همراه اول
19. مهر 1396 - 8:23   |   کد مطلب: 32588
گودی کمر در کمین کودکان ایرانی / لزوم توجه به ژیمناستیک برای کودکان
ورزش از نظر شخصیتی افراد را با اعتماد بنفس تر و باهوش تر می کند و کسانی که ورزش می کنند در مواجه با مشکلات زندگی مقاوم تر و انسان های قوی تری هستند که به طور کلی می توان گفت کم نمی آورند و از عهده مشکلات برمی آیند .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،ورزش و داشتن تحرک به عنوان یکی از اولین اصول داشتن سلامت جسمانی شناخته شده است. ممکن است این نکته بدیهی به نظر برسد اما بدون شک بسیاری نمی دانند که فعالیت ورزشی حتی برای کودکان ضرورت دارد.

 

بیشتر والدین فکر می کنند کودکی که به قول خودشان از صبح تا شب مشغول بازی است، به ورزش کردن نیازی ندارد در صورتی که جست و خیز و فعالیت زیاد از مشخصه های دوران کودکی است و با افزایش سن کودک تحرک کمتری خواهد داشت.

 

 

 اگر کودکان به طور منظم به ورزش نپردازند، عادت به این کار پیدا نخواهند کرد و هرچه بزرگ تر می شوند به نشستن پای تلویزیون یا انجام بازی های رایانه ای عادت می کنند.

 

ورزش یکی از مهمترین بخشهای زندگی و یکی از اصلی ترین روشهای حفظ سلامتی درتمام سنین به شمار میرود. بیشتر افرادی که از دوران کودکی به فعالیت و ورزش عادت می کنند، در سنین بزرگسالی نیز، علی رغم مشغله و نوع کار خود، زمانی را به ورزش اختصاص خواهند داد.

 

 در همین زمینه با مریم السادات موسوی مربی ورزشی و فعال در باشگاه روژان که در تمام رده های سنی ورزشکار دارد به گفتگو پرداختیم .

 

 

مربی همدانی در خصوص ورزش کودکان اظهار داشت:از آنجایی که دوره  و سن کودکی مقطع حساسی است و در آینده افراد خیلی موثر و تاثیر گذار است چه از نظر رشد بدنی و شخصیتی ، بنابراین نیاز است که دقت و توجه کافی در این دوران داشته باشیم .

 

وی ادامه داد: ورزش از نظر شخصیتی افراد را با اعتماد بنفس تر و باهوش تر می کند و کسانی که ورزش می کنند در مواجه با مشکلات زندگی مقاوم تر و انسان های قوی تری هستند که به طور کلی می توان گفت کم نمی آورند و از  عهده مشکلات برمی آیند .

 

موسوی با اشاره به زندگی ماشینی که تمام جوامع با آن درگیر هستندگفت: فقر حرکتی در جامعه وجود دارد و کم شدن تحرک در بین خردسالان آن ها را با مشکلات زیادی مواجه کرده است .

 

گودی کمر شایه ترین مشکل کودکان

 

وی گودی کمر را شایع ترین مشکل دانست و در کنار آن افتادگی شانه و انحراف مفصل های زانو و پاهای ایکس و پرانتزی را از دیگر مشکلات حاد جامعه امروزی معرفی کرد.

 

موسوی با اشاره به اینکه برخی معضلات مثل پرانتزی و ..... بودن پاها در بین خردسالان ارثی است گفت: درست است که این مشکلات موروثی هستند اما با انجام حرکات اصلاحی در دوران کودکی و خردسالی قابل درمان است .

 

وی ادامه داد: بخشی که امروز مدنظر است تحرک کم ، تغذیه نامناسب و عدم دریافت کالری مورد نیاز است و اینکه معمولا دانش آموزان با شکم درس می نویسند و نحوه قرار گرفتن دانش آموزان پشت میز در مدارس صحیح نیست و اصول را رعایت نمی کنند چرا که اگر رعایت شود دچار مشکل نمی شوند .

 

عارضه سر به جلو حادترین مشکل کودکان

 

مربی و کارشناس ورزش همدانی با اشاره به استفاده زیاد کودکان و خردسالان از موبایل اظهار داشت: زمانی که کودکان از تبلت و موبایل استفاده می کنند معمولا سر خود  را جلو می آورند و فشار زیادی به مهر ه های گردن می آورند ، البته این عارضه در بین بزرگسالان شیوع داشت که اکنون دربین خردسالان و کودکان به علت غیر استاندارد بودن استفاده زیاد شده است.

 

ژیمناستیک ورزش مناسب کودکان

 

مریم السادات موسوی ورزش های مناسب در سنین کودکی را ورزش های کششی و انعطافی دانست و افزود: بارها تاکید کرده ام که ورزش ژیمناستیک در سنین کودکی حتما باید زیر نظر مربی با تجربه و متعهد باشد .

 

 

وی ادامه داد: برای کودکان و در سنین پایین ورزش های قدرتی توصیه نمی شود مثل پیلاتس ، ما این ورزش را برای بالای 13 سال توصیه می کنیم چرا که یک ورزش کاملا قدرتی است و با عضلات سر و کار دارد .

 

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار