همراه اول
2. مرداد 1396 - 10:13   |   کد مطلب: 31938
تغییر کاربری یک محیط ورزشی اینبار در الوند / جاخوش کردن احشام عشایر در پناهگاه کلاغ لانه
پناهگاهی که در مسیر کلاغ لانه مستقر است متاسفانه از وضعیت خوبی برخوردار نیست و شاهد ورورد احشام به داخل این پناهگاه هستیم علیرغم اینکه میتوان گفت نه تنها کوهنوردان همدانی بلکه از سایر استان های همجوار شاهد حضور دست جمعی و انفرادی افراد برای صعود به ارتفاعات چشم انداز و دل فریب در این منطقه هستیم .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،"کلاغ لانه" ، نامی آشنا و سمبلیک برای همه کوهنوردانی که در فضای کوه به خصوص کوهنوردی فنی فعالیت می کنند.

 

نامی که میراثی است از پیشینیان ما ، آنهایی که در همان عهد باستان عشق به کوه به عنوان نماد صلابت و پایداری در وجودشان موج می زد و ما امروزه رد پایی از این تاریخ را در جای جای این گذرها می بینیم.

 

کلاغ لانه همانطور که همه کوهنوردان همدانی می دانند از قله های اصلی منطقه الوند با ارتفاع  3441 متر از سطح دریا می باشد .

 

این قله در جنوب غرب قله الوند و در امتداد غرب خط الرأس الوند واقع شده است و از شاخصه های اصلی منطقه کلاغ لانه که باعث حضور عظیم کوهنوردان همدانی و سایر استانها در این منطقه بکر شده است دسترسی آسان و سریع به قله الوند ( راهپیمایی 30 دقیقه ای ) و داشتن سرچشمه های گوارا و دائمی هم چنین دسترسی و فرود سریع به گنجنامه (از طریق درّه کیوارستان) و در نهایت چشم انداز زیبا و دلفریب به منطقه دشت امامزاده کوه (از طریق دوزخ درّه ) است .

 

وَ امّا زیباتر از آن برای کوهنوردان فنی داشتن جاذبه سنگنوردی طبیعی در تابستان و ترکیبی در زمستان ( در محلی به نام سوزنی ها ) است .

 

به دنبال انتشار عکسی از پناهگاه کلاغ لانه همدان با مسئولین و کوهنوردان همدانی به گفتگو پرداختیم .

 

بانو ی کوهنورد همدانی که سالیان سال است قلل مرتفع الوند و همدان را می پیماید به خبرنگار ما گفت: پناهگاهی که در مسیر کلاغ لانه مستقر است متاسفانه از وضعیت خوبی برخوردار نیست و شاهد ورورد احشام به داخل این پناهگاه هستیم علیرغم اینکه میتوان گفت نه تنها کوهنوردان همدانی بلکه از سایر استان های همجوار شاهد حضور دست جمعی و انفرادی افراد برای صعود به ارتفاعات چشم انداز و دل فریب در این منطقه هستیم .

 

وی وجود چشمه های گوارا و خنک و زیبای این مسیر را یکی از مهمترین دلایل کوهنوردی در این منطقه دانست و گفت : جای تامل دارد که مسئولین ورزشی توجه و رسیدگی به این پناهگاه را در اولویت قرار دهند چرا که نشان دهنده اهمیت جامعه ورزشی به کوه و کوهنوردی است .

 

کوهنورد دیگری به خبرنگار ما گفت:  منطقه کلاغ لان به لحاظ  دیواره سنگنوردی و هم صعود کوهنوردان خارج از استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و وجود پناهگاه با آن وضعیت در شان استان نیست .

 

 

تغییر کاربری یک محیط ورزشی اینبار در الوند / جاخوش کردن احشام عشایر در پناهگاه کلاغ لانه
تغییر کاربری یک محیط ورزشی اینبار در الوند / جاخوش کردن احشام عشایر در پناهگاه کلاغ لانه

دیدگاه شما

آخرین اخبار