همراه اول
9. مرداد 1396 - 10:23   |   کد مطلب: 32010
جشنواره سفره ايراني-فرهنگ گردشگري و جشنواره ملي گردشگري پايدار در استان همدان برگزار می گردد و تئاتر های خیابانی و جشنواره های ویزه پخت کیک و برنامه های شاد و متنوع مانور ماشین های کلاسیک و موتور سواران و ........از رویدادهای گردشگری در تابستان 96 در همدان است .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به گزارش همدان ورزش ؛ نشست خبري جشنواره سفره ايراني-فرهنگ گردشگري و جشنواره ملي گردشگري پايدار روز شنبه مورخ 96/5/7راس ساعت 10/30صبح درمحل هتل باباطاهر برگزار شد .

 

علی مالمیر مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان اعلام کرد:امسال همدان میزبان دومین جشنواره ایرانی فرهنگ ایرانی است و استان های ایلام ، کرمانشاه و همدان مطرح شدند و تاریخ برگزاری جشنواره از 18 لغایت 21 مردادماه است.

وی با اشاره به اینکه غذا و سنت های هر شهر در جذب گردشگر تاثیر بسزایی دارد افزود:نقش عذا و تاثیرات گردشگری در غذا و جذب و نگهداری گردشگر قابل توجه است و بخصوص در جذب گردشگر خارجی موثر است. 

مدیر کل میراث فرهنگی اظهار داشت: در بخش های مختلف آشپزی و ..برنامه های مختلفی داریم که در باغ نظری همدان برگزار می شود و غذاها به نمایش گذاشته می شوند .

وی با اشاره به قدمت چندین ساله باغ نظری در همدان گفت: کشش و جادبه ای که باع نظری در جذب گردشگر و توریست  دارد باعث شد آنجا را برای میزبانی مهیا کنیم .

 

مالمیر ادامه داد: با نزدیک شدن به روز همدان و بوعلی سینا امیدواریم رسانه ها به شکل هر چه بهتری این رویداد بزرگ را بیشتر و بهتر منعکس کنند و این معرفی فقط مختص نهاد خاصی نیست و تمام سازمانها در معرفی جاذبه های گردشگری همدان باید هماهنگ باشند .

 

برگزاری جشنواره تابستانی از اواسط مرداد ماه در همدان

 

مدیرکل  اداره میراث فرهنگی بیان داشت: اولین جشنواره گردشگری پایدار  در همدان  افزایش بهره وری را به دنبال خواهد داشت و در همدان کلید خواهد خورد.

 

وی از برگزاری جشن شهر ملی منبت در ملایر خبر داد و  همچنین از هم افزایی 500روستا  بصورت هم افزا   در ایجاد اشتغال روستایی ، تا هم مهاجرت روستاییان کم شود و شعار سال در نطر گرفته شود.

 

76مالمیر اذعان داشت:76 روستا در طرح پایلوت قرار گرفتن  در جهت افزایش رشد و افزایش درآمد و 4 روستای ورکانه قله جو فامنین و ملحمدره اسد آباد و کشانی تویسرکان در این لیست  قرار گرفتند.

 

وی ادامه داد: مکان ها و روستاهایی که به تعمیر و کاوش نیاز  دارد 100 میلیون پرداخت شود و صندوق کار آفرینی و امید با سود 4 درصد این وام ها را پرداخت می کند  و این موضوع به اشتغال تحصیلکرده ها در ایجاد زیر ساختها و متمرکر شدن  در روستاها کمک می کند .

 

ایجاد پایگاه پژوهشی در غار علیصدر در راستای حفاطت بیشتر و ثبت حهانی

 

سال گذشته رکود داشتیم و حوزه منطقه ای 2 و نیم میلیارد تومان اعتبار گرفت امسال موزه منطقه ای با توجه به تعداد اشیا برای امنیت این مخزن با ارزش نیاز هست بصورت فنی زیر ساخت اماده شود و پروزه بزرگ اقتصادی است

امسال خوشبختانه بر اواخر مرمت های سال 95 در حال اتمام است در استان کارونسرای یعقوب یاری قلمدانی زعالی ها و ....مرمت شدند

بعد از بافت تویسرکان  ضوابط بافت ملایر و همدان آعار می شود تئاتر های خیابانی و  جشنواره های ویزه پخت کیک و برنامه های شاد و متنوع مانور ماشین های کلاسیک و موتور سواران و ........از رویدادهای گردشگری در تابستان 96 در همدان است .

کنسرت حامد همایون 9 و 10شهریور در همدان

جسنواره از تاریخ 18 الی 20 مرداد برگزار می شود سقره خانه ها و مراکز اغذیه غذا به نماش گذاشته می شود.

در این جشنواره 40 غرفه از چهار استان وجو د دارد که از استانهای  کرمانشاه ایلام و همدان در  باع نطری از 6 عصر تا 10 شب برگزار می شود .

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار