همراه اول
2. مرداد 1396 - 9:31   |   کد مطلب: 31937
نبود اسپانسر؛ زخم لاعلاج ورزش / مدال آوران همچنان در انتظار تجلیل
عدم امنیت شغلی ،بیمه نبودن ورزشکاران و مربیان دغدغه مالی مربیان و ورزشکاران را می توان مهمترین مشکل قشر ورزشی چه در سطح حرفه ای و آماتور بیان کرد ، چرا که مربیانی را در استان همدان و سطح کشور می بینیم که حدود 20 سال کار مربیگری را انجام می دهند اما دریغ از یک روز بیمه و تامین شغلی و حقوق ثابت ، در حالیکه شغل هایی را داریم که ظرافت و سختی آن ها به اندازه مربی گری نیست اما مزایا و حداقل امنیت شغلی را دارند .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،حضور چشم‌گیر هنرمندان و ورزشکاران در بین حامیان دولت از نکات قابل توجه در انتخابات ریاست جمهوری در ایران بود ، حالا که چند صباحی از دولت جدید در ایران می گذرد به سراغ قشر ورزشی درجامعه رفتیم و مطالبات آن ها را جویا شدیم .

 

کمبود سرانه فضای ورزشی در کل کشور که به خصوص در مناطق محروم و روستاهای دور افتاده بیشتر خودنمایی می کند .

 

  عدم امنیت شغلی ،بیمه نبودن ورزشکاران و مربیان دغدغه مالی مربیان و ورزشکاران را می توان مهمترین مشکل قشر ورزشی چه در سطح حرفه ای و آماتور بیان کرد ، چرا که مربیانی را در استان همدان و سطح کشور می بینیم که حدود 20 سال کار مربیگری را انجام می دهند اما دریغ از یک روز بیمه و تامین شغلی و حقوق ثابت ، در حالیکه شغل هایی را داریم که ظرافت و سختی آن ها به اندازه مربی گری نیست اما مزایا و حداقل امنیت شغلی را دارند .

 

راضیه خدابنده لو یکی از مربیان توانمند و با تجربه همدانی به خبرنگار ما گفت: مهمترین و حساس ترین مطالبه قشر ورزشکار و انتظاراتی که از جامعه دارند پرداخت بیمه و حقوقی ثابت اما هر چند کم برای مربیان است ، بنده به عنوان یک مربی ورزشی که حدود 15 سال است در رشته تکواندو مشغول فعالیت هستم تا به حال حتی یک روز بیمه نشده ام ، و ورزشکارانی که تربیت و پرور شداده می شوند تا کسب مقامات کشوری پیش می روند اما به دلیل نبود امنیت شغلی در ورزش و حمایت نشدن آن را رها می کنند ، می توان گفت در حال حاضر بیشترین ضربه را بیمه به بدنه ورزش وارد می کند .

 

 

نبود اسپانسر ورزشی و تعطیل شدن برخی رشته ها

 

نبود اسپانسر ورزشی که امروزه یکی از بدترین معضلات جامعه ورزشی کشور شده است  و هر روزه شاهد کنار کشیده شدن ورزشکاران زیادی در اکثر رشته ها هستیم که مقام ها و مدال های مختلفی را برای ویترین ورزشی شهر خود به ارمغان آوردند اما به علت نبود اسپانسر نتوانستند در میادین بین المللی حضور یابند .

 

و نبود امکانات ورزشی حمایت نکردن جامعه ورزش از قهرمانان و بی توجهی به ورزش در روستاها و مناطق محروم تجهیز نبودن سالن ها و باشگاهها و نبود نیروی انسانی کافی در تمام زمینه ها و رشته ها در اکثر شهرستان ها از مطالبات قشر ورزش است .

 

 

کارشناس ورزشی در همدان بیان داشت: کنار کشیدن ارگان های تاثیر گذار مانند آموزش وپرورش، نیروهای نظامی وانتظامی، دانشگاه ها و سازمان های حوزه سلامت و بهداشت جسمانی و روانی مانند بهزیستی، کمیته امداد و غیره به دلیل کمبود بودجه یک آسیب مدیریتی در برنامه ریزی کلان حوزه ورزش است که جا دارد با تلاش و پیگیری های  مدیران اداره کل استان و ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها و حمایت مدیران استانداری و فرمانداری های ذیربط و فعال کردن و بروز رسانی شورای ورزش در سطح استان و شهرستان ها با الگوگیری از نمونه های موفق در سطح کشور و بین الملل شادابی و نشاط که لازمه یک جامعه ورزشی سالم است را به جامعه مظلوم ورزشی  باز گردانند.

 

 مدال آوران همچنان در انتظار تجلیل

 

حمید اسلامی عضو تیم ملی دوومیدانی نابینایان و کم بینایان کشورمان متولد ۵ ارديبهشت ماه سال ۱۳۶۶ است. 13 سال فعاليت در رشته دووميداني برايش كافي بود تا به عضويت تيم ملي كشورمان در آمده و در يك دهه فعاليت حرفه‌اي خود همراه با تيم ملي افتخارات بسياري را با پشتكار مثال‌زدني به دست آورد. از قهرماني در مسابقات جوانان جهان بگيريد تا نايب قهرماني در بازي‌هاي پارآسيايي ۲۰۱۴ اينچئون و در نهایت بزرگترین رویداد ورزشی اش سهمیه پارالمپیک 2016 ریو بود .

اسلامي اصلي‌ترين شانس‌ ورزش استان همدان و تنها دونده نابینای براي حضور در مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۶ ريودوژانيرو بود . حميد اسلامي كه در ويترين افتخارات خود عناوين مهمي جا داده متولد سال ۱۳۶۶ میباشد. از سال ۸۱ فعاليت در ورزش را آغاز و از سال ۸۳ تا کنون عضو تيم ملي دووميداني نابينايان و كم بينايان میباشد.

 

 

وی در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش اظهار داشت : در مراسم بدرقه ای که توسط جامعه ورزشی برای المپیک در همدان صورت گرفت شهرداری و بهزیستی هر کدام مبالغی را به ورزشکاران هدیه دادند و استاندار همدان نیز وعده هدیه 3 میلیونی به ورزشکاران به علت حضور در المپیک را دادند ، علیرغم اینکه حدود یکسال از این رویداد ورزشی می گذرد اما ورزشکاران همچنان منتظر تجلیل از استانداری هستند.

 

وی با توجه شرایط خاص که دارد و  دانشجوی دکترای حقوق  است عنوان کرد: بارها و بارها به استانداری برای اشتغال خود مراجعه کرده ام و در مراسمات قول اشتغال را به بنده داده اند یکی از ارگان رئیس شورای شهر همدان رضا میرزایی که وعده اشتغال به وی دادند اما متاسفانه هیچ کدام عملی نشد .

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار