همراه اول
15. مهر 1396 - 9:39   |   کد مطلب: 32544
  اعتبار کافی برای تکمیل اماکن ورزشی در روستاها در دسترس نیست
در آینده باید شاهد تجهیز کردن امکانات ورزشی در روستاها و در نتیجه پیشرفت هیئت ورزشی شهرستان در عرصه های مختلف ورزشی باشیم.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،از وقتی که بچه بودیم  و یادمان هست همیشه جوان های  روستا مسابقات ورزشی داخل  روستا و منطقه راه میندازند تا وقت های  خالی شون توی روستا به بطالت نگذرد .

 

 همیشه محور اصلی مسابقات ورزشی جوان های روستا هستند . هر موقع بچه های روستا داخل مسابقات نباشند اون مسابقات هم کیفیتی نداشته است.

 

هر وقت  پای یک مسئول به روستا رسیده است حرف اصلی جوان ها داشتن یه سالن ورزشی برا تفریحاتشون بوده و همه اومدن و قول دادن که حتما مطمئن باشین اما همین که خره از پل میگذره...بگذریم.

 

این نمیشه که توی شبای زمستون بیست - سی تا جوون بشینن پشت ترک موتور و برا یه بازی دو ساعته برن روستای همسایه و اونام با کلی منت و صدقه سر سالن بدن دست بچه ها که چند ساعتی دور هم باشند.

 

مدیر عامل باشگاه  فرهنگی ورزشی شهدای حسین آباد در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش اظهار داشت: از دیر باز تاکنون ورزش مورد تاکید همگان بوده است و در این راستا  مسئولان تلاش های فراوانی برای پویایی جامعه به خصوص جوانان و رشد استعدادهای ورزشی آنها شده است ، تا توانسته باشند در جهت علاوه بر نشاط آوری در جامعه، حضور در مسابقات و از طرفی پرکردن اوقات فراغت آنها گامی برداشته باشند   ولی گه گاهی این تلاش ها منجر  عدم نارضایتی بعضی از سرمایه گزاران ورزشی می شود.  

 

 

وی ادامه داد: باشگاه فرهنگی ورزشی شهدای حسین آباد که جزء 10 تیم حاضر در لیگ برتر استان همدان بود به  طور ناگهانی با اعلام عنوان عدم حضور در دو مسابقه از سوی هیئت فوتبال همدان از لیگ  برتر استان کنار گذاشته می شود،این در حالیست که به پایان نیم فصل رسیده بودیم و این اتفاق رقم  خورد.

 

علی رضا بیات در این  باره  با اشاره به اینکه این تیم از بیش از 2 سال است در این رقابت ها حضور یافته است گفت: ما قدم اول را با استفاده از پایه ها و سنیین نوجوان آغاز کردیم و  با تمرینات که به تعداد بیش از 60 نفر می رسید حضور داشتیم و این  باعث بر زنده کردن ورزش در روستای حسین آباد عاشوری شد.

 

 وی افزود:در خود روستا با توجه به اینکه وجود ورزشکارانی با کسب مقام های مختلف کشوری در رشته های گوناگون وجود دارد ولی بعد از مدتی با سوق و سو به سمت آشپزی و .. از ورزش فاصله گرفته و این منجر شد که ما در آغاز مسابقات  لیگ دسته یک فقط با حضور 7 بازیکن روستایی در این مسابقات حاضر شویم که در نتیجه با شروع  و پایان مسابقات  توانستیم در اولین حضور مسابقات رسمی رده چهارم جدول با تفاضل گل کمتر نسبت به سوم را داشته باشیم.

 

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهدای حسین آباد بهار با بیان اینکه  با توجه به نبود اسپانسر های مالی با سختی های زیادی همراه  بودیم گفت: با این وضعیت تصمییم بر سرمایه  گزاری در لیگ برتر و خرید امتیاز در این لیگ شد که پس از انجام  مکاتبات توانستیم در لیگ برتر فوتبال استان همدان سهمی را داشته باشیم.

 

علیرضا بیات  اظهار داشت: با کسب مجوز  حضور  در  مسابقات لیگ  برتر  پس از  تشکیل تیم و بازیکنان و کادر فنی جهت  آمادگی نیاز به یک زمین داشتیم که متأسفانه  استادیوم  چمن شهربهار آمادگی برای ارائه تمرین  را نداشت و بدین لحاظ تصمیم بر این شد که در استادیوم کارگران شهرک مدنی کار خود را آغاز کنیم و  کار تمرینی  به مدت دوماه در این زمین انجام داده شد.

 

وی با اشاره به آغاز مسابقات لیگ برتری گفت: پس از تمرینات به سمت آغاز مسابقات لیگ  برتر رفته و کادر فنی بر این نظر بودند که به لحاظ تمرینات انجام  شده  زمین  بازی ها در استادیوم کارگران باشد ولی پس از جلسات  متعدد با هیئت فوتبال و اداره ورزش نظر مسئولان استادیوم جوانان شهر بهار بود ونمی پذیرفتند که تیم  فوتبال شهدای حسین آباد بهار در زمین کارگران بازی های خود را انجام دهد و این شد  سرآغاز لج ولجبازی های هر دو طرف که  به زیان  هر دو نیز تمام شد.

 

بیات افزود: تیم  فوتبال شهدای حسین آباد آغاز خوبی در مسابقات  داشت و  توانست در اولین  بازی 2 بر یک تیم ذوب و فلزات  بهار را شکست دهد و در ادامه بازی ها نتایج  خوبی را کسب کرد به طوری که تا رده دوم  جدول خود را پیش برد ولی  متأسفانه بازی در زمین  شهر بهار که به میل کادرفنی و بازیکنان نبود در ادامه منجر به ریزش بازیکنان و خواست وعده های مختلف از سوی بازیکنان شد که انجام آن از عهده باشگاه خارج بود.

 

مدیر عامل باشگاه  شهدای حسین آباد در ادامه گفت: با این  وضعیت که  با عدم  حضور بازیکنان همراه  بودیم منجر به  حضور نیافتن در دو  بازی شد که  طبق قوانین باید از ادامه  بازی ها  تیم  شهدای حسین آباد کنار میرفت و  منجر به  غرق بی سر و  صدای تیم شهدای حسین آباد در پیچ و خم  های لیگ برتری مسئولان شد .

 

علیرضا بیات با بیان اینکه  این تیم  با روحیه و نشاط فراوانی وارد این رقابت ها شده بود بیان کرد: اتفاق چنیین رخدادی باعث بر ایجاد منفی گرایی در جوانان خواهد شد و در نهایت تضعیف روحیه ورزشی را رقم  خواهد داشت که امید واریم این باشد که این یک حادثه بود و دیگر چنیین برنامه هایی رخ نخواهد داد.

 

وی تصریح کرد: تیم شهدای حسین آباد  با هزینه شخصی و همکاری بچه های تیم اداره می شود به طوری که بیشتر کسانی که در تیم بازی می کنند به صورت افتخاری و بدون یک ریال ثبت قرارداد مالی  بازی می کنندکه در نهایت  با عدم  همکاری بعضی از مسئولان نتیجه نافرجامی را داشت.

مدیر عامل باشگاه شهدای حسین آباد  در پایان سخنانش گفت: از  مسئولانی که زحماتی برای این باشگاه کشیده اند،از تمام بازیکنان،کادر فنی،مردم شهید پرور روستای حسین آباد عاشوری به ویژه خانواده های شهدای این روستا بابت چنیین رخدادی عذر خواهی میکنم و امید وارم که همچنان با حضور خود در کنار این تیم این باشگاه  فرهنگی ورزشی را یاری کنند.

 

روستای حسین آباد عاشوری نزدیکترین روستا به شهرستان  بهار می باشد که دارای جمعیت بالغ بر 4هزار نفر می باشد ،این روستا 14شهید تقدیم  به نظام و  انقلاب کرده است،در این  روستا مشکلاتی از قبیل به دلیل نبود کار و اوقات فراغت برای جوانان  مهاجرت بیش از حد وجود دارد بلکه این مهاجرت و کار باعث بر ترک تحصیل بعضی از جوانان شده  است که امیدواریم مسئولان ارشد شهرستانی و استانی، با اطلاع از چنیین رخدادی خطرات و اهمیت پدیده مهاجرت را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند و با خدمات رسانی بیشتر و اهمیت و توجه ویژه به ورزش و اوقات  فراغت ، همچنان حمایت های خود را از  بخش خصوصی و مردم  داشته باشند.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

واقعا حیفه که این طور تیمها از ادامه مسابقات کنار بروند

دیدگاه شما

آخرین اخبار