همراه اول
27. شهريور 1396 - 13:54   |   کد مطلب: 32446
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان:
ضرورت تعیین تکلیف پهنه بندی های سطح شهر در طرح جامع شهر همدان
ضرورت تعیین تکلیف پهنه بندی های سطح شهر در طرح جامع شهر همدان
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان تعیین تکلیف پهنه بندی های سطح شهر در طرح جامع شهر همدان را ضروری دانست.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،نرگس نوراله زاده در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورا افزود: از آنجایی که طرح جامع شهر همدان توسط مشاور در حال بررسی است می طلبد شورای اسلامی شهر هم سیاست های کلان در مسائل شهری را به مشاور پیشنهاد دهند.

نوراله زاده تعیین تکلیف ساخت و سازها بویژه بلند مرتبه سازی در سطح شهر را یکی از مطالبات عموم مردم برشمرد و اضافه کرد: ضروری است مدیریت شهری برای هر بخش شهر پهنه بندی مشخصی جهت تعیین تکلیف مراجعین در ساخت و ساز داشته باشد تا اگر شهروندانی متقاضی ساخت بنا به صورت ویلایی و شخصی در منطقه مسکونی بودند بتوان نقطه ای از شهر را به آنها معرفی کرد و مطمئن باشند که در آن منطقه آرامش زندگی شخصی حاکم است.

وی در این خصوص اضافه کرد: متاسفانه در شرایط کنونی در سطح شهر همدان پهنه بندی برای احداث بناها در ارتفاع و سطح اشغال وجود ندارد  که در طرح جامع یکی از خواسته ها تعیین تکلیف پهنه بندی های شهر بخصوص در جهت ساخت و سازهای باغ ویلا و مرتفع است .

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با اشاره به ابلاغ واگذاری قانون انشعاب ساخت و سازهای مغایر ضوابط و بدون پروانه، اظهار کرد: لازم است ضمن اجرای قانون، مدیریت شهری در جهت پیشگیری از افزایش و گسترش ساخت و سازها اقدام نماید و در جایی از شهر که امکان گسترش وجود دارد به دنبال ایجاد راهکارهایی در راستای قانونمند کردن این گسترش گام بردارد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار