همراه اول
29. مهر 1396 - 18:05   |   کد مطلب: 32669
مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی همدان:
موفقیت تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی حاصل مدیریت جهادی بوده است
مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: موفقیت تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی همدان حاصل برنامه‌ریزی علمی و مدیریت جهادی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،علی ثقفی، در مراسم تجلیل از مدال آوران و قهرمانان دانشگاه علوم پزشکی همدان بابیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان به نسبت جمعیت خیلی از شهرهای کشور، خود یک شهر محسوب می‌شود، اظهار کرد: گسترش کار در ورزش دانشگاه علوم پزشکی همدان از نظر دانشجویی و کارکنان زیاد بوده و ما در واقع ورزش یک شهر را مدیریت می‌کنیم.
مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: اگر نگاه مثبت و حمایتی مسئولان دانشگاه نبود تلاش‌ها و ثمرات کار ما به این شکل دیده نمی‌شد و از این نظر جا دارد از طرف تمامی دانشجویان و کارکنان از ریاست دانشگاه و تمامی مسئولان تشکر کنم.
وی با اشاره به ورود خود به مدیریت تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بنده درسی از یکی از بزرگان دانشگاه گرفتم که روزشمار کاری داشته باشم و امروز دقیقاً 396 روز است که در این مسئولیت خدمت می‌کنم و امیدوارم در این مدت نمره قبولی از مسئولان و جامعه ورزشی دانشگاه گرفته باشم.
ثقفی ادامه داد: زمانی که من این مسئولیت را بر عهده گرفتم تنها 12 رشته ورزشی در تربیت بدنی فعال بود اما امروز این تعداد رشته ورزشی را به عدد 29 رسانده‌ایم که به طبع با توجه به محدودیت‌هایی که در سالن‌های ورزشی داریم از ساعات بعضی از رشته‌ها کاسته شده است.
دانشگاه علوم پزشکی همدان در وزارت بهداشت به‌عنوان یکی از چهره‌های شاخص ورزشی مطرح‌شده است
مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی همدان بابیان اینکه فعالیت‌های گسترده ورزشی دانشگاه زیرساخت‌های بی‌شماری را طلب می‌کند، تأکید کرد: از ساعت 8 صبح تا ساعت 18 سالن‌های ورزشی ما در اختیار کلاس‌های آموزشی درس تربیت‌بدنی بوده و ما عملاً نمی‌توانیم از این سالن‌ها استفاده کنیم و در این زمینه محدودیت داریم.
وی عنوان کرد: بعد از این ساعت نیز برای در اختیار قرار دادن سالن به بانوان دچار محدودیت هستیم و در این زمینه با کمبود سالن ورزشی مواجه هستیم که با پیگیری‌هایی که انجام دادیم و پیگیری ریاست دانشگاه، قصد داریم سوله‌ای که در یک مکان دیگر وجود دارد را بتوانیم به محوطه دانشگاه انتقال دهیم تا یک سالن ورزشی جدید به سیستم ما اضافه شود.
ثقفی بابیان اینکه نسبت به دانشگاه‌های هم تیپ از داشتن استخر و زمین چمن هم محروم هستیم، گفت: امیدوار هستیم این دو موضوع نیز با پیگیری مسئولان و فراهم شدن بستر مالی در دانشگاه علوم پزشکی همدان میسر شود.
مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به رشد ورزش دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: امروز دانشگاه علوم پزشکی همدان در وزارت بهداشت به‌عنوان یکی از چهره‌های شاخص ورزشی مطرح‌شده است.
وی ادامه داد: درحالی‌که درگذشته کسی همدان را به‌عنوان یک رقیب قلمداد نمی‌کرد ،در المپیاد اخیر تیم بسکتبال ما نتایجی کسب کرد که همه شرکت‌کنندگان از این نتایج تعریف و تمجید می‌کردند.
ثقفی با تشکر از انجمن‌های ورزشی تصریح کرد: مدیریت تربیت‌بدنی قاعدتاً نمی‌تواند تمام رشته‌های مختلف ورزشی را نظم بدهد که در این بین انجمن‌های ورزشی در کنار ما بودند.
مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: انجمن کوهنوردی ما در این مدت فعالیت گسترده‌ای داشتند و توانستند قلل مرتفع ایران را فتح کنند همچنین انجمن‌های فوتسال در بخش آقایان و آمادگی جسمانی بانوان در بخش کارمندان نیز عملکرد قابل‌ستایشی داشتند.
وی با اشاره به لیگ فوتسال گفت: ثمره برگزاری لیگ فوتسال دانشجویی و کارمندی داشتن یک تیم بسیار خوب و قدرتمند در لیگ برتر استان‌همدان است که با حمایت‌های دکتر حیدری مقدم   توانستیم در ورزش حرفه‌ای نیز حضور پیدا کنیم.
ثقفی ادامه داد: در حال حاضر تیم فوتسال علوم پزشکی همدان تنها برحسب تفاضل گل کمتر در جایگاه دوم لیگ برتر فوتسال استان قرارگرفته است.
مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به افتتاح باشگاه سلامت بیان کرد: به پیشنهاد مدیر کلینیک مباشر، فضایی که حالت انباری داشت را در کمیته ورزش دانشگاه پیشنهاد دادیم که به باشگاه تبدیل شود و خوشبختانه دکتر حیدری مقدم با آغوش باز این موضوع را پذیرفتند و ما توانستیم یکی از مجهزترین باشگاه‌های بدن‌سازی استان را در این مکان تجهیز کنیم.
وی افزود: از سه‌شنبه هفته آتی ثبت‌نام برای این باشگاه را آغاز خواهیم کرد و به دانشجویانی که در تیم‌های ورزشی دانشگاه حضور دارند این نوید را می‌دهم که مانند کارکنان می‌توانند از این باشگاه استفاده کنند.

ثقفی بابیان اینکه در بحث اوقات فراغت فرزندان کارکنان نیز قدم‌های خوبی برداشتیم، گفت: با اخذ مجوزهای لازم در تابستان در رشته‌های دوچرخه‌سواری، اسکیت، ایروبیک، بدمینتون و کاراته کلاس‌های خوبی را برگزار کردیم.
مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: همچنین یکی از اقدامات ما فعالیت در بحث ورزش همگانی بود که همایش‌های پیاده‌روی را با عنوان "کاروان نشاط و سلامت" هر سه‌شنبه برگزار می‌کردیم که از هفته گذشته به دلیل اینکه رئیس دانشگاه نیز در کنار ما حضورداشته باشند، این همایش به دوشنبه‌ها تغییر پیدا کرد.
وی با اشاره به ایجاد پایگاه اینترنتی اختصاصی برای تربیت‌بدنی دانشگاه گفت: با همکاری مسئولان فناوری اطلاعات دانشگاه یک پایگاه اینترنتی طراحی‌شده که از این پس اخبار و اطلاعات و همچنین ثبت‌نام‌های پیاده‌روی از این وبگاه در اختیار کارکنان و دانشجویان خواهد بود.
ثقفی با اشاره به مدیریت جهادی در تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در این مدت کارکنان تربیت دانشگاه فشار کاری بسیاری را تحمل کرده‌اند و شاید در درون قلب خود نیز از بنده ناراضی باشند اما من واقعاً از این عزیزان تشکر می‌کنم.
مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: بیش از 50 درصد کارکنان تربیت‌بدنی شرکتی بوده و یا به‌عنوان قرارداد مربی با ما همکاری می‌کنند و از حداقل حق که بیمه است، بی‌بهره هستند.
وی در پایان سخنان خود گفت: از مسئولان دانشگاه به دلیل پاداش‌های ورزشکاران که مطابق پاداش‌های علمی بود تشکر می‌کنم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار