همراه اول
4. آبان 1396 - 8:48   |   کد مطلب: 32710
 تنها بازیکن استقلال که غیر از دربی هم به بیرانوند گل زده +عکس
نکته جالب توجه اینکه در میان مردان استقلالی حاضر در اردوی آبی ها به جز فرشید و علی تنها یک بازیکن دیگر هست که سابقه گلزنی برابر علیرضا بیرانوند را دارد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،استقلال داربی هشتادو چهارم را سه بر دو از پرسپولیس برد در شرایطی که فرشید اسماعیلی و علی قربانی طی دو دقیقه از ارتش سرخ برانکو و علیرضا بیرانوند یک مغلوب ساختند.

یکشنبه بیست و چهارم بهمن ماه سال قبل این پرسپولیس بود که با گل دقیقه 5 سروش رفیعی از استقلال پیش افتاد. با این حال اسماعیلی و قربانی در دقایق 18 و 20 پرسپولیس را به کما بردند و این فشار در دقیقه 44 با  گل کاوه رضایی بیشتر شد.

نکته جالب توجه اینکه در میان مردان استقلالی حاضر در اردوی آبی ها به جز فرشید و علی تنها یک بازیکن دیگر هست که سابقه گلزنی برابر علیرضا بیرانوند را دارد.

در واقع استقلالی ها کم بازیکنانی را در اختیار ندارند که پیش از این در داربی های پایتخت یا دیدار های گدشته تیم هایشان برابر پرسپولیس موفق به گشودن دروازه رقیب شده باشند.

با این حال تنها بازیکنی که سابقه گلزنی برابر بیرانوند  را در ادوار گذشته لیگ بر ردارد امید ابراهیمی است.

* روز تلخ بیرانوند

امید ابراهیمی را باید مرد ویژه امروز استقلال در میانه میدان نامید. هافبکی که اولین بار در لیگ سیزدهم با ترک اصفهان و سپاهان پای به اردوی آبی ها گذاشت تا طی 4 فصل برای استقلال 112 بازی در رقابتهای لیگ برتر  انجام دهدو 30 گل به ثمر برساند. امید سابقه گلزنی در داربی را هم دارد. در داربی شماره هشتاد و سه زمانی که پرسپولیس با محسن مسلمان در دقیقه 86 به گل چهارم خود رسید این ابراهیمی بود که با ضربه پنالتی عالی خود در دقیقه 89 حداقل اندکی از تلخی شکست آبی ها برابر رقیب کم کرد.

جالب اینکه امید تنها بازیکنی است که سابقه گل زدن به بیرانوند را بیرون از رقابتهای داربی دارد. در هفته پانزدهم رقابتهای لیگ سیزدهم نفت با یحیی گل محمدی از سپاهان 10 نفره  دو بر صفر پیش افتاده بود که امید ابراهیمی در دقیقه 80 گل اول تیم زلاتکو کرانچار را به زیبایی درون دروازه علیزضا بیرانوند و نفت جای داد. پس از این گل روحیه بخش هم بود که سپاهان 9 نفره موفق شد با احسان حاج صفی در دقیقه گل تساوی را وارد دروازه نفت کند.

3 سال و 11 ماه و 23 روز قبل در دیدار یکشنبه 12 بهمن ماه سپاهان و نفت این اروین بولکو بود که در دقیقه 39 بازی زمین بازی را به دلیل اخراج زودتر از موقع ترک کرد. بعد از آن هم علی حمودی در دقیقه 82 با کارت قرمز داور روبرو شد تا نفت احساس کند سپاهان 9 نفره را شکست خواهد داد. حال آنکه شبی تلخ برای یحیی گل محمدی، علیرضا بیرانوند و نفتی ها رقم خورد.

آیا امید ابراهیمی موفق می شود امروز برای دومین بار هم در داربی تهران گلزنی نماید و هم دوباره از بیرانوند یک مغلوب بسازد؟

ابراهیمی امروز برای استقلال گلزنی کند، تعداد گلهایش در لیگ برتر برای آبی ها به عدد 31 می رسد که در نوع خود برای یک هافبک دفاعی عملکردی قابل تقدیر خواهد بود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار