همراه اول
1. آبان 1396 - 12:59   |   کد مطلب: 32689
دیدار جامعه ورزش همدان با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت هفته تربیت بدنی
در ششمین روز از هفته تربیت بدنی مدیرکل ورزش و جوانان همدان به همراه جمعی از پیشکسوتان، روسا و دست اندرکاران هیأت‌های ورزشی استان و همکاران ستادی با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،ظهر امروز به مناسبت هفته تربیت بدنی، مدیر کل ورزش و جوانان استان به همراه جمعی از پیشکسوتان ورزش، روسای هیأت های ورزشی استان و همکاران اداره کل با آیت الله سید طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کردند.
آیت الله طه محمدی در این دیدار ضمن تبریک هفته تربیت بدنی به فعالان عرصه ورزش و جوانان استان ابراز امیدواری کرد: مدیران و مسئولین ورزش در کنار تربیت جسم به تربیت روح و روان جوانان توجه خاص داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه انسان دارای ابعاد پر رمز و راز جسمانی و روحانی است خاطر نشان کرد: به ابعاد روحانی وجود انسان عنایت ویژه ای داشته باشید چرا که انسان سالمی که فکر سالمی داشته باشد به روح و روان خود نیز توجه خاص می کند.
نماینده ولی فقیه در همدان گفت: در بعد انسانی تربیت بدنی، استعدادهای بدنی فراوانی را می توان ظاهر کرد اما مفید بودن آن برای انسان مشروط بر این است که این توان جسمانی به دست آمده در چه راهی استفاده شود.
آیت الله طه محمدی در بخش دیگری از سخنانش افزود: پرورش روح در کنار جسم باید در کنار هم صورت گیرد و پرداختن به جوانی و مسائل جوانان،امور فرهنگی و فرهنگسازی موکدا بایستی انجام شود و اهمیت دارد.
وی با بیان اینکه اخلاق شاکله اصلی ورزش است گفت: در بسیاری از مسائل همچون ورزش باید سراغ مردم رفت و قشر ضعیف را به امر ورزش دعوت کرد.
نماینده ولی فقیه در استان در جمع خانواده ورزش همدان خطاب به روسا و دست اندکاران و مربیان هیأت های ورزشی استان گفت: با اهمیت ترین امور در ورزش زمانی معنا پیدا می کنند که هدفمند باشند و آموزش اخلاق و اخلاقمداری در ورزش هم می بایست هدفدار و با برنامه پیش رود.
وی در ادامه فردی را به جهت آمادگی جسمانی قوی و نیرومند دانست که علاوه بر ابعاد جسمانی در اراده و غلبه بر نفس هم نیرومند و قوی شده باشد.
مدیر کل ورزش و جوانان نیز در ابتدای این دیدار با اشاره بیانات ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب در خصوص تأکید و امر به ورزش در جوانان، گفت: رهبر معظم انقلاب همواره امر به ورزش را با امر به معروف توأم دانسته و جوانان را به تحصیل و تهذیب در کنار ورزش دعوت و توصیه می کنند که این نشان از اهمیت بحث ورزش در نگاه ایشان دارد.
وی در ادامه گزارشی از وضعیت ورزش و امور جوانان استان ارائه کرد و افزود: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و واگذاری طرح ها به بخش خصوصی، سه طرح خصوصی با سرمایه گذاری 27 میلیارد ریال واگذار شد که یک طرح امروز بهره برداری می شود.
وی اضافه کرد: همچنین سه طرح ورزشی به خیران واگذار شده است و تعداد 203 مکان ورزشی این اداره کل به بخش خصوصی واگذار شده است که میزان صرفه جویی از محل واگذاری این طرح ها در پایان سال 96 ، 60 میلیارد ریال با اشتغال موقت و پایدار چهار هزار نفر است.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان بیان کرد: در شاخص های قهرمانی رتبه های بالایی را کسب کرده ایم و در سال 96 بیش از 70 عنوان فرا ملی توسط ورزشکاران استان کسب شده است.
وی در ادامه رشد هفتاد درصدی سمن ها، کاهش 4 درصدی طلاق پس از یک دهه ، راه اندازی خانه جوان در مراکز استانها و شهرستانها را از اقدامات این اداره کل در امور جوانان عنوان کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار