همراه اول
2. آبان 1396 - 9:18   |   کد مطلب: 32692
امام جمعه همدان: توسعه نشاط اجتماعی در گرو ترویج ورزش است
همدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان اظهار کرد: توسعه نشاط اجتماعی به ویژه در بین جوانان نیازمند ترویج ورزش است.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به نقل از  ایرنا آیت الله غیاث الدین طه محمدی روز دوشنبه در دیدار با جامعه ورزش استان همدان در گرامیداشت هفته تربیت بدنی افزود: همگانی کردن ورزش یکی از ضرورت های مهم در ایجاد جامعه ای سالم و با نشاط است و مردم باید نگاه جدی به فعالیت های ورزشی روزمره داشته باشند.
وی با تاکید بر اهمیت رعایت اخلاق و ایمان بین ورزشکاران خاطرنشان کرد: رفتار ورزشکاران تاثیر گذاری بیشتری در بین مردم دارد و به همین دلیل اگر ورزشکاری که الگو جوانان جامعه است، ارزش های اسلامی را به خوبی رعایت کند، رفتار اخلاق و ایمانی او در جامعه نیز ترویج خواهد یافت.
آیت الله محمدی با اشاره به اینکه انسان دارای ابعاد پر رمز و راز جسمانی و روحانی است خاطر نشان کرد: پرورش روح در کنار جسم باید در کنار هم صورت گیرد و پرداختن به جوانی و مسائل جوانان، امور فرهنگی و فرهنگ سازی باید انجام شود و اهمیت دارد.
وی با بیان اینکه اخلاق شاکله اصلی ورزش است، گفت: در بسیاری از مسائل همچون ورزش باید سراغ مردم رفت و قشر ضعیف را به امر ورزش دعوت کرد.
وی یادآور شد: با اهمیت ترین امور در ورزش زمانی معنا پیدا می کنند که هدفمند باشند و آموزش اخلاق و اخلاق مداری در ورزش هم باید هدفدار و با برنامه پیش رود.
مدیر کل ورزش و جوانان همدان نیز با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری رهبر فرزانه انقلاب در حوزه ورزش گفت: رهبر معظم انقلاب همواره امر به ورزش را همانند امر به معروف دانسته و جوانان را به تحصیل و تهذیب در کنار ورزش دعوت و توصیه می کنند که این مهم نشان از اهمیت بحث ورزش در نگاه ایشان دارد.
رسول منعم با تاکید بر مشارکت دادن بخش خصوص در توسعه ورزش گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و واگذاری طرح ها به بخش خصوصی، سه طرح خصوصی با سرمایه گذاری 27 میلیارد ریال واگذار شد.
وی اضافه کرد: همچنین سه طرح ورزشی به خیران واگذار شده و تعداد 203 مکان ورزشی این اداره کل به بخش خصوصی انتقال یافته که میزان صرفه جویی از محل واگذاری این طرح ها در پایان سال جاری 60 میلیارد ریال با اشتغال موقت و پایدار چهار هزار تن است.
وی یادآور شد: امسال در شاخص های قهرمانی نیز رتبه های بالایی را کسب کرده ایم و تاکنون بیش از 70 عنوان فرا ملی توسط ورزشکاران استان به دست آمده است.
منعم همچنین به رشد 70 درصدی سمن ها، کاهش 4 درصدی طلاق پس از یک دهه ، راه اندازی خانه جوان در مراکز استانها و شهرستان ها اشاره کرد.
هفته تربیت بدنی و ورزش از 26 مهرماه هر سال به مدت یک هفته برگزار می شود.
هم اینک بیش از 50 هزار ورزشکار سازمان یافته در همدان فعالیت دارند.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار