همراه اول
22. شهريور 1396 - 12:19   |   کد مطلب: 32408
 مراسم استقبال از بانوان افتخار آفرین استان در رقابتهای لیگ رباتیک فیرا
با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان مراسم استقبال از سیده آرمینه عقیلیان و مهسا عبدلی نائب قهرمان لیگ رباتیک فیرا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،صبح امروز مراسم استقبال از سیده آرمینه عقیلیان و مهسا عبدلی نائب قهرمان لیگ رباتیک فیرا برگزار شد.
در این مراسم الهی تبار معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان، تعالی فرماندار همدان، منعم مدیرکل ورزش و جوانان استان، خانم دکتر دورزی مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، ضمیری کامل معاون ورزشی، ربانی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان و جمع کثیری از خانواده های این افتخارآفرینان حضور داشتند.
سیده آرمینه عقیلیان و مهسا عبدلی دبیر و عضو موسسه مردم نهاد جوانان پیشرو در علم همدان توانستند به نمایندگی از لیگ دانشجویی ایران در مسابقات ربایتک فیرا در کشور تایوان عنوان نایب قهرمانی مسابقات را کسب کنند .
این مسابقات هر سالهبه میزبانی یکی از کشورهای دنیا برگزار می شود و هدف آن توسعه دانش ربایتک و هوش مصنوعی بین نسل جوان است و این افتخار برای ایران اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
این موسسه مردم نهاد که از جوان ترین موسسات کشور است در دو سال اخیر موفقیت های زیادی در مسابقات ملی و استانی کسب کرده است که در سال گذشته در مسابقات رباتیک استان گیلان ، سبزوار و دانشگاه شریف مقام برتر را کسب کرده است و در سال 94 همین موسسه مسابقات رباتیک کشور را برای اولین بار در همدان برگزار کرده است .
برگزاری مسابقات رباتیک در سطح جهانی علاوه بر بالا بودن سطخ علمی و هوش جوانان باعث ایجاد ارتباطات بیشتر جوانان کشورها و افزایش سطح تعاملات در عرصه دیپلماسی می باشد که باید این امر مهم را در حوزه جوانان جدی بگیریم .
در لیگ دانشجویی مسابقات رباتیک جهانی کشور تایوان با عنوان ربات های امداد گر هوایی علاوه بر دو جوان همدانی روزبه فرهادی ، حسین صوفی ، زهرا شمسی و عارف حسینی بعنوان عضو این گروه در کسب مقام نایب قهرمانی مسابقات نقش داشتند .
این مسابقات در 12 لیگ از کشورهای مختلف دنیا در شهر گائوشونگ کشور تایوان برگزار شد .

دیدگاه شما

آخرین اخبار