نیز 1200 قطعه عکس ارسال شد که از این تعداد 800 قطعه عکس مربوط به شهید همدانی و مابقی به دیگر شهدای مدافع حرم همدان تعلق داشت.

کرمی درباره دومین جشنواره سراسری ادبی "حبیب حرم" افزود: این جشنواره در بخش‌های شعر و داستان با موضوعات، استکبارستیزی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، نمایش جلوه‌های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در عرصه هنر و ادب، بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم، شهدای هسته‌ای و سرلشگر پاسدار شهید حاج حسین همدانی و بخش ویژه سردار شهید "سعید قهاری سعید" شهید سال استان همدان برگزار می‌شود.

مسئول بسیج هنرمندان استان همدان ابراز کرد: علاقمندان به شرکت در دومین جشنواره سراسری ادبی "حبیب حرم" نیز می‌توانند تا پایان مردادماه امسال آثار خود را در بخش‌های نام برده به دبیرخانه این جشنواره در همدان به نشانی همدان، مجتمع فرهنگی هنری بوعلی‌سینا طبقه سوم و یا به پست الکترونیک habibeharampoem@gmail.com ارسال کنند.

وی با تاکید براینکه شرکت‌کنندگان حداکثر می‌توانند 3 اثر را که پیش از این نباید در جشنواره دیگری شرکت داده و یا چاپ شده باشند، به دبیرخانه ارسال کنند، تصریح کرد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره باید دقت داشته باشنداشعار و داستان‌های خود را در قالب word  و با فونت BNAZANIN14   ارسال کرده و نباید تعداد کلماتآثار ارسالی بیشتر از 2000 کلمه باشد.

کرمی اظهار داشت: امسال کتاب "شعر حبیب حرم" که حاوی اشعار برگزیده اولین سال از برگزاری این جشنواره در همدان است به همراه اشعار شعرای بزرگ کشور درباره شهدای مدافع حرم چاپ شده و در اختتامیه دومین جشنواره  سراسری ادبی "حبیب حرم" رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه توجه مقام معظم رهبری به شهدای استان همدان و جایگاه ویژه شعر و ادب در نزد ایشان سبب شد تا این جشنواره در همدان کلید بخورد تاکید کرد: امیدواریم امسال باتوجه به فعالیت‌های انجام شده در این عرصه، جشنواره سراسری حبیب حرم به عنوان یک برند فرهنگی از سوی استان همدان در کشور مطرح شده و سبب معرفی بیشتر استان شود.

مسئول بسیج هنرمندان همدان با اشاره به لزوم توجه بیشتر مسئولان فرهنگی استان به جشنواره سراسری "حبیب حرم" بیان کرد: سال گذشته بخشی از هزینه‌های این جشنواره توسط سازمان بسیج هنرمندان کشور تامین شد و امسال انتظار داریم مسئولان استان به این جشنواره توجه بیشتری کرده و ما را در برگزاری آن یاری کنند.

وی درباره دیگر برنامه‌های این نهاد در سال 96 توضیح داد: امسال برنامه‌های سازمان بسیج هنرمندان همدان تاکید بر آموزش و محوریت کادرسازی، اردوی راهیان نور، تولید محور بودن، مسجد محوری و حلقه‌های صالحین  در سطح استان برگزار می‌شود.

 کرمی تاکید کرد: برگزاری دومین جشنواره سراسری ادبی "حبیب حرم"، برگزاری سومین جشنواره استانی "سرودهای حماسی و انقلابی بسیج"، اکران فیلم های "جشنواره عمار"، برپایی جلسات نقد ادبی، برگزاری کارگاه عکاسی حرفه‌ای و اجرای طرح "حمایت از تولیدات هنری هنرمندان بسیجی" از مهمترین برنامه‌های ما در سال 96 است.

 

تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار