همراه اول
1. مهر 1396 - 8:18   |   کد مطلب: 32463
بانوی تاریخ ساز همدانی ؛
تکواندو اوج قدرت،تواضع و انسانیت
تکواندو اوج قدرت،تواضع و انسانیت
فاطمه محمد علیزاده بانوی افتخار آفرین همدانی گفت: تکواندو ورزش مادر کره جنوبی است و نظم و ترتیب واصول پایه تکواندو از زندکی معمولی آنها سرچشمه میگیرد و جالب اینکه همین نظم و ترتیب و بخصوص احترام در بین مردم کره جنوبی موج میزند .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،رشته رزمی تکواندو در استان همدان به عنوان یکی از رشته های پر طرفدار و جذاب است و علاقمندان زیادی دارد .

 

برگزاری سانس های متفاوت در روزهای مختلف برای بانوان و آقایان نشان از علاقه وافر ورزشکاران به این رشته رزمی دارد و وجود مربیان باتجربه و پیشکسوت در این استان که با آموزش های بی وقفه خود توانسته اند ویترینی پر از مدال را برای استان گرد هم آورند از دیگر مزایای رشته تکواندو در این استان است .

 

تکواندو  هنر رزمی کره‌ای و یکی از ورزش‌های المپیکی است. تکواندو ورزش ملی کره جنوبی و دارای بیشترین تعداد ورزشکار در میان ورزش‌های رزمی در سراسر دنیا است.این رشته مورد انتقاد خیلی از اساتید رزمی بزرگ جهان به دلیل قوانین بسیار زیاد که از آسیب رساندن به حریف جلوگیری میشود و محدودیت بسیار زیادی در اجرای ضربات وجود دارد قرار گرفته است.

 

تکواندو در اصل یک رشته رزمی مدرن محسوب می‌شود که پس از جنگ جهانی دوم با کوشش استادان هنرهای رزمی کره جنوبی و با تلفیق رشته اوکیناوایی کاراته به ویژه سبک شوتوکان، هنرهای رزمی چینی و هنرهای رزمی سنتی کره‌ای همچون تکیون و سوباک پایه‌گذاری شد. استیل خاص این رشته دفاعی که متکی بر ضربات پا با حداکثر و گاهی اوقات با حداقل قدرت و سرعت است و بر حفظ فاصله فیزیکی با دشمن و طراحی فنون برای دور کردن مهاجم تأکید دارد، آن را از تمام سبک‌های رزمی موجود در دنیا متمایز می‌کند. البته در این هنر رزمی از عضو های دیگر مانند دست و ... نیز استفاده می شود. رده بندی کمربند های تکواندو ( سفید). (زرد). (سبز). (آبی). (قرمز) . (مشکی).

 

 

 

 

بيست و پنجمين دوره مسابقات قهرماني جهان هان‌مادانگ 2017 در دو گروه مردان و زنان در شهر «آن يانگ» كره‌جنوبي برگزار شد .

 

در پایان دومین روز از رقابت‌های قهرمانی جهان هان‌مادانگ، 4 مدال طلا، 3 نقره و 5 برنز توسط نمایندگان کشورمان کسب شد تا جمع مدال‌های ایران به 15 برسد.

 

در این رقابت ها فاطمه محمد علیزاده توانست مدال طلای جهان را از آن خود کند  که این مسابقات در کره جنوبی برگزار شد .

 

بانوی افتخار آفرین همدانی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: حدودا17ساله که در رشته المپیکی تکواندو به عنوان بازیکن،داور و مربی فعالیت دارم.سالها بازیکن بودم و چندین دوره قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی را در پرونده خود دارم و این اواخر مدال طلای مسابقات تکواندو(هانمادانگ)را در بخش مشت قدرتی کسب کردم که این مقام اولین بار در دنیا بود که اتفاق می افتاد.

 

وی ادامه داد: مهمترین مدالهایی که تاکنون گرفتم. طلای مسابقات کشوری هانمادانگ95،طلای مسابقات پومسه ابداعی لیگ برتر95،طلای پومسه تیمی درمسابقات هانمادانگ سال 96 و انتخاب شدن برای تیم ملی و در کل  تعداد مدال های  زیادی دارم  اما آخرین مدال  طلای جهان بود که در کره جنوبی رقابت ها بر گزار شد.

 

فاطمه علیزاده اظهار داشت: همیشه موقع کسب مدال برای ورزشکاران شیرین است  اما شیرین ترینش برای من موقع کسب مدال طلای جهان بود که باعث شد پرچم کشورم بالا برود  و از اینکه من به عنوان عضو کوچکی از تکواندو بانی این کار شدم خیلی برایم لذت بخش بود.

 

مربی توانمند همدانی تصریح کرد: افراد تاثیر گزار بی شک کم نبودن اما موثرترین آن ها خانواده ی من هست که با حمایت های همه جانبه مادی و معنوی کمک بسیاری را به ما به خصوص به من و خواهرم که ایشان هم مدال برنز جهان رو کسب کردد داشتند  و همین طور اساتید بزرگی چون استاد صمدیان که با راهنماییهاشون کمک بسیار بزرگی به بنده کردند.

 

 

علیزاده اوج کارش  را خدمت هر چه بیشتر به ورزش کشوردانست و افزود:  دوست دارم تا زمانی که توان دارم به ورزش کشور عزیزم ایران کمک کنم.

 

تکواندو اوج قدرت،تواضع و انسانیت است

 

بانوی همدانی تفاوت یک بانوی تکواندو کار با بانوان دیگر را در  صبر و تحمل و مقاومت دانست  و اینکه قدرت مبارزه با مشکلات زندگی بیشتر از بقیه هست و اعتماد به نفس بیشتری نسبت به بقیه بانوان دارند.

 

تکواندو ورزش مادر کره جنوبی

 

وی در خصوص سفر به کره گفت: سفر به کره جنوبی تجربه جالبی بود وتکواندو ورزش مادر کره هست و نظم و ترتیب واصول پایه تکواندو از زندکی معمولی آنها سرچشمه می گیرد .

 

 

ورزشکار با ارزش همدانی عنوان داشت: جالب است بدانیم که  نظم و ترتیب و بخصوص احترام در بین مردم کره جنوبی موج میزند و من در این  سفر تا حدودی با فرهنگ کشورهای دیگه هم آشنا شدیم و ورزش باعث این نزدیکی و همدلی با کشورهای دیگر است.

 

مهدی صمدیان تبار مربی توانمند و با تجربه همدانی که از سال 74 در رشته رزمی تکواندو فعالیت دارد اظهارداشت:حدود 15 سال است که مربیگری در تکواندو را انجام می دهم و 9 مدال آسیایی و جهانی را در کارنامه ورزشی خود دارم .

 

وی ادامه داد: پیشرفت تکواندو کاران برای رسیذن به قهرمانی طی کردن مراحل خاص به طور منسجم و منظم است و مهمترین چیز در تمرین یک رزمی کار استارت تمرین ها و روند تمرینات است که باید حالت درستی داشته باشد.

 

صمدیان تصریح کرد: تکواندو کاران زیادی را در سطح استان و شهرستانها داریم که تمرینات خوب و فشرده ای دارند اما تا زمانی که در مسابقات شرکت نکنند دیده نمی شوند .

 

 

 

وی با توجه به مدال آوری های اخیر بانوان افزود: بانوانی را داریم که نزدیک به 7 تا 8 سال است که به طور مستمر در لیگ ها شرکت می کنند و تجربیات خوبی  را دارند ، که خوشبختانه با طی روند منظم و منسجم در تمرینات مجوزهای ورود به مسابقات را کسب می کنند.

 

صمدیان با اشاره به پرورش شاگردان زیادی در این رشته گفت: مدال آورانی چون مهدی گماریان و محمد مهدی کرمی نیز که مدال های طلای مسابقات آسیایی را در کارنامه خود دارند از شاگردانم نیز بودند.

 

تکواندو؛ ورزش اول کشور

 

مربی توانمند همدانی با اشاره به جمعیت زیادی که در رشته تکواندو ورود پیدا کرده اند و علاقمندان زیادی را در بین دختران و پسران دارد افزود: تکواندو را می توان جزو ورزش های اول کشور محسوب کرد چرا که جمعیت زیادی را در خود جای داده است و روز به روز کار برای کسانی که می خواهند پیراهن تیم ملی را تن کنند سخت تر می شود .

 

 

وی با انتقاد از اینکه در رشته تکواندو تمام زحمت بر دوش خانوادها افتاده است و همگی به طور خودجوش هزینه اعزام ها و مسابقات را پرداخت می کنند و پشتیبانی از جامعه ورزش به خوبی انجام نمی شود بیان داشت: با توجه به استعدادهای خوبی که در سطح استان داریم اما آینده خوبی را برای رشته تکواندو پیش بینی نمی کنم چرا که خانواده هاام نیز تا جایی می توانند حمایت و پشتیبانی کنند .

 

صمدیان نبود سالن مناسب برای قهرمانان و و مشکلات سالن فعلی را که نبود سیستم گرمایشی مناسب و قدیمی بودن این سالن از مهمترین مشکلات رشته تکواندو خواند .

 

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار