همراه اول
12. مهر 1396 - 9:12   |   کد مطلب: 32525
وظیفه‌ی استقرار نظم، انضباط و امنیت مسابقات ورزشی و محل برگزاری رقابت‌ها به طور كلی بر عهده‌ی پلیس است .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،«به ورزشگاه كه وارد می‌شوی در كنار هیاهوی تماشاگران، فریاد بازیكنان و نگاه دوربین‌های عكاسی و تلویزیونی كه توجه تمامی‌شان به داخل زمین چمن است مردان سبزپوشی را می‌بینی كه شرایط كاملا متفاوتی دارند، آنها پشت به كانون توجه ایستادند و به جمعیت خیره شده‌اند. برای این مردان مهم نیست كه در پشت‌ سرشان چه اتفاقی می‌افتد، چه تیمی یا چه كسی گل می‌زند وظیفه‌ی آنها تامین امنیت مسابقات و تماشاگران است. آنها ماموران قانونند.»

 

نیروی انتظامی وظیفه‌ی خطیر حفظ نظم و امنیت ورزشگاه‌های كشور را بر عهده دارد،در همین زمینه با معاون تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی استان همدان جمشید باقری به گفت و گو پرداختیم .

 

وی با توجه به اهمیت امنیت در بازی ها و استادیوم های ورزشی به خبرنگار ما اظهار داشت: نیروی انتظامی مسئول برگزاری نظم و امنیت در کشور است .

 

معاون تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی استان گفت: نیروهای انتظامی نیز خود به آموزش ورزش های رزمی دفاع شخصی بوکس و .......نیز ترغیب می شوند و در آموز ش های جدید نیز تیراندازی و شنا نیز افزوده شده است چرا که کارکنان و نیروها نیز باید ورزیده و آموزش دیده باشند .

 

وی با اشاره به ارتقا توان جسمی افراد افزود: در راستای ارتقای توان قرارگاه جهادی تربیت و آموزش نیز فعال شده است که در بخش ورزشی و دانش انتظامی کارکنان خود را آموزش می دهد چرا که مسئولین ناجا تاکید برارتقای جسمی نیروها دارند و آن را یک نیاز مبرم می دانند .

 

26 برنامه ورزشی مدون شده در هفته ناجا

 

وی از برگزاری 26 برنامه ورزشی و مسابقات ورزشی  و بدنی 20تا 27 مهرماه در همدان خبر داد که این مسابقات شامل فوتسال فوتبال والیبال , ..........نیز هستند که برای بانوان و خانواده های نیروی انتظامی در سالن سرپوشیده برگزار می شود و برای آقایان در رشته های رزمی تکواندو کاراته جودو پرورش اندام بدنسازی نیز برنامه های متنوعی داریم .

 

معاون تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی استان گفت: خوشبختانه در استان همدان مربیانن با تجربه و دارای فکری داریم که در زمینه ورزشی و رشته های تخصص خود حرفی برای گفتن دارند ، که در تابستان امسال نیز برای دختران و خانواده های کارکنان نیروی انتظامی با پذیرش حداکثری تواسنیتم تعامل خوبی ایجاد کنیم .

 

ورزش در ناجا به خاطر ارتقا سطح سلامت ازجایگاه بسیار بالایی برخوردار است

 

وی با اشاره به تعامل و هماهنگی که بین نیروی انتظامی و هیات های ورزشی به خصوص هیات همگانی استان برای برگزاری همایش های پیاده روی دارد گفت: شهر همدان جمعه هفته جاری میزبان همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی عاشوراییان است.

 

باقری ادامه داد:این همایش پیاده روی در گرامیداشت هفته نیروی انتظامی در مجتمع تفریحی توریستی استخر عباس آباد همدان برگزار می شود و برای یازدهمین بار است که استان همدان میزبان همایش بزرگ پیاده روی به صورت پخش مستقیم از شبکه سوم سیما و برنامه صبح و نشاط می باشد.

وی بیان کرد: در این همایش صدها جوایز ارزنده از جمله خودرو سواری و ده ها دستگاه دوچرخه سواری اختصاص یافته است.

جمشیدی  اظهار کرد: ثبت نام از این رقابت ها از یک هفته قبل از سوی عوامل انتظامی و هیات همگانی استان همدان در حال انجام است و انتظار داریم مردم ورزش دوست با حضور در مکان های ثبت نام پیش بینی شده در سطح شهر ،اماکن ورزشی و نیز استادیوم شهدای قدس نسبت به نام نویسی خود اقدام کنند.

 

 

نیروی انتظامی وظیفه‌ی خطیر حفظ نظم و امنیت ورزشگاه‌های كشور را بر عهده دارد

 

معاون تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی استان گفت:وظیفه‌ی استقرار نظم، انضباط و امنیت مسابقات ورزشی و محل برگزاری رقابت‌ها به طور كلی بر عهده‌ی پلیس است با این حال به دلیل مسوولیت‌های دیگری كه به دستگاه‌های مختلف در امر برگزاری مسابقات ورزشی محول شده است، نوعی تداخل در وظایف وجود دارد كه این تداخل در نهایت منجر به بروز برخی اشكالات به ویژه در مسابقات ورزشی می‌شود.

 

وی افزود: به عنوان نمونه در جریان مسابقات فوتبال سازمان تربیت بدنی، فدراسیون و باشگاه‌ها هر كدام میهمانان و مدعوینی دارند و این انتظار از نیروی انتظامی وجود دارد كه این میهمانان بدون رعایت اصول ایمنی وارد ورزشگاه شوند اما این عمل در چرخه‌ی وظایف نیروی انتظامی مشكل ایجاد می‌كند چرا كه ممكن است افراد فرصت طلب با استفاده از همین روش در جریان یك دیدار حساس به داخل ورزشگاه راه یابند.

 

 

باقری با اشاره به برگزاری مسابقات فوتبال و سایر رشته ها در استان همدان اظهارداشت : تشخیص اینکه کدام مسابقه نیاز به ورود نیروی انتظامی دارد بر عهده تربیت بدنی است و آن ها باید برای حفظ امنیت نیز با نیرو ی انتظامی هماهنگ کنند چرا که معمولا بازی های ملی نیاز به نظارت و امنیت زیادی دارند .

 

 معاونت عملیات و لیگ حرفه ای امنیت را به یگان ویژه محول می کنند

 

جمشید باقری تصریح کرد : معمولا معاونت عملیات در نیروی انتظامی امنیت را به یگان ویژه محول می کند و این یگان وظیفه امنیت و آرامش را بر عهده دارد .

 

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار