همراه اول
16. شهريور 1396 - 8:26   |   کد مطلب: 32363
تاكيد رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان:
آمادگي شهرداري براي اجراي طرح استقبال از مهر
رئیس کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان بر آماده بودن شهرداري براي اجراي طرح استقبال از مهر و بازگشايي مدارس تاكيد كرد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،کامران گردان در نخستین جلسه کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای پنجم که با موضوع بررسی اقدامات شهرداری در طرح استقبال از مهر كه با حضور سرپرست شهرداری، معاونان و مدیران سازمان‌های شهرداري برگزار شد، اظهار کرد:در اجراي طرح استقبال از مهر بايد فضاي بانشاطي را در شهر ايجاد كرد كه در اين راستا با بهسازی و پاکسازی معابر و باکس‌های زباله به ویژه در مناطق نزدیک مدارس باید به شور و هیجان بازگشایی مدارس اضافه کنیم.

گردان به رنگ آمیزی جداول و دیوارها توسط سازمان زیبا منظر و فضای سبز شهرداری، گفت: هر سال در برخی مدارس تابلوهایی نصب و در برخی مدارس انتخابی نیز گل‌کاری صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: برخی زمین‌های یا اماکن مخروبه نزدیکی مدارس که محل دپوی زباله شده باید پاکسازی و از دپوی زباله در این محل‌ها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه باید در مباحث ترافیکی نیز با نصب تابلوهای علائم و خط کشی نزدیک مدارس این محل‌ها را برای دانش‌آموزان ایمن کنیم، افزود: البته در بحث نصب سرعت‌گیرها و مسائل این قبیل اقدامات انجام شده است.

گردان در ادامه با اشاره به شستشوی تابلوها و چراغ‌های راهنمایی به مناسبت فرارسیدن ماه مهر، افزود: هر سال در برنامه‌های طرح استقبال از بهار تعدادی شاخه گل تهیه و به دانش‌آموزان، معلمان و رانندگان ارائه می‌شود که امسال نیز این اقدام توسط شهرداری انجام شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه سرویس مدارس بر اساس مصوبه، نرخ داده شد و ضوابطی نیز مشخص کردیم که در نامه تدوین نرخ باید کنترل شود تأکید کرد:در بحث سرویس مدارس تمام مسائل توسط بازرسی تاکسیرانی کنترل می‌شود اما معتقدم ما نیز باید در این امر ورود کنیم.

وی با بیان اینکه از این پس ماهانه آمار برخورد با تخلفات سرویس‌های مدارس را دریافت می‌کنیم، یادآور شد: اتوبوس‌ها نیز همزمان با آغاز مهرماه در سطح شهر به طور منظم ارائه خدمات می‌کنند اما تعدادی که در هر منطقه شهر فرسوده بوده و دودزا هستند به منظور تعمیر و نوسازی از گردونه خارج می‌شوند.

گردان در ادامه خواستار توجه ویژه به  وضعیت نظافت اتوبوس‌ها به ویژه در اول مهر شد و خاطرنشان کرد: ارائه خدمات اتوبوس‌ها و یا توزیع کارت الکترونیک در برخی مدارس در اول مهر نیز در برنامه‌ها قرار گیرد..

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه باید بازرسی‌ها را تشدید کرد و  خط کشی معابر ومعابر ایستگاه‌های اتوبوس اظهار کرد: نصب دوربین‌ها نیز تا 15 مهرماه در دستور کار قرار گیرد چراکه نصب دوربین‌ها در بحث‌های ترافیکی اثرگذار است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت پارکبان‌های حاشیه‌ای، افزود: تبلیغات شرکت الیت، در بحث پارکبان‌ها کم بوده و باید با هزینه شرکت تبلیغات وسیع‌تری انجام شود؛ و در این زمینه فرهنگ سازی انجام شود چرا که هر تغییر رفتای نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

گردان با بیان اینکه امسال با توجه به اجرای طرح پیاده‌راه سازی در میدان امام (ره) آب پاشی قبل از ساعت هفت صبح انجام شود، تصریح کرد: به مناسبت اول مهر و بازگشایی مدارس پیاده‌راه بوعلی و طالقانی نیز شسته شود.

وی به آغاز مشارکت شهرداری در بحث زیباسازی تعدادی از مدارس اشاره کرد و ادامه داد: امسال بنا داریم فرهنگ شهروندی که بسیار گسترده است را با بحث ترافیک شروع کنیم؛ فرهنگ شهروندی را از سال ۹۵ شروع کردیم و امسال نیز از اول مهر این امر را شروع می‌کنیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان  در خصوص بحث شهردار مدرسه نیز یادآور شد: سال گذشته این موضوع در کمیسیون فرهنگی پیگیری شد و امسال نیز تأکید می‌کنیم؛ شهریور ماه نیز اعضای شورای شهر به منظور ارزیابی اقدامات انجام ده در راستای طرح استقبال از بهار بازدید میدانی از مدارس خواهند داشت.

 
نایب رئیس شورای اسلامي شهر همدان نیز با تأکید بر اینکه طی چند سال گذشته تغییر و تحول در بحث ترافیک و زیباسازی را در سطح شهر شاهد بودیم، تصریح کرد: بحث‌های زیباسازی مدارس و اطراف مدارس را به صورت روزانه داشته باشیم و منحصر به اول مهر و بازگشایی مدارس نشود.

علی فتحی یادآور شد: جدول‌های تعمیری و بازسازی شده در حاشیه جاده‌ها، بلوارها و خیابان به ویژه در میدان امام حسین(ع) با رنگ‌آمیزی جلوه خوبی به شهر می‌دهد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان نیز بیان کرد: در مورد سرویس مدارس تمام اقدامات برای تاکسی‌ها درست است و سامان دارند اما برای سرویس‌های شخصی این نظم و نظارت دیده نمی‌شود، از آن جا که در صورت وقوع اتفاقی پای شهرداری به میان می‌آید؛ درخواست تقسیم وظایف در بحث‌های نظارت و هماهنگی در این خصوص را داریم.

نرگس نوراله‌زاده با بیان اینکه هرساله مدیریت شهری اقداماتی برای شادابی و نشاط بیشتر در شهر دارد، افزود: با اجرای طرح «شهردار مدرسه» و «همیار شهردار» در طول سال آموزش‌هایی برای کمک به شهرداری به والدین و دانش‌آموزان ارائه شود.
رئيس كميسيون نظارت حقوقي و امور اداري شوراي اسلامي شهر همدان هم در اين جلسه بر تعويض سرعت كاه هاي پلاستيكي سطح شهر تاكيد كرد و گفت:با گذشت زمان قسمتي از اين سرعت كاه ها تخرريب شده يا كنده شده اند كه بايد تعويض با بازسازي شوند.
سيد مسعود عسگريان همچنين از زحمات و تلاش شبانه روزي مجموعه شهرداري رد خدمت رساني به شهروندان تشكر كرد.
اكبر كاووسي ديگر عضوشوراي اسلامي شهر همدان نيز در اين جلسه ضمن تشكر از اقدامات معاونت خدمات شهري شهرداري در ارائه خدمات به شهروندان اظهار داشت:الزم است شهردار درسه نيز در مدارس اجرايي شود .

سرپرست شهرداری همدان با بيان اينكه شهرداری همدان، جلوتر از شهرداری‌هاست و فراتر از وظیفه انجام مسوولیت می‌کند گفت: پیرامون طرح استقبال از مهر در جمعبندی اصلی 3 هزار و 400 خودرو برای سرویس مدارس معرفی خواهد شد و مانند سال‌های گذشته شهرداری وظایف ذاتی شست‌وشو و نظافت اتوبوس‌ها را دارد كه این اقدامات شروع شده است.

رسولي با اشاره به انجام لکه‌گیری آسفالت کنار معابر و خط‌کشی مجدد برخی مناطق، بیان کرد: در نظر داریم طبق سال‌های گذشته در روز اول مهر استفاده از اتوبوس برای دانش‌آموزان و دانشجویان رایگان باشد.

وی به آغاز دیوارنویسی و تعمیر برخی مدارس و به ویژه اطراف آموزشگاه‌ها به صورت مشارکتی با سازمان زیبا و منظر شهری اشاره کرد و افزود: دغدغه والدین سرویس مدارس است که تأکید کردم به صورت سه‌جانبه با همکاری شهرداری، آموزش و پرورش و آموزشگاه‌ها از سرویس‌های دارای مجوز استفاده کنند و راهور نیز برای نظارت ورود کند.

رسولی در خصوص بحث ارائه مجوز به آموزشگاه‌های غیرانتفاعی نیز يادآور شد: آموزش و پرورش سال گذشته بدون توجه به مباحث ایمنی و ترافیکی تبدیل برخی اماکن مسکونی به مدارس غیرانتفاعی را داشته که باید امسال توجه ویژ‌ه‌ای شود.
معاون خدمات شهري شهرداري همدان هم به ارائه گزارشي از اقدامات صورت گرفته در خصوص طرح استقبال از مهر پرداخت و افزود: با توجه به اينكه بازگشايي مدارس با هفته دفاع مقدس و ايام محرم مقارن شده است براين اساس اين مناسبت ها در برنامه ها و اقدامات لحاظ شده است.
مجيد درويشي با بيان اينكه كار طرح استقبال از مهر از اوايل شهرويور ماه آغاز شده است افزود: اجراي رسمي طرح از 25 مهر ماه آغاز خو.اهد شد.
درويشي اضافه كرد:در اجراي طرح دستگاه هاي اجرايي از جمله آموزش و پرورش و راهنمايي رانندگي با شهرداري همكاري دارند .
معاون فنی، عمرانی شهرداری همدان نیز با بیان اینکه در بحث عمرانی تأکید شده در مناطق لکه‌‌گیری انجام شده و از حفاری طی دو هفته جلوگیری کنیم، گفت: به  پیمانکاران نیز تأکید کرده‌ایم کار را با دقت بیشتری انجام دهند تا ترافیک روان‌تری را در مهرماه به مناسبت بازگشایی مدارس داشته باشیم.

موسي رسولي  به عدم ارائه مجوز حفاری در تاریخ خاصی به مناسبت بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: از 29 شهریورماه تا دوم مهرماه به منظور جلوگیری از ایجاد ترافیک مجوز حفاری صادر نمی‌کنیم.

گفتني است درادامه جلسه مديران سازمان هاي زيرمجموعه شهرداري همدان به بيان اقدامات سازمانهاي مربوطه در اجراي طرح استقبال از مهر پرداختند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار