همراه اول
29. مهر 1396 - 7:57   |   کد مطلب: 32671
گلایه رئیس شورای اسلامی شهر همدان
مدیریت شهری تنها متولی خدمات دهی به توان یابان نیست
رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: مدیریت شهری تنها متولی خدمات دهی به توان یابان نیست.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،ابراهیم مولوی در صحن علنی شورا که با حضور ورزشکاران و افتخارآفرینان معلول و جانباز برگزار شد ، اظهار کرد: بعضی ادارات و سازمانها در انجام وظایفشان نسبت به توان یابان فلسفه وجودی خود را فراموش کرده اند و در این زمینه مجموعه‌ ای هم که فراتر از وظایف خود اقدامی می‌کند با واکنش منعی دیگر دستگاه‌ها مواجه می‌شود.

مولوی اضافه کرد: تلاش بر این است تا خدمات مناسب و درستی به معلولان و جانبازان ارائه شود چراکه آنها نیز شهروند این شهر هستند و همچون سایر شهروندان باید از خدمات شهری بهره‌مند شوند.

مولوی با اشاره به اینکه هیئت معلولان و جانبازان بدون کمک مالی توانسته به کار خود ادامه دهد، افزود: گاهی برخی نهادها همچون اداره کل بهزیستی و بنیاد شهید فلسفه وجودی خود را فراموش می‌کنند و وظایف  خود را در قبال جامعه مخاطب انجام نمی‌دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه برخی مجموعه‌ها نیز که فراتر از وظایف خود اقدامی می‌کند با واکنش منعی دستگاه‌های دیگر مواجه می‌شود، اضافه کرد: این قشر به جای ترحم به توجه نیاز دارند تا استعدادهای خود را بروز دهند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه امروزه ورزش به عنوان محرک اصلی محسوب می‌شود این توان یابان و معلولان می‌توانند در عرصه‌های مختلف ورزش توانایی‌های خود را نشان دهند ولی نیازمند حمایت از سوی مسئولان هستند.

مولوی درباره اقدامات انجام شده در زمینه مناسب‌سازی نیز گفت: شهرداری همدان به وظایف خود در این زمینه عمل کرده است اما ادارات دیگر که دراین زمینه سهم و نقشی دارند متاسفانه سهل‌انگاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه مناسب‌سازی معابر ادارات دیگری نیز نقش دارند اما فقط شهرداری در این زمینه دیده می‌شود، عنوان کرد: تمام توان مدیریت شهری همدان بر این بوده است تا معابر را برای تردد و حضور معلولان و توان یابان فراهم کند.

وی به توانایی توان یابان در عرصه های ورزشی اشاره کرد و یادآور شد: تیم های مختلف ورزشی معلول و جانباز به لطف خداوند متعال و اراده بلند و قوی خود توانستند با اراده خود بر مشکلات فائق آمده و در میادین ورزشی در سطح ملی و بین المللی خوش بدرخشند و موفقیت های آنها نشان می دهد که معلولیت محدودیت نیست .

مولوی با اشاره به قرار گرفتن در هفته پارالمپیک، ضمن تبریک این هفته، اظهار کرد: تلاش شورا و شهرداری همدان بر این است تا در این هفته به بهانه عرض خداقوت و خسته نباشید از ورزشکاران و مدال آوران پارالمپیک همدان تقدیر به عمل آوریم.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و امور مالی شورای اسلامی شهر همدان هم با یبان اینکه در قانون اساسی وظایف ادارت و سازمانها در خصوص معلولین و جانبازان تعریف شده است، گفت: در ماده 4 قانون جامع حمایت از حقوق معلولین تمامی موارد مطرح شده و اینکه به خوبی اجرا نمی شود متولی ناظر باید پاسخگو باشد.

حسین قراباغی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی باید ناظر اجرای قانون مربوط به معلولین باشد، افزود: تمامی سازمانها و ادارات نسبت به وظایف خود باید پاسخگو باشند و تنها نباید در خصوص مناسب سازی سطح شهر مطالبه گر بود.

وی به اصل 3، 30 و 43  قانون اساسی اشاره کرد و یادآور شد: در این زمینه در خصوص بر ارائه خدمات  آموزش و پرورش و تربیت بدنی رایگان تاکید شده است اما این موضوع رعایت نمی شود .

قراباغی با شاره به اینکه ما به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان محلی مطالبه گر مردم هستیم، اضافه کرد: متاسفانه در خصوص معلولین و جانبازان در اجرای قانون کوتاهی شده و تنها شعار می دهیم و این روش تکریم درست از این قشر از جامعه نیست.

وی تاکید کرد: چنانچه سازمانها و دستگاه های اجرایی به وظایف خود عمل کنند مشکلی پیش نخواهد آمد.

رئیس هیئت ورزش های  معلولان و جانبازان همدان نیز در این جلسه گفت: زمانی معلولیت انزوا، محدودیت و بی سوادی بود ولی امروز نه تنها چنین چیزی نیست بلکه توان یابان در همه عرصه‌ها حضور فعال و پویا دارند.

ناصر احمدیان با پیشنهاد اینکه مدیران یک روز از سال را با ویلچر در محل کار خود حاضر شوند تا توان یابان را بهتر درک کنند، افزود: یکی از وظایف اصلی مدیریت شهری مناسب سازی سطح شهر برای توان یابان است .

وی مناسب‌سازی معابر شهری برای تردد را از مهمترین خواسته‌های معلولان برشمرد و گفت: شهرداری همدان در زمینه ورزش محلات اقدامات گسترده‌ای انجام داده و به خوبی نیز هزینه کرده است که انتظار می‌رود ورزش معلولان، نابینایان، ناشنوایان، جانبازان و بیماری‌های خاص را در قالب ورزش محلات دیده و به نوعی از آنها حمایت کند.

گفتنی است، در پایان جلسه از افتخارآفرینان و مدال آوران هیئت های ورزش های جانبازان و معلولین، بیماران خاص نابینایان و ناشنوایان استان همدان در مسابقات پارالمپیک در صحن شورای اسلامی شهر همدان  توسط رئیس و اعضای شورا تجلیل به عمل آمد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار