همراه اول
9. آبان 1396 - 8:43   |   کد مطلب: 32733
رئیس هیأت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضای همدان
بیماران خاص در مسابقات فراملی عناوین با ارزشی کسب کرده اند
عباس قهرمانی از ساماندهی 450 ورزشکار بیماری‌های خاص و پیوند اعضا در استان همدان خبر داد و افزود: در سالیان اخیر بیماران خاص در مسابقات فراملی عناوین با ارزشی کسب کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش، رئیس هیأت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضای همدان با بیان این‌که این رشته ورزشی از 10هیأت بر‌تر کشور به شمار می‌آید گفت: در رده‌بندی صورت‌گرفته توسط اداره کل ورزش و جوانان استان نیز این هیات در بین 10 هیأت‌ بر‌تر ورزشی همدان قرار دارد و در بخش همگانی نیز در رتبه سوم استان قرار داریم. 
وی از ساماندهی 450 ورزشکار بیماری‌های خاص و پیوند اعضا در استان همدان خبر داد و افزود: ورزشکاران ما فقط در بخش بیماران پیوند اعضا می‌توانند در مسابقات کشوری و بین‌المللی شرکت کنند که این ورزشکاران از بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیابتی و پیوند اعضا می باشند.
عباس قهرمانی ادامه داد: ورزشکاران بیماران خاص و پیوند اعضای استان همدان در رشته های شطرنج ، تیراندازی، دارت، تنیس روی میزآقایان و بانوان و بدمینتون آقایان فعالیت می کنند
وی با اشاره به مدال آوری ورزشکاران این هیات در مسابقات جهانی افزود: در مسابقات جهانی مالاگا هفت ورزشکار از همدان به این مسابقات اعزام شدند که بانوان پینگ‌پنگ‌بازان همدانی خانم ها معصومه برجی، بهاره بیگی، سمیه کریمی، الهام محمدی تقدیر در این رقابت‌ها به دو مدال طلا و یک نقره انفرادی و یک مقام قهرمانی تیمی دست یافتند تا عملکرد بسیاری درخشانی در این رقابت‌ها داشته باشند.
رئیس هیأت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضای همدان درخصوص مکان های تمرینی ورزشکاران این هیات گفت: ورزشکاران ما برنامه‌ها و مسابقات خود را در چهار مکان ورزشی پیگیری می‌کند.
وی با اشاره به همکاری 5 مربی با این هیات تصریح کرد: ما مربی ویژه برای ورزشکاران نداریم ولی از بهترین مربیان رسمی هیأت‌های ورزشی استان برای آموزش ورزشکارانمان بهره‌می‌گیریم.
وی افزود: در راستای جذب ورزشکاران بیماران خاص اردیبهشت ماه سال جاری همایش های کوهپیمایی ورزش صبحگاهی و پیاده روی برای بیماران دیابتی برگزار کردیم که موجب ترویج ورزش در بین بیماران خاص شده است. 
عباس قهرمانی با بیان اینکه ورزش‌هایی را برای بیماران خاص فعال کرده ایم که سنگین نیست و هیچ گونه خطری ندارد، افزود: در تمام مسابقات و اعزام‌ها تیم پزشکی حضور دارد و حتی قبل از مسابقات نیز آزمایش‌های لازم برای توان جسمی و رقابتی ورزشکار از سوی پزشکان تحت نظارت انجام می‌شود.
وی گفت: ورزشکارانی که در هیات ورزشی بیماری‌های خاص فعالیت می‌کنند، هرکدام شرایط و روحیه خاص خود را داشته و متفاوت با ورزشکاران سایر رشته‌ها هستند، با این حال نیاز به توجه بیشتر، برخورد مهربانانه و به دور از دلسوزی دارند.
رئیس هیأت ورزشی پیوند اعضا و بیماران خاص استان همدان با اشاره به اینکه ما نیز تلاش کرده ایم محیط هیات فضایی دوستانه و آرامش بخش برای این ورزشکاران باشد، اضافه کرد: هم اینک بیماران خاص در رشته‌های مختلف نظیر شطرنج، تنیس روی میز، دارت و تیراندازی با تفنگ بادی فعالیت دارند و اگر امکانات مهیا شود در رشته‌های دیگری نیز می‌توانند حضور مناسب داشته باشند.
وی ادامه داد: بیماران خاص در رشته‌های مختلف ورزشی استعدادهای خوبی دارند و قطع به یقین با استعدادیابی مسیر پیشرفت و توسعه هموار و شاهد افتخارآفرینی این عزیزان در میادین مختلف ورزشی خواهیم بود.
قهرمانی افزود: با توجه به این‌که ورزش نقش پررنگی در حفظ سلامت بیماران خاص و پیوند اعضا دارد، توسعه ورزش این قشر از جامعه نیازمند حمایت همه‌جانبه مسئولان است.
وی عنوان کرد: ارگان‌های متعددی درگیر بحث سلامت افراد مبتلا به بیماری‌های خاص و پیوند اعضا هستند؛ اما تنها جایی که به ما برای توسعه فعالیت‌های ورزشی این افراد کمک می‌کند اداره کل ورزش و جوانان استان است. با توجه هزینه سنگین درمانی این دست از بیماران و تأثیر ورزش بر کاهش هزینه‌های درمانی از ارگان‌های مرتبط با این موضوع انتظار داریم قدم‌های بلندی در راه توسعه ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا بردارند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار