همراه اول
19. شهريور 1396 - 9:46   |   کد مطلب: 32374
برگزاري اختتامیه جشنواره اوقات فراغت و مدارس تابستانی ژیمناستیک در همدان
جشنواره تابستانی اوقات فراغت و مدارس ژیمناستیک همدان عصر روز چهارشنبه با برگزاری مراسم اختتامیه در سالن ابن سینای همدان به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،در مراسم اختتاميه اين دوره از رقابتها رسول منعم مديرکل ورزش و جوانان استان همدان ، پازوکيان نايب رئيس بانوان فدراسيون ، جعفري رئيس هيئت ژيمناستيک استان و مسئولان ارشد همدان و بیش از سه هزار نفر از خانواده های نوآموزان حضور داشتند. در اين مراسم ، ورزشکاران به اجراي حرکات نمايشي رشته جذاب و زيباي ژيمناستيک پرداختند. در جشنواره فرهنگي ورزشي اوقات فراغت مدارس ژيمناستيک استان همدان بيش از 700 ورزشکار حضور داشتند .
در این مراسم رسول منعم تصریح کرد: ماموریت اصلی این وزارتخانه رویکرد منطقی به این سه جنبه مهم زندگی افراد است بنابراین انتظار اول و مطالبه مردم از وزارتخانه این است که در شاخص تندرستی ورود کند چرا که ورزش و فعالیت بدنی برای بسیاری از بیماری‌های ناشی از تحرک نداشتن کارایی دارد.
وی افزود: نگاهی به فرمان همگانی کردن ورزش که رهبر معظم انقلاب سال‌ها پیش آن را صادر فرمودند در واقع توجه به ظرفیت‌های موجود در ورزش ایران است و این‌که از ورزش همگانی می‌توان به قله‌های رفیع قهرمانی رسید.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اختتامیه جشنواره اوقات فراغت گفت: اوقات فراغت تنها در حیطه وزارت ورزش نیست و در دانشگاه‌ها و مدارس در غنی سازی اوقات فراغت جوانان نقش دارند.
وی با بیان این‌که برنامه‌های اوقات فراغت جوانان و نوجوانان استان در 9 محور تهیه و تدوین شده بود، تصریح کرد: این برنامه‌ها در کارگروه‌های فرهنگ و هنر، کتابخوانی، ورزشی، اردوهای جهادی، سیاحتی و علمی، مهارت‌های زندگی، گفت وگوی رسانه ای و گفت و گوی جوانان، شناسایی و تقدیر ازجوانان نخبه اجرا شد.
منعم گفت: بیش از 42۰ هیات ورزشی در سطح استان از طریق ارائه فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی مناسب اوقات فراغت نوجوانان وجوانان این استان را بر عهده داشتند.
وی افزود: برای تشکیل کلاس های آموزشی اوقات فراغت ورزشکاران در تابستان امسال1591 کلاس در 1288فضای ورزشی مهیا شد و هزار و 681 مربی نیز مسئولیت آموزش ورزشکاران را در سطح استان برعهده داشتند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: از مجموعه کلاس های آموزشی 727 کلاس سهم بانوان و 864 کلاس آقایان بود و 769 مربی در بخش زنان و 912 در بخش آقایان کار هدایت نوآموزان را بر عهده داشتند.
نائب رئیس فدراسیون ژیمناستیک نیز ژیمناستیک را به عنوان یک ورزش رقابتی دارای عمری ۱۰۰ سال در ایران دانست و افزود : ژیمناستیک از جمله رشته های دشوار است که کشور های جهان سرمایه گذاری فراوانی در آن انجام می دهند.
وی گفت: تجربه نشان داده ورزشکارانی که در فعالیت های آموزشی ژیمناستیک شرکت کرده اند دارای تمرکز بیشتر، مهارت های ارتباطی بالاتر و همچنین مهارت های حل مساله بهتری هستند.
پازوکیان هدف از برگزار جشنواره ها را توسعه همگانی ورزش ژیمناستیک و ایجاد انگیزه برای جذب و شناسایی نخبگان ژیمناستیک بیان کرد و گفت: روند رو به رشد ژیمناستیک همدان به دلیل وجود زیرساخت های مناسب و برگزاری دوره‌های آموزشی و توجه به رده های پایه بوده است.
رئیس هیات ژیمناستیک همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه اکنون چهار هزار ورزشکار در رده های سنی مختلف و در هردو بخش آقایان و خانم ها زیرنظر هیات ژیمناستیک فعالیت می کنند، گفت: از این تعداد 2500 نفر در شهر همدان و مابقی در شهرستان ها فعالیت می کنند.
مهدی جعفری افزود: خوشبختانه مربیان بسیاری خوبی در همدان فعالیت می کنند به گونه ای که هم اکنون 50 مربی دارای کارت درجه بین المللی تا درجه سه در هر دو بخش آقایان و بانوان فعالیت می کنند که 30 مربی در بخش آقایان و 20 مربی در بخش بانوان در این بخش فعالیت می کنند.
رئیس هیات ژیمناستیک استان با بیان اینکه هم اکنون تمامی هیات های ما در شهرستان ها فعال هستند و برنامه های جاری خود را دنبال می کنند، اظهار کرد: هیئت ژیمناستیک در 9 شهرستان استان همدان و 2 بخش مریانج و سامن فعال است و علاقه‌مندان می‌توانند در سطح استان به این رشته بپردازند.
رئیس هیات ژیمناستیک همدان در ادامه استقبال خانواده ها را از ورزش ژیمناستیک در فصل تابستان بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: هر ساله نونهالان و نوجوانان زیادی وارد رشته ژیمناستیک می شوند و ما سعی داریم با استعدادیابی این نفرات، شرایط رشد و قهرمان پروری آنان را فراهم کنیم.
گفتنی است:این جشنواره با اجرای برنامه های جنگ شادی ، نمایش حرکات زیبای ژیمناستیک و اهدا جوایز و گواهی حضور به پایان رسید.

دیدگاه شما

آخرین اخبار