همراه اول
31. تير 1396 - 10:44   |   کد مطلب: 31913
مدال زرین طلا برای اولین بار در تاریخ کاراته  همدان / عملکرد ضعیف اداره ورزش و جوانان در اعزام ورزشکاران
مربی همدانی در خصوص مقام آوری فرزندش در رشته کاراته اظهار داشت: تمرینات و ورزش عرفان از داخل خانه استارت خورد و از سه سالگی تا 6 سالگی عرفان در خانه آموزش دید که می توان گفت یکی از دلایل موفقیت وی شروع از سنین خردسالی بوده است .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،موفقیت کاراته کاراستان همدان عرفان داودی در مسابقات آسیایی و خود نمایی زرین نشان طلا  بر سینه این ورزشکار باعث افتخار و غرور خانواده کاراته استان شد که این  نشان از ثبات و انسجامی است که این روزها در این رشته حاکم شده و نوید بخش روزهای خوش می باشد.

 

سایت همدان ورزش این افتخار  را به جامعه ورزش کشور بخصوص خانواده بزرگ کاراته، مسئولین فدراسیون، مربیان و ورزشکاران با غیرتی که این مهم را رقم زدند خسته نباشید و تبریک می گوید.

 

مطمئنا این نوع موفقیت ها در این رشته که به تازگی المپیکی شده و در کاروان اعزامی ایران به المپیک ٢٠٢٠ توکیو جای گرفته می تواند اهالی ورزش را به اضافه شدن یک رشته دیگر به جمع رشته های مدال آور ایران امیدوار کند.

 

 

 

به دنبال افتخار آفرینی کاراته کا همدانی به مربی گری پدر و مربی غیرتمند و پرتلاش وی بر آن شدیم گفت و گویی با مربی محمد داودی و شاگرد وی عرفان داودی که پسر ایشان نیز هست بپردازیم .

 

 

محمد دوادی به خبرنگار ما گفت: حدود 22 سال است در رشته رزمی کاراته مشغول به فعالیت هستم  و شاگردان زیادی در این رشته پرورش داده شده است و مدال های رنگارنگی به ویترین ورزش استان اضافه شده است .

 

 

وی در خصوص مقام آوری عرفان اظهار داشت:  تمرینات و ورزش عرفان از داخل خانه استارت خورد و از سه سالگی تا 6 سالگی عرفان در خانه آموزش دید که می توان گفت یکی از دلایل موفقیت وی شروع از سنین خردسالی بوده است .

 

مربی همدانی نقش پدر و مربی را قطعا بی تاثیر ندانست و افزود: خانواده و هماهنگ بودن شاگرد و مربی در مدال آوری تاثیر بسزایی دارد و خوشبختانه عرفان در این زمینه کمبودی نداشت . 

 

 

وی اهمیت مدال خوشرنگ شاگردش را در کسب و خوشحال کردن جامعه ورزش استان به خصوص کاراته بعد از 40 سال در تاریخ کهن شهر همدان دانست و گفت:عرفان بعد از 40 سال توانست در رشته کاراته مقام قهرمانی را کسب کند و بریا اولین بار مقام آسیایی و جهانی را برای استان به ارمغان آورد . 

 

 

داودی در خصوص سطح مسابقات بیان داشت: مسابقات و رقیب ها در این دور از رقابت ها بسیار توانمند و پر تلاش بودند و از کشورهایی در مسابقات حضور داشتند که در رشته کاراته حرفی برای گفتن داشتند ، کشورهایی مثل مالزی ، ژاپن و اردن که در رشته رزمی کاراته حرف اول را می زنند اما خوشبختانه عرفان همه رقیبان را کنار زد و مدال طلا را بر گردن آویخت . 

 

 

وی در حمایت از ورزشکاران عنوان کرد:  حمات از قشر ورزشکار حمایت کامل باید باشد و ما خوشبختانه تا بحال از طرف هیات حمایت شده ایم و قول دادند بعد از مدال آوری حمایت های بیشتری از سوی هیات و جامعه ورزش انجام شود ، امیدوارم این حمایت و پشتیبانی از تمام ورزش ها صورت گیرد تا تلاشهای ورزشکاران نادیده گرفته نشود .   

 

 

محمد زنگنه رئیس هیات کاراته استان به خبرنگار ما گفت: عرفان داودی و محمد داودی پدر و مربی وی تقریبا بخاطر یک سری مسائل حاشیه ای از کاراته کنار کشیده بودند که خوشبختانه با تشویق و حمایت هیات و تلاش های خودشان دوباره به آغوش کاراته آمدند و توانستند بعد از 32 سال اولین مدال خوشرنگ طلا را برای استان در رده نوجوانان و جوانان به ارمغان بیاورند .

 

وی با اشاره به حمایت های هیات افزود: خوشبختانه کاراته همدان در رده نوجوانان و جوانان فعال شده است و توانسته ورزشکاران زیادی را جذب این رشته ورزشی کند .

 

عملکرد ضعیف اداره ورزش و جوانان در اعزام ورزشکاران

 

زنگنه با اشاره به حمایت و پشتیبانی اداره ورزش و جوانان در تمام رشته ها تصریح کرد: مبلغی از سوی اداره ورزش و جوانان برای اعزام این ورزشکار در نظر گرفته شد که متاسفانه شب قبل از اعزام متوجه شدیم 80 درصد مبلغ بابت اجاره سالن برداشت شده است ، و این کار می تواند ضربه روحی بزرگی به ورزشکار نه تنها در رشته کاراته بلکه در تمام رشته ها برای ورزشکاران باشد که مسئولین باید توجه ویژه ای به این مسائل داشته باشند که حداقل قبل از اعزام حداقل حمایت روحی خوبی از ورزشکار خود داشته باشند .

 

 

انتهای پیام/

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار