همراه اول
12. مرداد 1396 - 11:52   |   کد مطلب: 32054
مشعل المپیاد ورزشی دانشجویان پسرعلمی کاربردی کشور خاموش شد
مشعل چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با قهرمانی تیم تهران به میزبانی دانشگاه بوعلی سینای همدان خاموش شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با برگزاری مراسمی باشکوه به میزبان دانشگاه بوعلی سینای همدان به پایان رسید.
چهارمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه علمی کاربردی کشور در رشته های تنیس روی میز، بدمینتون، شنا، دو ومیدانی، تکواندو، شطرنج و کاراته با شرکت 804 ورزشکار در قالب 31 استان کشور تا به مدت سه روز در همدان برگزار شد.
دبیر اجرایی این دوره از المپیاد در آئین پایانی رقابت ها اعلام کرد: تیم تهران با کسب 124 امتیاز عنوان قهرمانی این دوره از رقابت ها را کسب کرد.
محمود تعجبی اظهار کرد: تیم کرمانشاه نیز با 66 امتیاز دوم شد و همدان با 64 امتیاز بر سکوی سوم این پیکارها ایستاد.
وی بیان کرد: در این پیکارها و در رشته تنیس روی میز گلستان ، خوزستان و یزد به ترتیب اول تا سوم شدند و در رشته بدمینتون کرمان، همدان و آذربایجان غربی به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
تعجبی اظهار کرد: در رشته شنا خراسان رضوی قهرمان شد، تهران بر سکوی دوم ایستاد و یزد نیز جایگاه سوم را به دست آورد.
وی افزود: در دو ومیدانی نیز تیم کرمانشاه عنوان نخست را کسب کرد، البرز دوم شد و همدان در مکان سوم قرار گرفت و در تکواندو بوشهر، ایلام و تهران به ترتیب اول تا سوم شدند.
وی خاطرنشان کرد: در رشته کشتی آزاد مازندران بر سکوی نخست ایستاد، تهران و همدان به ترتیب دوم و سوم شدند و در شطرنج نیز تهران، هرمزگان و مازندران به ترتیب اول تا سوم شدند.
دبیر چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی کشور یادآور شد: همچنین در رشته کاراته پسران قزوین قهرمان شد، قم عنوان دوم را کسب کرد و تیم های مرکزی و فارس مشترکا شوم شدند.
 المپیاد صحنه همبستگی و کشف استعدادها است
دبیر چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور همچنین اظهار کرد: برگزاری المپیادهای ورزشی صحنه همبستگی دانشجویان و شناسایی و کشف استعداد ها است.
تعجبی بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی حضوری موفق در میادین دانشگاهی کشور را هدفگذاری کرده است و برگزاری المپیادهای درون دانشگاهی بهترین فرصت برای کشف استعدادها است.
تعجبی اضافه کرد: هدف کلان دانشگاه کسب موفقیت در میادین مهم ملی است و ارتقای جایگاه دانشگاه به عنوان یک دستاورد مهم هدفگذاری شده است.
وی با قدردانی از حمایت مسئولان اجرایی همدان در میزبانی این دوره از رقابت ها گفت: مسئولان اجرایی این استان به ویژه معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان از حامیان اصلی در برگزاری مطلوب این رقابت ها بود.
وی خاطرنشان کرد: این دوره از رقابت ها به لحاظ کمی و کیفی در سطح بسیار خوبی برگزار شد و استان های کشور نیز حضوری پرشور در بازی ها داشتند.
 توزیع 199 مدال رنگارنگ
در پیکارهای چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور که به مدت سه روز در همدان برگزار شد، 199 مدال رنگارنگ بین قهرمانان ورزشی توزیع شد.
57 مدال طلا، 57 مدال نقره و 85 نشان برنز در این دوره از رقابت ها توزیع شد و تهرانی ها با 25 مدال بیشترین سهم را داشتند.
کرمانشاه تیم دوم این رقابت ها نیز 10 مدال کسب کرد که به دلیل دستیابی به هفت مدال طلا بالاتر از همدان بر سکوی نایب فهرمانی ایستاد.
تیم همدان میزبان این رقابت ها نیز موفق به کسب 16 مدال رنگارنگ شد.
تیم های خراسان رضوی با 13 مدال و 62 امتیاز، البرز با 11 مدال و 52 امتیاز و مازندران با همین تعداد مدال و امتیاز به ترتیب چهارم تا ششم شدند.
یزد با 9 مدال و 48 امتیاز هفتم شد، قزوین با 9 مدال و 38 امتیاز عنوان هشتم را کسب کرد، قم با 10 مدال و 36 امتیاز در جایگاه نهم قرار گرفت و مرکزی با 11 مدال و 34 امتیاز دهم شد.
در این رقابت ها اصفهان با 2 مدال و چهار امتیاز آخرین تیم جدول رده بندی توزیع مدال ها بود.
تیم های کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، سمنان و خراسان جنوبی در جدول رده بندی این رقابت ها بدون مدال باقی ماندند.
در مجموع 804 ورزشکار از 31 استان کشور در این دوره از پیکارهای بخش پسران حضور داشتند.
مرکزی با 58 ورزشکار، گیلان با 55 ورزشکار، همدان و تهران هر یک با 49 ورزشکار به ترتیب بیشترین تعداد شرکت کننده این دوره از رقابت ها را تشکیل دادند.
کهگیلویه و بویراحمد نیز تنها پنج ورزشکار به این دوره از بازی ها اعزام کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار