همراه اول
2. آبان 1396 - 9:40   |   کد مطلب: 32696
اماکن ورزشی نهادها رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد
معاون توسعه و امو ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: اماکن ورزشی موجود در نهادها و سازمان‌های دولتی به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به نقل از  خبرگزاری فارس از رزن، علی ضمیری‌کامل عصر امروز در شورای ورزش همگانی این شهرستان با بیان اینکه ایجاد شور و نشاط در جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اهداف شورای ورزش همگانی استان است، اظهار کرد: از جمله مصوبات این جلسه که در شهرستان‌ها هم اجرا خواهد شد این است که اماکن ورزشی نهادها از ساعت 6 الی 8 صبح به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

وی افزود: توجه وی‍ژه به ورزش کارمندان می‌تواند انگیزه کار و همچنین ایجاد شور و نشاط در محیط کار را به دنبال خواهد داشت.  

 معاون توسعه و امو ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان اظهار کرد: مهمترین نیاز توسعه پایدار وجود افراد و جامعه سالم است که این امر نیز با توسعه ورزش همگانی میسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه ورزش یکی از پایدارترین مقوله‌هایی است که می‌تواند امید به زندگی را در جامعه افزایش دهد، خاطرنشان کرد: ورزش می‌تواند ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی و بهداشتی از جمله اعتیاد را کاهش دهد.

ضمیری‌کامل با اشاره به اینکه از اوایل سال نسبت به سال‌های گذشته تعداد دعوت‌شدگان به اردوهای تیم ملی و تعداد مدال‌آوری‌های ورزشکاران استان افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است، ادامه داد: از جمله عناوین کسب شده توسط ورزشکاران استان چهار مدال آسیایی در رشته قایقرانی بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از 23 درصد افراد جامعه در استان به ورزش همگانی می‌پردازند که این میزان در کشور 21.7 درصد است؛ گفت: برای افزایش این میزان تا 50 درصد نیاز به تعامل و همکاری تمام دستگاه‌ها داریم.

 معاون توسعه و امو ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان تاکید کرد: یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی هر کشور توجه به بحث ورزش است که ایران نسبت به چهار سال گذشته رشد مطلوبی در خصوص ورزش همگانی داشته است.

وی با اشاره به اینکه رزن در تنظیم سند راهبردی برنامه پنج ساله ششم موفق عمل کرده است، افزود: در این سند علاوه  بر تنظیم برنامه پنج ساله ششم به تحلیل و بررسی برنامه پنج ساله پنجم نیز پرداخته می‌شود.  

ضمیری‌کامل ورزش را از جمله زمینه‌های سلامت‌سازی جامعه برشمرد و گفت: بیش از 200 عنوان برنامه فرهنگی و ورزشی در هفته تربیت بدنی در سطح استان پیش‌بینی شده بود که همه  این برنامه ها  تا یک هفته پس از هفته تربیت بدنی برگزار خواهد شد.

وی مهمترین برنامه هفته تربیت بدنی را سفر وزیر ورزش و جوانان به استان عنوان کرد و اظهار کرد: با حضور وزیر جلساتی در خصوص توانمندی استان همدان در زمینه میزبانی مسابقات برون مرزی، بین‌المللی و جهانی برگزار شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار